Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ رفعت اشکریلی، رئیس دانشگاه سارایوو بوسنی هرزگوین، به همراه هیاتی از این دانشگاه، با دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به روابط دوستانه بین ایران و بوسنی هرزگوین خواستار همکاری بیشتر در حوزه‌های جنگلداری، اقتصاد_جنگلداری، علوم کامپیوتر، ریاضی و دامپزشکی شدند و بر لزوم ایجاد راهکارهای عملی برای توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

202

دانشگاه تهران اقتصاد جنگلداری همکاری سارایوو

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشش ۵۸ نفر از محکومان به قصاص در تهران طی سال ۱۴۰۲

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که در راستای دستورات و تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر اهتمام مسئولان قضایی نسبت به رسیدگی به مسائل و مشکلات زندانیان، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و در آخرین روز کاری در سال ۱۴۰۲ با تعدادی از زندانیان زندان‌های استان تهران به‌طور مجازی ملاقات کرد و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها زمینه آزادی هشت نفر از مددجویان از زندان فراهم شد.

اجابت درخواست یک زندانی مادر برای حضور در کنار فرزند خود در لحظه سال تحویل

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان ملاقات مجازی با زندانیان، با یک زندانی مادر مواجه شد که بیش از یک سال بود که به‌دلیل رد مال ۶۰ میلیون تومانی در زندان حضور داشت و از رئیس کل دادگستری استان تهران تقاضا داشت که با مساعدت قضایی زمینه حضور این زندانی مادر در کنار فرزندش در لحظه سال تحویل فراهم شود؛ القاصی ضمن بررسی پرونده وی دستور داد تا میزان باقی‌مانده بدهی این زندانی از محل کمک خیرین پرداخت و زمینه آزادی وی از زندان فراهم شود. 

همچنین، در جریان ملاقات مجازی رئیس کل دادگستری استان تهران با زندانیان، به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و از محل کمک خیرین زمینه آزادی یک زندانی مادر نیز که به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت اجاره بهای خانه راهی زندان شده بود، فراهم شد.

القاصی همچنین در خصوص یک زندانی که به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت افت قیمت خودروی شاکی در پی تصادف راهی زندان شده بود، دستور داد تا سریعا با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، بدهی این زندانی پرداخت و زمینه بازگشت او به کانون خانواده فراهم شود. 

تحقق رد مال زندانی اخلاق‌مدار پس از ۱۰ سال با کمک خیرین

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص یک زندانی دیگر نیز که به‌دلیل عدم توانایی در انجام رد مال از سال ۱۳۹۲ در زندان به‌سر می‌برد و طی این مدت در زندان چهار گواهینامه مهارت در زمینه‌های گوناگون دریافت کرده بود، دستور داد تا با توجه به پایان مدت محکومیت وی و از طرفی حُسن اخلاق این مددجو، زمینه آزادی وی با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین فراهم شود.

پیگیری دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص زندانیان در ماه مبارک رمضان 

القاصی همچنین در حاشیه ملاقات مجازی با زندانیان ضمن گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در ماه مبارک رمضان مبنی بر پیگیری ویژه امور زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات زندانیان به‌خصوص آن دسته از زندانیانی که صرفا به‌دلیل رد مال در زندان حضور دارند و بعضا مدت بازداشت و نگهداری آنها طولانی مدت شده است، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در همین راستا و در ادامه سلسله ملاقات‌های مجازی با زندانیان با تعدادی از مددجویان ملاقات به‌عمل آمد و نتیجتا زمینه آزادی تعداد هشت نفر از زندانیان که صرفا به‌دلیل رد مال در زندان حضور داشتند، از محل کمک خیرین و ستاد مردمی دیه فراهم شد.

بهره‌مندی شش هزار و ۹۸۴ نفر از زندانیان از نهاد‌های ارفاقی در سال جاری 

وی با اشاره به اینکه تمامی زندانیانی که زمینه آزادی آنها فراهم شد، متاهل و دارای فرزند بودند، گفت: اهتمام در گره‌گشایی از مسائل و مشکلات زندانیان در سال جاری به‌عنوان یک اولویت مورد پیگیری قرار گرفت و به همین منظور در سال ۱۴۰۲ مجموعا شش هزار و ۹۸۴ نفر از زندانیان از نهاد‌های ارفاقی از جمله عفو، آزادی مشروط و پابند الکترونیک بهره‌مند شدند.

بخشش ۵۸ نفر از محکومان به قصاص

القاصی از فرصت زندگی دوباره برای ۵۸ نفر از محکومان به قصاص در پی گذشت اولیای دم با پیگیری‌ها و تلاش‌های شورا‌های حل اختلاف استان تهران در طول سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هشت هزار نفر از مقامات قضایی از زندان‌های ۹ گانه استان تهران بازدید به‌عمل آوردند و به‌طور چهره به چهره مسائل و مشکلات زندانیان را مورد استماع و پیگیری قرار دادند. 

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد هزار و ۹۷۲ مورد ملاقات الکترونیک با زندانیان هم‌زمان با برگزاری ملاقات‌های مردمی توسط مدیران ارشد قضایی استان تهران صورت گرفت، اذعان کرد: خوشبختانه ملاقات‌های مجازی با زندانیان منجر به آزادی تعداد کثیری از زندانیان و گره‌گشایی از مسائل و مشکلات آنها شد.

۵۳ نفر از محکومان به اعدام با مساعدت رئیس عدلیه در شمول عفو قرار گرفتند

وی در ادامه سخنان خود از در شمول عفو قرار گرفتن ۵۳ نفر از محکومان به اعدام از ابتدای سال جاری تاکنون با مساعدت ریاست قوه قضاییه و تغییر مجازات آنها به حبس خبر داد و گفت: در سالجاری تعداد دو هزار و ۷۸۵ نفر از زندانیان نیازمند با مساعدت ستاد مردمی دیه، انجمن حمایت از زندانیان، اوقات، خیریه‌ها و خیرین محترم و اختصاص مبلغ بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که این امر با مساعدت ۱۴ شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و همکاری قضات ناظر بر زندان‌ها محقق شد.

القاصی در بخش پایانی سخنان خود از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه جهت مساعدت به آزادی زندانیان نیازمند خبر داد و گفت: پیگیری امورات زندانیان و گره‌گشایی از مسائل و مشکلات آنها همواره به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار دارد و در سال آتی نیز به‌طور جد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ایرانی جنگ بوسنی
  • دیدار مشاور وزیر اقتصاد با رئیس دانشگاه رضوی
  • بخشش ۵۸ نفر از محکومان به قصاص در تهران طی سال ۱۴۰۲
  • تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با دانشگاه کشاورزی روسیه
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله انتقال گاز از ایران برای پاکستان حائز اهمیت است
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • همکاری ایران با افغانستان در ارائه بورسیه‌های تحصیلی و تجارب گردشگری
  • ارائه بورسیه‌ تحصیلی و تجارب گردشگری ایران به افغانستان
  • افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه پروان
  • تفاهم‌نامه همکاری صنعتی اتاق تبریز با دانشگاه‌های آذربایجان شرقی امضا شد