Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدامیر حسین گرکانی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در تدوین برنامه بازسازی مناطق زلزله‌زده سیاست‌های مختلفی دنبال می‌شود، گفت: یکی از این سیاست‌ها این است که در تهیه و طراحی نقشه ساخت و ساز از ظرفیت‌های بومی استفاده شود.

وی افزود: در همین راستا باید ظرفیت‌های بومی در این زمینه ارتقا پیدا کند و یکی از بهترین راهکارها بحث آموزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرکانی تصریح کرد: درهمین راستا برگزاری سلسله نشست‌های آموزشی در حوزه‌های ساخت و ساز برای نیروهای بومی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: در اولین نشست امروز (3 اسفندماه) جلسه هم اندیشی در خصوص "اصول و مبانی طراحی معماری واحدهای احداثی ساختمان های شهری در مناطق زلزله زده" با حضور بیش از 180 نفر از اعضای دفاتر طراحی و نقشه استان کرمانشاه برگزار شد.

گرکانی تصریح کرد: در این نشست‌های اساتید برجسته از دانشگاه‌های معتبر کشور امر آموزش را برعهده دارند و این آموزش‌ها در همه حوزه‌های ساخت و ساز پیگیری خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر این‌که سرپل ذهاب با کیفیت ساخته خواهد شد، یادآور شد: در زمینه ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده تفاهم نامه کلی با دانشگاه تهران داریم و در برخی حوزه های ساخت و ساز نیز بصورت موردی تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه شهید بهشتی و خواجه نصیر داریم.

وی یادآور شد: در بحث فرآیند تهیه نقشه واحدهای احداثی مقرر شده که پس از تایید نقشه‌ها توسط نظام مهندسی استان، این نقشه‌ها توسط دانشگاه تهران کنترل مضاعف شود و این نظارت همراه با آموزش برای نیروهای بومی خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار داشت: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد. 

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و افزود: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

وی تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و گفت: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی28 هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر است و لازم است که در فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید کرد و اظهار داشت: موارد مطرح شده شما بررسی و در خرداد ماه جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم. 

 دوستی با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری در این شهر استفاده شود افزود: پیشنهاد می کنم همایش سرمایه گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند. 

استاندار هرمزگان در پایان با قدردانی از زحمات ایوب زارعی و همه دغدغه ‌مندان بندرکنگ، گفت: برای طرح بندرگاه چندمنظوره ارائه شده منابع مالی و تسهیلات در نظر گرفته می شود. 

گفتنی است در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟