Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:45:44 GMT

وقتی جلسه خانوادگی قرآن در سطح یک شهر گسترش یافت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۶۳۰۱

وقتی جلسه خانوادگی قرآن در سطح یک شهر گسترش یافت

به گزارش ایکنا از خوزستان، جلسات قرآن بسیاری در شهرستان حمیدیه در روزهای مختلف هفته تشکیل می‌شود. جلساتی که ابتدا به صورت خانوادگی آغاز به کار کردند اما بعدها گسترش یافتند.

اسکندر طرفی مدیر جلسه «القرآن والعتره» شهرستان حمیدیه در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان درباره پیشینه این جلسه قرآنی که بیش از 10 سال از تشکیل آن می‌گذرد، گفت: این جلسه از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جلسه به صورت هفتگی در پنجشنبه شب‌ها در منازل مردم و ساکنان حمیدیه برگزار می‌شود و همه مردم سهمی در برگزاری آن دارند.

طرفی با اشاره به اینکه این جلسه آموزش قرائت قرآن کریم است، افزود: در هر جلسه 4 صفحه از قرآن کریم قرائت می‌شود؛ سه تا چهار روز قبل از تشکیل جلسه صفحاتی که قرار است خوانده شوند اعلام می‌شوند تا حاضران در در جلسه با تمرین خود را آماده قرائت کنند و در جلسه همه آن صفحات تعیین شده را بخوانند.

مدیر جلسه «القرآن والعتره» شهرستان حمیدیه گفت: این جلسه 2 ساعت به طول می‌انجامد و مدرس آن ناجی ساعدی است. شیخ سعید لفته پور امام جمعه وقت حمیدیه پیشنهاد تشکیل این جلسه را داد و خودش هم استاد جلسه از ابتدای تشکیل آن بود.

شیخ سعید لفته پور پیشنهاد داد که این جلسه با همین نام برگزار شود و ابتدا بین خانواده بود، در جمع خانوادگی تشکیل شد، فامیل دور هم جمع می‌شدند و قرآن می‌خواندند. اما شیخ به همان شرکت کنندگان خانوادگی توصیه می‎کرد که هر کسی در جلسه شرکت دارد، فرزند، دوست و آشنای خود را هم به جلسه بیاورد . این چنین بود که جلسه گسترش یافت و حالت عام به خودش گرفت و تاکنون در خدمت قرآن هستیم.

وی عنوان کرد: در این جلسه از همه سنین شرکت می‌کنند؛ ما از 50 ساله تا 7 ساله داریم که همه هم در جلسه قرآن قرائت می‌کنند. بعضی از آنها هم بعد از اینکه تمرین صفحات تعیین شده به پایان رسید به قرائت تحقیق یا مجلسی می‌پردازند تا دیگران یاد بگیرند و شیوه صحیح خواندن را بیاموزند. تفسیر قرآن هم در این جلسه شیخ مالک چعباوی و حسن ساعدی انجام می‌دهند. 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود