Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري رويترز؛ يک ديپلمات قطري روز پنجشنبه گفت کشورش با ارسال کمک مالي براي فلسطيني ها که با تاييد آمريکا صورت مي گيرد به اسرائيل کمک مي کند که از يک جنگ ديگر در غزه اجتناب ورزد. اين ديپلمات قطري اين همکاري را نشان دهنده فاصله گرفتن دوحه از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) توصيف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز در ادامه نوشت: قطر از حدود يک سال پيش از سوي کشورهاي عربي منطقه خليج فارس تحريم شده است. از آن زمان تا کنون، اين کشور تلاش کرده است از کمک رساني هاي خود به نوار غزه و انجام هماهنگي هاي لازم با اسرائيل براي توزيع اين کمک ها به عنوان ابزاري براي برقراري تماس هاي ديپلماتيک با دولت دونالد ترامپ استفاده کند.

محمد العمادي، سفير قطر در قدس، بعد از ديدار با وزير همکاري هاي رژیم صهیونیستی و مقامات امنيتي این رژیم؛ در مصاحبه اي با خبرگزاري رويترز گفت: ‹‹غزه در آستانه فروپاشي است.›› وي افزود: ‹‹ما در اصل از يک جنگ ديگر جلوگيري کرده ايم. ما نمي خواهيم جنگ ديگري رخ دهد.›› محمد العمادي گفت قطر از سال 2014 تا کنون حدود 800 ميليون دلار به غزه کمک کرده است. وي افزود: ‹‹ما با هر دو طرف همکاري مي کنيم تا صلح (آتش بس) برقرار بماند.››

العمادي تصريح کرد: ‹‹اگر ما به حماس کمک مي کرديم، آيا به نظر شما اسرائيلي ها به ما اجازه مي دادند که به اين منطقه رفت و آمد کنيم؟ اگر ما چنين کمک هايي را به حماس ارائه مي کرديم، چنين آمد و شدهايي غيرممکن بود. اسرائيلي ها مي دانند که ما به حماس کمک نمي کنيم.››

العمادي افزود کشورش در پاسخ به درخواست هاي اسرائيل و آمريکا از ادامه حضور صالح العاروري، معاون رييس دفتر سياسي حماس، در قطر جلوگيري کرده است. وي افزود نحوه هزينه کرد هر يک سنت از پولي که قطر براي ساکنان نوار غزه ارسال کرده است به شدت پايش مي شد تا اطمينان حاصل گردد که اين پول صرفا براي مصارف بشردوستانه به کار مي رود.

سفير قطر در قدس گفت: ‹‹ما اطلاعات درستي را در خصوص کارکرد خود و نيز در خصوص اين مردم به واشنگتن ارائه کرديم.›› وی افزود از سال 2014 تا کنون 20 بار به اسرائيل سفر کرده است. اين سفرها در گذشته پنهان مي ماند، اما وي در ماه هاي اخير از پنهانکاري هاي گذشته فاصله گرفته است.

رویترز در پایان نوشت: در مقابل، مقامات اسرائيلي از اظهارنظر درباره ديدارها و سفرهاي العمادي به اسرائيل خودداري کرده اند. يک منبع ديپلماتيک اعلام کرد سکوت اسرائيل درباره ديدارهاي العمادي براي آن است که قدرت هاي عربي را ناراحت و ناخرسند نسازد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دست کم هزار نفر در بیش از 25 دانشگاه در 21 ایالت آمریکا از 18 آوریل تا کنون توسط پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

چند ساعت پیش نیروهای پلیس شهر نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا حمله کرد و ده ها دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کردند. اتحادیه اساتید دانشگاه های آمریکا شاخه دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که مسئولان دانشگاه کلمبیا مسئول حوادث اخیر هستند.

از دو هفته پیش تا کنون اعتراض های دانشجویی هوادار فلسطین به دانشگاه های سراسر ایالت های آمریکا از کالیفرنیا در غرب(دانشگاه های کالیفرنیا،لس آنجلس، جنوب کالیفرنیا و...) تا شمال شرق (کلمبیا، ییل، هاروارد، یوبین و..) و نیز دانشگاه های ایالت های مرکزی و جنوبی مانند تگزاس و آریزونا کشیده شده است.

 

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی در شکل و شمایلی که تا کنون ندیده‌اید! / عکس
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • ورژن هیولای ادن هازارد در فصل 15-2014 / فیلم
  • برتری 4-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا با بریس سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو (2014/4/29) / فیلم