Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@18:50:17 GMT

هزاران عنصر تکفیری در«غوطه شرقی» حضور دارند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۴۸۳۸

هزاران عنصر تکفیری در«غوطه شرقی» حضور دارند

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره «غوطه شرقی» دمشق با بیان اینکه هزاران تکفیری در این منطقه حضور دارند، از اقدامات آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان درباره غوطه شرقی دمشق گفت: هزاران عنصر تکفیری در غوطه شرقی دمشق حضور دارند که دست به اقدامات تروریستی می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وی افزود: تروریست های تکفیری از غیرنظامیان ساکن غوطه شرقی دمشق به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. رسانه ها چنین وانمود می کنند که سراسر غوطه شرقی بیمارستان است و ارتش سوریه به این بیمارستان ها حمله می کند.

بیشتر بخوانید:

ارتش سوریه خواستار تخلیه «غوطه شرقی» از غیر نظامیان شد روسیاالیوم: تعدادی از افسران ارتش سوریه وارد عفرین شدند

نبنزیا اظهار داشت: سوئد و کویت درحالی پیش نویس قطعنامه درباره سوریه را ارائه کردند که می دانند توافقی پیرامون این پیش نویس وجود ندارد. 

وی ادامه داد: کشورهای غربی به دنبال آن هستند تا از طریق تحریف واقعیت ها، از وضعیت غوطه شرقی برای خدشه وارد کردن به چهره روسیه استفاده کنند. زمانی که ایالات متحده آمریکا الرقه را با خاک یکسان کرد، چرا زنگ خطر به صدا درنیامد؟ 

نبنزیا تصریح کرد: مسلم است که اقدامات مجرمانه در غوطه شرقی باید متوقف شود اما سوال این است که چگونه؟ پیش نویس قطعنامه هایی باید در شورای امنیت به تصویب برسد که قابل اجرا باشد. 

این مقام روسی با بیان اینکه تلاش روسیه برای یافتن راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه ادامه خواهد یافت، گفت: روسیه اصلاحیه هایی را در پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت اعمال کرده است که نسخه این اصلاحیات به اعضای شورا ارائه می شود.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد