Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای از اقدام اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مستثنی کردن استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از طرح ممنوعیت افزایش حقوق مقام ها و مسئولان کشور قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام داشت: «در هر جامعه ای دانشگاه‌ها و مجموعه آموزش عالی رکن اصلی برنامه ریزی، مدیریت و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در ابعاد گوناگون آن به شمار می‌روند، در کنار عوامل و مؤلفه‌های مختلف، آنچه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی چنین جایگاه، تشخص، منزلت و نقشی اثرگذار بخشیده است، استادان فرهیخته و اعضای هیات علمی اندیشمند به مثابه سرمایه‌های انسانی است که توجه به جایگاه و نقش آنها در فرایند توسعه علمی ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقدام روز گذشته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مستثنی کردن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از طرح ممنوعیت افزایش حقوق مقامات و مسئولان کشور، گامی مهم و اقدامی شایسته و در خور تقدیر در توجه به این قشر فرهیخته، سرآمد و پرورش دهنده سرمایه‌های انسانی کشور به شمار می‌رود.
این اقدام ارزشمند، ضمن انگیزه بخشی به استادان و فرهیختگان علمی و دانشگاهی می تواند به ایجاد پویایی و نشاط علمی در مجموعه گسترده آموزش عالی کمک کند و روند پرشتاب توسعه علم و فناوری کشور را جهشی مضاعف ببخشد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع اصلی سیاستگذاری و راهبری فرایند توسعه علم و فناوری در کشور به نوبه خود و به نمایندگی از تمامی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی از رییس و اعضای هیات رییسه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌ها و مجامع صنفی استادان دانشگاه‌ها و تمامی شخصیت‌های علمی و فرهیخته و نهادهایی که به نوعی در این اقدام ارزشمند مجلس شورای اسلامی نقش آفرین و سهیم بوده‌اند، قدردانی و سپاسگزاری می کند.
براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 96 ماهیانه بیش از 50 میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استان‌ها در سال 96 افزایش نمی‌یابد.
فراهنگ **9022**1055

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود