Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک باخت آسیایی چیزی از ارزش های سرمربی پرسپولیس کم نمی کند. البته که نقدهای فنی به سبک بازی پرسپولیس در مقابل السد نیز وارد است اما اینکه برانکو اینگونه مورد تاخت و تاز قرار بگیرد قابل قبول نمی باشد.

اختصاصی طرفداری- پس از اینکه پرسپولیس دیدار هفته دوم خود در لیگ قهرمانان آسیا را به السد قطر واگذار کرد، انتقادهای فراوانی به نحوه مربیگری برانکو ایوانکوویچ مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مرد کروات سرخ ها ثابت کرده است که می توان این باخت را از کارنامه او فاکتور گرفت و هنوز هم با همان اطمینان همیشگی به قدرتنمایی پرسپولیس با او اندیشید.

بعد از باخت خارج از خانه پرسپولیس مقابل السد قطر در هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، برانکو ایوانکوویچ مورد هجمه انتقادات واقع شد. نوک پیکان انتقادات هم به عدم بازی برخی از نیمکت نشینان پرسپولیس بود و اینکه سرمربی سرخ پوشان از روی لجبازی به برخی از بازیکنان این تیم بازی نمی دهد. مسلماً این برچسب ها به برانکو نمی چسبد و اگرچه انتقاداتی به سبک بازی پرسپولیس مقابل السد وارد است اما با نگاهی به سابقه برانکو در تیم پرسپولیس متوجه خواهیم شد که هنوز برای قضاوت در مورد مربی کروات آن هم با یک باخت آسیایی زود خواهد بود.

وقتی نیمکت پرسپولیس آسانسور وار میان مربیان ایرانی همچون علی دایی، حمید استیلی، یحیی گل محمدی و حمید درخشان دست به دست می شد، کمتر هواداری تصور می کرد که با آمدن برانکو ایوانکوویچ همه تلخ کامی هایشان در عدم کسب جام لیگ برتر به پایان رسیده و حتی مسیری هموار برای تکرار قهرمانی ایجاد شود. وقتی نژادفلاح به ترکیه رفت و قرارداد برانکو با پرسپولیس نهایی شد، مرد کروات در اولین دقایق پس از عقد قرارداد می گفت می خواهم هواداران پرشمار پرسپولیس را خوشحال کنم. به هواداران قول تلاشی سخت و نتایج خوبی را خواهم داد.

برانکو خیلی زود نشان داد که حرف هایش در حد شعار نیست و او مرد عمل کردن است. وی پرسپولیس را از یک تیم بی نظم، پرحاشیه و بازیکن محور به تیمی نظام مند و ساختارمحور تبدیل کرد و با تنبیه های انضباطی به جای خود بیشترین آرامش ممکن را در تیم حکمفرما کرد. در نخستین فصل کامل حضورش، پرسپولیس پایاپای با پدیده ای به نام استقلال خوزستان رقابت کرد و شاید اگر ذره ای خوش شانس بود در همان فصل جام قهرمانی لیگ برتر را به خانه سرخ ها می آورد.

فصل دوم اما مرد کروات مجالی برای دیگر تیم ها نگذاشت. قهرمانی پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ شانزدهم یک نتیجه رویایی برای هواداران بود و برانکو این مهم را محقق ساخت. برانکو با اتوریته خاص خود در مقابل بی انضباطی رامین رضاییان هم ایستاد و در شرایطی که بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان معتقد بودند با رفتن رامین رضاییان از پرسپولیس در روند قهرمانی این تیم خلل ایجاد می شود، مرد کروات نشان داد دیگر زمان بازیکن سالاری و بازیکن محور بودن به پایان رسیده و پرسپولیس با شیوه ای کاملاً ساختارمحور و با جایگزین کردن جوان شایسته ای به نام صادق محرمی به پیشتازی خود ادامه داد و محرمی در سیستم برانکو تبدیل به یکی از بهترین ها شد. موفقیت های پرسپولیس منحصر به رقابت های داخلی نشد و سرخ پوشان با هدایت برانکو پس از مدت ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

اکنون در لیگ هفدهم نیز پرسپولیس بی رقیب در صدر جدول رده بندی لیگ برتر می تازد. برانکو در این فصل علاوه بر رامین رضاییان، مهدی طارمی را نیز در اختیار ندارد و علی علیپور تحت هدایت برانکو و در ساختار نظام مند پرسپولیس چهره ای درخشان تر از طارمی را در رقابت های لیگ برتر از خود به نمایش گذاشته است. سرخ پوشان از نقل و انتقالات نیم فصل نیز محروم بوده اند و با این حال خللی در روند صعودی آن ها ایجاد نشده است. آن ها 16 امتیاز با تیم دوم جدول و با رقیب سنتی خود نیز 19 امتیاز اختلاف دارند. همه این ها بدون حضور یک سرمربی بااقتدار میسر نمی شود. اگر برانکو می خواست منافع فردی خود را به منافع تیمی ترجیح دهد مسلماً چنین موفقیت هایی به دست نمی آمد.

یک باخت آسیایی چیزی از ارزش های سرمربی پرسپولیس کم نمی کند. البته که نقدهای فنی به سبک بازی پرسپولیس در مقابل السد نیز وارد است اما اینکه برانکو اینگونه مورد تاخت و تاز قرار بگیرد قابل قبول نمی باشد. این که بگوییم به خاطر لجبازی فردی بازیکنان را نیمکت نشین کرده و چند سوگلی را در درون زمین نگه می دارد دیدگاه درستی نیست. هواداران پرسپولیس نباید از یاد ببرند زمانی را که در انتظار قهرمانی این تیم در لیگ برتر بودند اما اکنون نه تنها از قهرمانی خود مطمئن هستند بلکه چانه زنی بر سر این مسئله است که پرسپولیس قبل از عید قهرمان خواهد شد یا پایان لیگ؟ ضمن این که برانکو و شاگردانش در هفته اول لیگ قهرمانان به راحتی نسف قارشی را شکست دادند و در ادامه همین تیم ازبکستانی الوصل امارات را زمین گیر کرد.

در لیگ قهرمانان آسیا هیچ بازی آسانی وجود نخواهد داشت. سرمربیان نیز گهگاه در معادلاتشان اشتباه می کنند. پرسپولیس سال قبل نیز به الریان در مرحله گروهی 3 بر 1 باخت اما در نهایت به نیمه نهایی آسیا صعود کرد. 

شماتت یک سرمربی به واسطه بازی ندادن به بازیکنی خاص نباید از حد انتقاد تجاوز کند چراکه برانکو بارها ثابت کرده که تیمش متکی به بازیکن نیست و اگر مرتکب اشتباه معادلاتی نیز در ترکیب شود چینش خود را در بازی های بعدی به گونه ای خواهد چید که کمترین زیان به تیم وارد آید.

برانکو برای پرسپولیس ارزشی بسیار بالاتر از آن دارد که با یک باخت آسیایی در مورد او قضاوت کنیم. مطمئناً مرد کروات سرخ پوشان علاوه بر یکه تازی در لیگ ایران در آسیا نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و با توانایی هایی که در او سراغ داریم، پرسپولیس می تواند موفقیت های سال گذشته را در آسیا تکرار کند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!

به گزارش ورزش سه، یکی از مهمترین دیدارهای فصل لیگ آزادگان، در هفته بیست و نهم بین دو تیم فجر شهید سپاسی و خیبر خرم آباد برگزار شد که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان رجب‌زاده خاتمه پیدا کرد.

فجری‌ها مقابل خیبر شب بسیار خوبی داشتند و موفق شدند مقابل صدر نشین ۶۴ امتیازی لیگ، یک پیروزی بسیار شیرین را جشن بگیرند. 

با این حال جدای از نتیجه به دست آمده، یکی از اتفاقات مهم نبرد این دو تیم گلی بود که مهدی شریفی پیش از پایان نیمه نخست وارد دروازه خیبر کرد. 

ویدئو: 331693

در شرایطی که دو تیم خودشان را آماده می‌کردند تا برای ۱۵ دقیقه استراحت و مرور برنامه‌های تاکتیکی، از زمین بازی خارج شوند، بازیکنان فجر دست به ضد حمله زدند. توپی که ملکی از خط دفاع، به پشت مدافعان خیبر برای مهاجمان ارسال کرد توسط زارع کنترل شد اما مدافعان خیبر با برتری نفری از او توپ را گرفتند. پس از آن سینا خادم پور مدافع کناری تیم خیبر قصد داشت توپ را دور کند اما ارسال او توسط مهدی شریفی در ۲ متری قوس محوطه جریمه کنترل شد و بازیکن سابق پرسپولیس و سپاهان پس از استپ سینه زیبای خودش، توپ را مقابل خودش مهیا کرد و با یک ضربه روی پا، شوتی مواج و وحشتناک به سمت دروازه خیبر شلیک کرد که کوروش ملکی با اینکه شیرجه بلندی زده بود نتوانست مانع از گل شدن این سوپر گل شود.

مهدی شریفی مهاجم سابق سپاهان، پرسپولیس و تراکتور است که در لیگ آزادگان مشغول به بازی است و پس از اینکه نیم فصل اول را در تیم خوشه طلایی پست سر گذاشت، نیم فصل دوم راهی تیم مطرح لیگ یکی یعنی فجر سپاسی شده و در این تیم توانسته روزهای خوبی را پشت سر بگذارد. او در شرایطی ششمین گل فصل خودش را به ثمر رساند که آخرین بار زمانی که برای سپاهان در لیگ چهاردهم توپ می‌زد موفق شده بود در یک فصل بیشتر از ۵ گل به ثمر برساند.

برای یادآوری درخشش مهاجم اصفهانی لازم نیست به زمان‌های خیلی دور بروید. شریفی جوان ابتدا برای سپاهان درخشید و نامی برای خود دست و پا کرد؛ بازیکنی که موفق شد در ۸۵ بازی برای طلایی‌پوشان ۳۴ مرتبه موفق به گلزنی شده و ۱۰ پاس گل ارسال کند تا خبر از ظهور یک ستاره به فوتبال ایران دهد.

مهاجم ریزنقش اصفهانی پس از روزهای خوبی که در سپاهان داشت، رویاهای زیادی در سر داشت و خیلی زود توانست توجهات تیم های خارجی را به خود جلب کند اما به عنوان بازیکن سرباز به تراکتور پیوست و در این تیم هم در ۴۶ بازی خود توانست ۱۰ بار توپ را درون تور دروازه رقبا جای دهد. بازگشت شریفی از خدمت به سپاهان چندان برای وی خوب پیش نرفت تا او در پایان فصلی که سپاهان وی را نمی‌خواست از پرسپولیس سر در بیاورد.

او پیش از سرباز شدنش حتی نامش توسط کارلوس کی روش در لیست انتظار تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قرار گرفت اما مسیر موفقیت او به تلاطم‌های بسیار زیادی همراه شد.

شریفی با نظر برانکو به پرسپولیس پیوست تا جای خالی مهدی طارمی را در خط حمله این تیم پر کند اما مسائل نقل و انتقالاتی باعث شد او یک نیم فصل فقط در تمرینات حاضر باشد و از بازی کردن دور باشد. با حضور در نیم فصل دوم او در ۸ بازی هیچ گل یا پاس گلی به ثبت نرساند که این موضوع باعث شد او تصمیم به جدایی از جمع سرخپوشان بگیرد و مسافر آذربایجان شود تا به عنوان بازیکن سومقاییت لژیونر شدن را هم تجربه کند. 

وی در ۳۳ بازی برای تیم خود موفق به ثمر رساندن ۵ گل شد تا در بازگشتی دوباره این‌بار راهی شهرخودرو، تیمی با کلی مشکلات ریز و درشت شود.

حاصل حضور مهاجم اصفهانی در شهرخودرو سقوط با این تیم به لیگ آزادگان بود تا شریفی هم همانند تیمش در لیگ یک ادامه فعالیت دهد. او که یک فصل بازیکن دریای بابل بود، ابتدای فصل جاری به عضویت خوشه طلایی درآمد و حالا از نیم فصل به فجر سپاسی پیوسته تا به مهدی رجب زاده و شیرازی‌ها کمک کند به سطح اول فوتبال ایران برگردند.

فجر با ۵۸ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به چادر ملوی ۶۰ امتیازی، در رده سوم جدول قرار دارد و این امکان وجود دارد که آنها بتوانند جایگاه خودشان را در جدول با نماینده استان یزد تغییر دهند.

دیگر خبرها

  • تاخیر عجیب پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • دلیل تاخیر پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!
  • تاخیر خودخواسته پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی
  • رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود
  • فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان