Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:58:53 GMT

تشييع 25 شهيد دفاع مقدس در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۳۳۷۸

تشييع 25 شهيد دفاع مقدس در هرمزگان

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - پيکرهاي پاک 25 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس بعد از ظهر پنجشنبه با حضور گسترده مردم و مسئولان هرمزگان تشييع شدند.

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در حاشيه تشييع پيکر شهداي گمنام در بندرعباس به خبرنگار ايرنا گفت: 18 شهيد بر دستان مردم بندرعباس و هم زمان هفت شهيد گمنام نيز در بندرلنگه تشييع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار حميد سرخيلي يادآور شد: آيين تشييع و تدفين اين شهدا تا سه شنبه هفته آينده در مناطق مختلف اين استان ادامه خواهد داشت.
وي اضافه کرد: هم زمان با تشييع شهدا در بندرعباس، 2 شهيد گمنام ديگر در شهرک امام علي (ع) نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بندر لنگه تدفين شد.
مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان در خصوص ساير شهدايي که در شهرستان بندرلنگه تشييع شدند اظهار کرد: 2 شهيد در منطقه پنجم نيروي دريايي سپاه و سه شهيد نيز در بندرمغويه به خاک سپرده مي شوند.
سردار سرخيلي اضافه کرد: شامگاه پنجشنبه چهار شهيد به شهرستان رودان و 2 شهيد به بندرخمير منتقل مي شوند و سهم شهرستان بندر خمير از شهداي گمنامي که امروز بر دستان مردم هرمزگان تشييع شدند 2 شهيد است که در بناب بخش رويدر شهرستان خمير به خاک سپرده مي شوند.
وي گفت: از چهار شهيدي که به شهرستان رودان انتقال داده مي شوند، 2 شهيد در روستاي خراجي و 2 شهيد در روستاي جغين تدفين مي شوند.
وي بيان کرد: 12 شهيد نيز سهم شهرستان بندرعباس است که دو شهيد در روستاي سرخون، 2 شهيد در ايسين، 2 شهيد در دهستان سياهو و يک شهيد در ستاد ناحيه سپاه بندرعباس تدفين مي شوند.
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اضافه کرد: در رضوان شهر فين 2 شهيد و گچين پايين 3 شهيد تدفين مي شوند.
سردار سرخيلي يادآور شد: جوان ترين شهيد اين آيين 17 ساله و بزرگترين آنها 30 ساله هستند که در عمليات هاي والفجر يک و چهار، محرم، قادر، بدر، کربلاي 2 و تک دشمن در سال 67 به شهادت رسيده اند.
امسال 33 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس وارد هرمزگان شده اند که هشت شهيد در تيرماه تشييع و خاکسپاري شدند و 25 شهيد هم در روز پنجشبه سوم اسفند بر دستان مردم اين استان تشييع شدند.
159 شهيد گمنام تاکنون در استان هرمزگان تدفين شده‌‍ اند که امروز با ورود 25 شهيد ديگر، شمار شهداي گمنام تدفين شده در اين استان به 184 شهيد مي رسد.
3219/2094
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • تشییع پیکر شهید گمنام در شهر نرجه
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان
  • بیست‌ودومین شهید گمنام در شهرستان ری آرمید
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد