Web Analytics Made Easy - Statcounter

آران و بیدگل - پیکر مطهر فرمانده شهید مدافع حرم بروی دستان هزار نفر از مردم آران و بیدگل تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر این شهید والا مقام عصر پنجشنبه، پس از تشییع  بر روی دستان هزاران نفر از مردم شهید پرور آران و بیدگل در محل گلزار شهدای آستان مقدس هفت امام زاده (ع) در کنار دو برادر شهیدش(محمود و ماشا الله)  آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مصطفی زاهدی بیدگلی که در جنگ تحمیلی ایران و عراق افتخار جانبازی داشت در عملیاتی که جهت پاکسازی حرم حضرت زینب (س) از باقی مانده گروهک های تکفیری انجام شده بود بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت رسید. 

مصطفی زاهدی متولد خرداد ۱۳۴۷ در یک خانواده پرجمعیت ۱۴ نفره به عنوان فرزند آخر بدنیا آمد. دو برادر مصطفی به نام های محمود و ماشاالله در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و سه برادر دیگر او نیز جانباز جنگ هستند.

مصطفی زاهدی برای رفتن به جبهه با وجود سن پایین با دستکاری کردن شناسنامه برای اولین بار به همراه ۳۵ نفر به منطقه ی کردستان اعزام شد

در منطقه کردستان در عملیات والفجر ۴ و بعد از آن در عملیات خیبر حضور یافت که در این عملیات از ناحیه پا مجروح شد و مجددا در عملیات بدر حضور پیدا کرده است.

وی با وجود مجروحیت در عملیات کربلای ۴ حضور داشته و دوباره از ناحیه چشم مجروح شد و یکی از چشمانش به طور کامل بینایی خود را در این عملیات از دست داد.

وی پس از حضور در عملیات کربلای ۵ دوباره مجروح و این بار از ناحیه دست و پا مجروح شد.

سردار شهید مصطفی زاهدی بعد از پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه، دو سال در سیستان و بلوچستان حضور یافت و بعد از آن راهی عراق شده و در سال ۱۳۶۹ نیز، مدتی در لبنان و سوریه فعالیت داشته است.

وی که از جانبازان ۵۵ درصد جنگ تحمیلی بود پس از چندین بار حضور در جمع مدافعین حرم و مجروحیت از ناحیه دست صبح روز ۲۹ بهمن ماه در دفاع از حرم حضرت زینب و پاکسازی منطقه از شر داعش و تکفیری ها مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید. 

آران و بیدگل با تقدیم ۸۳۴ شهید در دوران دفاع مقدس رتبه نخست ایثارگری کشور را به نسبت جمعیت دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد