Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ماندانا زنگنه  مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی رفع موانع سرمایه‌گذاری اظهار داشت: قیمت زمین در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرد که تأثیر بدی روی سرمایه‌گذاری در استان گذاشت به‌طوری‌که سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه  ادامه داد: بر اساس استعلامی که در استان‌های هم‌جوار و همچنین استان‌های برخوردار کشور انجام دادیم مشخص شد که قیمت اراضی سیستان و بلوچستان از این استان‌ها خیلی بیشتر است که اثر سوئی روی سرمایه‌گذاران دارد.

وی افزود: از طرفی عامل ترغیب دیگری نیز برای جذب سرمایه‌گذاران وجود نداشت و آن‌ها با مقایسه قیمت زمین ترجیح می‌دادند در استان‌های هم‌جوار سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند.

زنگنه تصریح کرد: ازآنجایی‌که بررسی و حل این مشکل در حد اختیارات استانی بود با برگزاری جلسات کارشناسی و همکاری اداره امور مالیاتی و سایر دستگاه‌های مرتبط مصوب شد تا قیمت اراضی استان به‌طور میانگین تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کند.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای اولین بار در کشور است که دولت از سهم خود می‌گذرد تا سرمایه‌گذار جذب کند، ادامه داد: بعد از کاهش قیمت، رشد بسیار زیادی در میزان قرارداد‌های سرمایه‌گذاری در استان داشتیم چراکه یکی از هزینه‌های سربار سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان حذف شد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز‌ها و گرفتن استعلام‌ها و از طرفی برخی موازی کاری‌ها در دستگاه‌های اجرایی از دیگر عواملی است که باعث می‌شود تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نتوانند به‌راحتی به اهداف خود برسند، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های نظارتی استان بر اساس ماهیت و الزامات کار خود اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی را زیر نظر دارند و همین موضوع باعث شده است تا قدرت ریسک مدیران اجرایی استان کاهش یابد و در صدور مجوزها، انعقاد قراردادها، خرید محصولات و دادن استعلامات محافظه‌کارانه عمل کنند.

زنگنه خاطرنشان کرد: برطرف کردن این مشکل نیازمند برگزاری جلسه بین مدیران دستگاه‌های نظارتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی است تا از این طریق ملزومات فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری و تسهیل امور توسط مدیران اجرایی تشریح شود و مدیران نظارتی در جریان امور قرار بگیرند.

انتهای پیام/ع

کاهش ۸۰ درصدی قیمت اراضی سیستان و بلوچستان با کاربری اقتصادی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع میوه شب عید در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۶ اسفند توزیع میوه شب عید در سرتاسر استان اغاز شده است.
داد رحمان بامری گفت: ۷۵تن سیب درختی با قیمت مصوب ۳۹ هزار تومان در سطح استان و پرتقال وانسیانیز باقیمت مصوب ۲۶ هزار تومان و‌خرما با قیمت هر کیلو ۹۰ هزار تومان در حال توزیع است.
وی گفت: در سطح استان سیستان و بلوچستان ۲۳ غرفه و در شهر زاهدان ۱۲ غرفه آماده عرضه میوه شب عید هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰۰۰ متر مربع زمین خواری در اراضی سیستان و بلوچستان
  • کشف ۱۰ هزار متر مربع زمین خواری در اراضی سیستان و بلوچستان
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی در قامت مسئول جذب سرمایه‌گذار فعالیت کنند
  • تولیدات سیستان و بلوچستان باید به سمت صادرات پیش برود
  • بررسی علل افزایش ۱۲ برابری قیمت مسکن در ترکیه
  • توزیع میوه شب عید در سیستان و بلوچستان
  • کمین سودجویان و زمین‌خواران برای ‌تصرف ‌اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز
  • آماده‌باش یگان حفاظت اراضی ملی سیستان و بلوچستان در تعطیلات نوروز
  • تلاش شبانه روزی برای مقابله با زمین خواری اراضی دولتی
  • پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان