Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح دهمین کاروان ازدواج های دانشجویی طرح ملی همسفر تا بهشت در مشهد افزود: مودت امری درونی است و رحمت آن چیزی است که انسان به نمایش می گذارد.
وی اظهار کرد: در یک رابطه ناب وجودی بین زن و شوهر علاوه بر اینکه دلها پر از محبت می شود، رحمت نیز در حرکات و رفتار آنان بروز پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در یک ارتباط هم گرایانه و وجودی بین زن و مرد، ارتباط ناب وجودی بین آنان دشواری های زندگی را آسان و حل مشکلات را راحت تر می کند.
صالحی با بیان اینکه زندگی زیباترین هدیه و جوانی اوج حیات است، خطاب به زوج های شرکت کننده در این مراسم افزود: امروز در جوار مضجع حضرت امام رضا (ع) فضای ازدواج دانشجویی آکنده از انرژی و حیات است و باید این فضای توام با معنویت حرم را قدر بدانید و یک خاطره موثر از این مراسم در طول زندگی خود به یادگار داشته باشید.
وی اظهار کرد: هزار زوج جوان که امروز همسفری خود را تا بهشت در جوار حرم حضرت امام رضا (ع) آغاز کرده اند باید قدر این روزها و این مراسم را به خوبی بدانند.
وی با بیان اینکه همه لحظات با هم یکسان نیستند، برخی لحظات جای هزاران ماه و هزاران سال می نشیند و شما هم اینک در این لحظه به یادماندنی قرار دارید، گفت: این سفر سه روزه شما به مشهد آغاز محبت و مودت در یک زندگی مشترک است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ازدواج را از 2 دیدگاه می توان نگاه کرد نخست آنکه با ازدواج فقط یک رابطه حقوقی شکل می گیرد و امضایی در پای یک قرارداد است.
وی اظهار کرد: هر چند این دیدگاه اشتباه نیست اما باید توجه داشت که قرارداد ازدواج با دیگر قراردادها متفاوت است زیرا قراردادهای دیگر کوتاه مدت و ناپایدارند ولی طبق گفته قرآن کریم ازدواج قراردادی است که از نظر ماهیت با قراردادهای دیگر فرق دارد.
وی با بیان اینکه ازدواج، عقد تنها یک قراداد نیست بلکه میثاقی مستحکم و قوی است گفت: فرق ازدواج با بقیه قرارداد های حقوقی همانند فرق قانون اساسی با سایر قوانین است.
صالحی افزود: ازدواج نه تنها یک قرارداد بلکه میثاق عمیقی است که بسیار اهمیت دارد و وقتی افراد وارد تعهد ازدواج می شوند باید به آن باور داشته باشند و به تعهد خود عمل کنند.
وی اظهار کرد: در زندگی های مدرن امروزی به تدریج از تعهد طرفین نسبت به ازدواج کاسته می شود و حتی گاهی زوجین به این ازدواج به عنوان یک تعهد نگاه نمی کنند در حالی که ازدواج تعهدی ریشه دار، عمق و بنیادین است.
وی گفت: وجه دیگر ازدواج تشکیل خانواده و ایجاد یک رابطه ناب وجودی است و اینجاست که ازدواج و خانواده در کنار هم به جز معنای قراداد، معنای هستی شناسی پیدا می کند و این جنبه اصلی تر ازدواج محسوب می شود.
صالحی افزود: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) پیوندی در اوج متعالی شدن بود و در قرن حاضر نیز نمونه ای از این ازدواج، پیوند امام خمینی (ره) و همسرشان می باشد که نمونه بارزی از رابطه ناب وجودی است.
وی اظهار کرد: امام راحل در 60 سال زندگی مشترک خود نمونه ای از رابطه وجودی و ناب را در زندگی مشترک به نمایش گذاشت و نشان داد ایشان فقط یک سیاستمدار برجسته یا یک فقیه و یک فیلسوف عالی مقام نبود بلکه یک همسر برجسته و عالی نیز بود.
در این دوره اردویی هزار زوج دانشجو شرکت کردند.
7496/7489 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال

اعظم روانشاد امروز در ضیافت افطار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه الیگودرز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اهالی فرهنگ این شهرستان بیان کرد: هنر می‌تواند والاترین و پیچیده‌ترین مفاهیم عالی را به نسل‌ها و عصر‌ها منتقل کند و هنرمندان نقش مهمی در ارتقای هنر به وضعیت مطلوب دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هنرمندان می‌توانند در تحقق شعار سال نقش راهبری داشته باشند.

وی افزود: تعامل بین هنرمندان و مسئولان اصلی‌ترین عامل در راستای ارتقای سطح فرهنگی و هنری کشور است.

روانشاد با بیان اینکه اصحاب فرهنگ، هنر رسانه و حلقه‌های میانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، می‌تواند در ترویج فرهنگ انقلاب و ارزش‌های اسلامی نقش موثری ایفا کند، گفت: امید است هنرمندان ما بتوانند با فعالیت‌های گسترده و تهیه آثار فاخر در بخش‌های مختلف هنری گام موثری در تحقق شعار سال بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به حضور هنرمندان سرشناس، جوانان و صاحب‌نام در الیگودرز گفت: با هم افزایی باید ظرفیت‌های موجود را ضریب داد و موثرتر واقع شد.

در ادامه این نشست صمیمانه تعدای از هنرمندان و فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان به بیان دغدغه‎ها و مطالبات صنفی خود پرداختند و مسائل و مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند.

سلسله برنامه‌های ضیافت افطار اصحاب فرهنگ هنر و رسانه لرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد، جبهه فرهنگی انقلاب و حوزه هنری در استان اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نشانه‌های طلایی ازدواج هوشیارانه
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از برآوردهای ما بود
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر