Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ماهنامه ديده بان - مونيکا قايدي: مهناز افشار با 6.6 ميليون نفر دنبال کننده (فالوور) در اينستاگرام، پرفالوورترين صفحه را در ميان هنرمندان ايراني دارد. او تا به امروز 661 پست در صفحه خود منتشر کرده و از 16 آبان 1391 فعاليت اش را در اينستاگرام آغاز کرده است.

1. مهناز افشار | Mahnazafshar
مهناز افشار با 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ميليون نفر دنبال کننده (فالوور) در اينستاگرام، پرفالوورترين صفحه را در ميان هنرمندان ايراني دارد. او تا به امروز 661 پست در صفحه خود منتشر کرده و از 16 آبان 1391 فعاليت اش را در اينستاگرام آغاز کرده است.

افشار در ابتدا با به اشتراک گذاشتن تصاوير تک نفره و شخصي خود (که در آن سال هاي ابتدايي شناخته شدن اينستاگرام تنها نوع استفاده از اين اپليکيشن پرطرفدار بود)، فعاليتش را آغاز کرد اما به مرور زمان اين نوع فعاليت را تغيير داده و سعي کرد از هنرمندان صاحب صفحات تاثيرگذار در دنياي مجازي باشد.
وي دوره اي عکس هاي تبليغاتي اش در دوران بارداري براي برند ساعتي فرانسوي را به اشتراک گذاشت که مورد توجه بسياري قرار گرفت. پس از تولد فرزندش، گاها عکس هايي از دخترش ليانا و دغدغه هاي مادرانه اش منتشر مي کند، اما اين اواخر بيشتر عکس هايي از رونمايي و تست گريم فيلم هاي جديدش يا حضور در ايونت هاي اکران فيلم ها يا حضورش در جلسات «پويش بدسرپرست تنهاتر است» که خود افشار از سخنگويانش است را منتشر مي کند.
پس از ازدواج پر حاشيه با ياسين رامين و داستان مهريه پرجنجالش، ماجراي واردات شيرخشک هاي فاسد توسط همسرش که موجب زنداني شدن او نيز شده بود، از جمله مسائلي بود که موجب زير ذره بين قرار گرفتن بيشتر افشار شد و طبعا در پرفالوورتر شدن صفحه او بي تاثير نبود. البته کانال تلگرام او با تعداد عضو بالا، شوي جواهرات برادرش که تعدادي را خود افشار طراحي کرده، بازي اش در تئاتر موزيکال اليورتوييست و فعاليت هاي اينچنيني خانم بازيگر نيز هر کدام به نوعي در ديده شدن صفحه اش تاثير داشته اند که اگر بخواهيم به هر کدام مجزا و مفصل بپردازيم مجبور مي شويم اين پرونده را منحصرا به نفر اول ليست مان اختصاص دهيم.
افشار در کنرا صفحه اينستاگرام، در توييتر نيز اکانتي رسمي دارد و گاها توييت هاي خود را در صفحه اينستاگرام نيز بازنشر مي کند. اولين بار نشر او از توييتر در تاريخ 8 فروردين 1393 و توييتي خطاب به رياست جمهوري جناب آقاي روحاني بود که بعدها باعث شد نظرات خود را درباره موضوعات مهم اجتماعي و سياسي روز را نيز با زبان خودش در توييتر ابراز کرده و آن را در صفحه اينستاگرامش نيز منتشر کند.
از توييت هاي جنجال برانگيز افشار مي توان به:
دفاع او از حقوق بانوانموافقت جدي اش با حضور خانم ها در استاديوم هاي ورزشي و مخالفت جدي اش با سحر قريشي که حضور در کنار آقايان را عامل منقلب شدن مي دانست.منع کردن خشونت عليه بانوانمحکوم کردن کودک آزاري پس از مرگ آتنااهميت دادن به بهداشت زنان در زلزله نوار غربي ايراناشاره کرد که به نظر مي رسد زماني باعث اضافه شدن فالوورهاي او شده است.
2. رامبد جوان | Rambodjavan1
رامبد جوان با 6.2 ميليون نفر دنبال کننده در اينستاگرام دومين صفحه پرفالوور ستاره هاي ايراني را دارد. 2039 پست رامبد جوان در صفحه اش، نشان مي دهد که او ظاهرا به هيچ اتفاق اجتماعي، سياسي و فرهنگي بي اهميت نبوده و در مدت فعاليتش در فضاي مجازي، علاوه بر منتشر کردن تصاوير شخصي اش در مراسم مختلف اکران فيلم و عکس هايي در کنار هر يک از ميهمانان برنامه خندوانه، واکنش هاي مثبت و منفي نسبت به هر حادثه يا اتفاق خوشايند ملي و جهاني نشان داده است.

با همه اينها، اصلي ترين دليل پرمخاطب بودن جوان، برنامه خندوانه است. اين برنامه پر بيننده از تاريخ 21 خرداد 93 آغاز شد و در فصل ابتدايي نقطه قوت برنامه، مصاحبه رامبد با ميهمانانش و فضاي شاد برنامه بود، اما به مرور چالش هايي مثل قطره قطره که از اهميت صرفه جويي در مصرف آب مي گفت و کمپين هايي مثل احياي درياچه اروميه که علاوه بر حضور رامبد جوان و هنرمندان ديگر، به واسطه اسپانسرهاي برنامه قوت مي گرفت، باعث محبوبيت بيشتر اين برنامه تلويزيوني و شخص رامبد شد.
البته اين هنرمند کارنامه و پيشينه قدرتمندي دارد که نيازي به عنوانش نيست اما هدف ما از اشاره مستقيم به خندوانه، محبوبيت او در اينستاگرام بعد از اجراي اين برنامه تلويزيوني است. رامبد جوان مدت هاست که به اهميت فضاي مجازي و تاثيرش پي برده است و خنداننده شو و استفاده از کمدين هاي اينستاگرام گواه اين داستان است.
اما آخرين اقدام او در اين راستا، رونمايي از پلتفرم اينفلوئنسر مارکتينگ تک استار و برگزاري فرش قرمزي با حضور افراد مشهور يا در اصطلاح اينستاگرامي اش شاخ هاي مجازي است که اين اواخر انجام شده است. يکي ديگر از عواملي که زماني صفحه رامبد جوان را پر رفت و آمد کرد، حاشيه ازدواج سوم او با نگار جواهريان و سپس تاييد اين حاشيه بود و مي توان گفت دوران پر جنجالي را براي او رقم زد.
3. بهنوش بختياري | behnoosh_bakhtiari
صفحه بهنوش بختياري 6 ميليون دنبال کننده دارد و اين هنرمند همکار ما که مدت ها و بلکه چند سال پرفالوورترين فرد ايراني اينستاگرام بود، حالا نفر سوم ليست پرفالوورترين هاي ماست. اگر به صفحه بهنوش بختياري در اينستاگرام سري زده باشيد، با يک نگاه به قسمت بيوگرافي به عناويني مثل: حامي ترنس هاي ايران، سردبير مجله ديده بان، بازيگر و سفير رسمي بيماري هاي نادر، بر خواهيد خورد که نشان از فعال بودن اين خانم بازيگر دارد، که روزگاري براي بيننده يادآور کاراکترهاي طنز بود اما در سال هاي گذشته با بازي نقش هايي مثل نقش اش در فيلم «من» به کارگرداني سهيل بيرقي به طرفدارانش ثابت کرد که توانايي بازي در نقش هاي جدي را هم به همان خوبي دارد.

او 1907 پست در صفحه خود منتشر کرده که بيشتر آنها فيلم است تا عکس. فيلم هايي از فعاليت هاي روزمره اش در عرصه بازيگري، حمايت از ترنس ها، حضور در مراسم فرهنگي و اکران فيلم ها و فعاليت هاي خيرخواهانه اش و گاها نيز فيلم هاي جذابي از محيط گرم و صميمانه خانوادگي اش.
او از اولين ستاره هايي است که در اينستاگرام به فالوور ميليوني دست پيدا کرد و زماني اين دنبال کننده ها را ارتش بهنوشي ناميد. اين رقابت ميليوني زماني باعث ايجاد جنجال هايي بين او و اميرحسين مقصودلو (تتلو) و در مقطعي بعد سحر قريشي شد که پس از مدتي هر سه آنها دشمني و حتي رقابت با يکديگر در دنياي مجازي را تکذيب کردند و ماجراي دعوت همزمان او با تتلو در خبرگزاري فارس هم از جنجال هايي بود که به وجود آمد و باعث ناراحتي خانم بختياري شد که لابد ماجراهايش را هم شنيده ايد.
بختياري در مصاحبه اي خود را شخصيتي برونگرا معرفي کرده و دليل حضور پررنگش در اينستاگرام را تا حدودي اين برونگرايي دانسته است. بختياري همچنين خبرسازترين ستاره هم هست که در اغلب خيريه ها نقش اساسي دارد و با مهرباني به همه موضوعات اجتماعي واکنش نشان مي دهد. او چندي پيش حاشيه اي را به علت بازي در يک تيزر فروشگاه عطر و ادکلن پشت سر گذاشت که علاوه بر واکنش هاي مردم منجر به پيش آمدن کدورتي بين او و مهراب قاسمخاني نويسنده طنز نيز شد.
البته بهنوش بختياري به جنجال هاي اين شغل و داشتن يک صفحه 6 ميليوني فالووري عادت دارد و مدت ها به خاطر همين پيشتاز بودن در فالوورهاي اينستاگرام مورد فشار و بعضا حسادت هايي هم بود اما با قدرت به فعاليت خود ادامه مي دهد، هر چند مثل گذشته پر شور نيست.
4. الناز شاکردوست | elnazshakerdoost
الناز شاکردوست با 85 ميليون دنبال کننده از 12 دي 1391 فعاليت خود را در اينستاگرام آغاز کرد و تا به امروز 722 پست به اشتراک گذاشته است. عکس هاي مربوط به سفر در صفحه الناز شاکردوست از ابتداي فعاليت او هر از چندگاهي به چشم مي خورد و اين عکس ها نشان از آن مي دهند که علاقه الناز شاکردوست به سفر از گذشته وجود داشته و مختص امروز (که سفر به اروپا در ميان هنرمندان اپيدمي و پرطرفدار شده است) نيست.

اينستاگرام شاکردوست را به نوعي مي توان به دو بخش قبل از اقامتش در انگليس و بعد از آن تقسيم کرد. اقامت کوتاه مدت او که به گفته خودش براي ادامه تحصيل در آن کشور بود، نه تنها روي انتخاب نقش و فيلم هاي شاکردوست تاثير مثبتي داشته، بلکه در پست هاي اينستاگرامش نيز تغييرات به وجود آمده مشهود است. او که در ابتداي فعاليتش بيشتر تصاويري از چهره خودش و زيبايي هاي خدادادي اش، سفرها و تفريحاتش با بهترين ديزاين لباس منتشر مي کرد و تنها حالت متنوع پست هايش عکس هايي از گريم و پشت صحنه هاي فيلم جديدش بود، به يکباره بعد از شروع تحصيل، تصاويرش به عکس هايي در دانشگاه، کتابخانه و در حال معرفي کتاب و حتي نشان دادن بخش هاي مهمي از صفحات کتاب تغيير کرد. در عکس هاي شخصي او نيز ديگر خبري از چهره پر زرق و برق او نبود و معمولا تصاويري هنرمندانه تر، بدون آرايش و با بهره گيري از زيبايي طبيعي از خود منتشر مي کرد.
او دي ماه 1395 عکسي در حال بازي در فيلم «خفگي» فريدون جيراني از خود به اشتراک گذاشت که نشان مي داد به ايران بازگشته و قصد شروع ادامه فعاليت بازيگري اش را دارد و انصافا هم انتخاب هاي هوشمندانه و کمتري نسبت به گذشته داشته است. در صفحه او همچنين، عکس هاي زيادي در کنار خواهر و برادرش اليکا و علي شاکردوست نيز ديده مي شود که نشان دهنده علاقه شديد او به خانواده اش است.
اين روزها هم آخرين تصاويرشان در کنار هم مربوط حبه افتتاحيه رستوران شاکردوست در تهران است که نشان مي داد خيلي از طرفداران الناز را در روز افتتاحيه به آنجا کشانده بود. يکي ديگر از نکات مهم صفحه شاکردوست هم آن است که او فالوور کسي نيست. شايد هم يواشکي رقبايش را رصد مي کند اما تا الان کسي را فالو نکرده است. البته گويا آن اوايل خواهرش تنها فرد خوشبختي بود که مورد عنايت خانم بازيگر قرار گرفته بود.
5. سحر قريشي | saharghoreyshiofficialpage
اولين پست سحر قريشي با 8.5 ميليون نفر دنبال کننده بر مي گردد به تيرماه 1392 که عکسي از خودش را در يک آتليه به اشتراک گذاشته بود. قريشي از بانوان پرحاشيه دنياي سينما و تلويزيون است و هر از چندگاهي، اگر هم جنجالي برايش به پا نشده باشد، نام او با يک خبر و شايعه ازدواج دوباره بر سر زبان ها مي افتد.

البته حضور او در تلويزيون فقط در شروع فعاليت بازيگري اش و سريال دلنوازان بود و پس از آن به علت حواشي زندگي اش ديگر در قاب تلويزيون ديده نشد و گفته مي شود در اين رسانه ممنوع التصوير نيز هست. او که در مصاحبه هاي دوران شروع شهرتش هميشه در کنار همسرش روي جلد مجلات ظاهر مي شد، بعد از جدايي اش اظهار داشت که رابطه و ازدواج موفقي نداشته و تمامي آن حضورهاي در کنار همسرش هم به اجبار و ناخواسته بوده است.
مدتي بعد از جدايي، قريشي خبر نامزدي اش با اميد علومي خواننده نه چندان مشهور پاپا را در رسانه اي رسمي اعلام کرد و با او نيز روي جلد مجلات حضور پيدا کرد اما بعد از گذشت مدتي به شکلي عجيب تصاوير و رابطه اش با آن خواننده را از صفحه اش پاکسازي کرد و حتي طرفداران پيگيرش هم سرنوشت آن رابطه را به درستي متوجه نشدند.
او تا امروز 256 پست در صفحه اش منتشر کرده که البته به دليل اين که گاها پست هايي را در صفحه اش حذف مي کند نمي توان اين عدد را تعداد دقيق پست هاي او در شروع فعاليتش در اينستاگرام دانست. در صفحه قريشي به جز عکس هاي شخصي و پرتره اش، چه در ايونت ها و چه با گريم فيلم ها، معمولا پست هاي ديگري نمي شود ديد که بتوان از او به عنوان فعال و هنرمند تاثيرگذار در اينستاگرام ياد کرد. قريشي اکثر اوقات ترجيح داده است از تعداد بالاي فالوورهاي صفحه اش، براي سفير برندهاي مختلف شدن استفاده کند. عکس ها و فيلم هاي تبليغاتي او براي يک برند لنز رنگي چشم و يک برند روسري نيز مدتي در صفحه اش موجود بود که بعدها آنها را هم حذف کرد.
از دوران پر جنجال فعاليت قريشي مي توان به مصاحبه اش با رضا رشيدپور اشاره کرد که در آن مشخص شد اطلاعاتش از دنياي هنر به شدت کم است و او صرفا يک بازيگر تجربي است. اين قصه دوره اي از هجوم نظرات منفي را به سمت صفحه او سرازير کرد.
آخرين حاشيه اين خانم بازيگر، شايعه ازدواجش با مهدي طارمي، بازيکن تيم ملي و پرسپوليس است که هنوز هم نه تاييد شده نه تکذيب. البته خود طارمي هم از ورزشکاران پر حاشيه است و علاوه بر موارد ديگر، داستان لژيونر شدن اين فوتباليست پر جنجال هر از چندگاهي طرفدارانش را سورپرايز مي کند. او که در فصل نقل و انتقالات 96-95 در حالي که با پرسپوليس به توافق رسيده بود ناگهان با سفر به ترکيه به تيم ريزه اسپور پيوسته بود، بعدتر پشيمان شده بود و هنوز ترکش هاي فسخ قراردادش به ايران و پرسپوليس برخورد مي کرد که باز هم چندي پيش راهي قطر شد تا با الغرافه قرارداد ببندد.
اگر شايعه ازدواج اين دو سلبريتي حقيقت داشته باشد، بايد ديد بعد از ازدواج شان آيا مي توانند کمي از دنياي حواشي دور بمانند يا خير؟ و آيا اساسا در حالي که طارمي در قطر فوتبال بازي مي کند و آنجا گرفتار است و قريشي مشغول قراردادهاي مختلف بازي در ايران، آيا اين ازدواج سر مي گيرد يا نه.
6. ترانه عليدوستي | taraneh_alidoosti
ترانه عليدوستي 1.5 ميليون نفر دنبال کننده در صفحه اينستاگرامش دارد و اولين پست او در صفحه اش مربوط به آذر ماه سال 1392 و عکسي از پشت صحنه فيلم جذاب «درباره الي» در کنار اصغر فرهادي و ماني حقيقي است.

او مجموعا 280 پست در صفحه اش منتشر کرده که تعداد زيادي از آنها مربوط به حضور اين بازيگر مشهور و محبوب در جشنواره هاي خارجي است. عليدوستي از ابتداي کارش که فيلم موفق «من ترانه 15 سال دارم» بود، سعي کرد انتخاب نقش هاي صحيحي در عمر فعاليت هنري اش داشته باشد و کار با کارگردان هاي مطرحي همچون رسول صدر عاملي، اصغر فرهادي، عبدالرضا کاهاني و حسن فتحي را در کارنامه بازيگري نسبتا محدود اما درخشان خود دارد.
اصغر فرهادي و حسن فتحي دو شخصيت موثر در محبوبيت اين ستاره و بالا رفتن تعداد فالوورهاي او هستند. فرهادي با فيلم فروشنده که با کسب جوايز مختلفي مثل جايزه اسکار و کن تبديل به شاهکاري در سينماي ايران شد، توانست چهره اين بازيگر جوان ايراني را به دنيا معرفي کند و حضور عليدوستي و مصاحبه هاي انگليسي اش در طول برگزاري جشنواره کن در فرانسه، دوره اي به افزايش فالوور صفحه اين هنرمند کمک شاياني کرد. بازي او در نقش شهرزاد در سريال پبر مخاطب شبکه سينماي خانگي به کارگرداني حسن فتحي نيز، ديگر عامل محبوبيت اين بازيگر در دنياي واقعي و مجازي است.
عليدوستي از آن دسته هنرمنداني است که در اينستاگرام خيلي فعاليت نمي کند. او علاوه بر اين که گاهي نظراتش را در مورد مسائل اجتماعي و سياسي در صفحه اش عنوان مي کند، بعضي اوقات تصاويري از دختر کوچکش حنا به اشتراک گذاشته و به وصف حس زيباي مادرانه اش مي پردازد. بقيه تصاوير منتشر شده او در صفحه اش مربوط به گريم و پشت صحنه هاي فيلم هايش است. بخش ديگري از پست هاي او در مورد کتاب و مخصوصا ترجمه هايي است که انجام داده است.
ترانه عليدوستي از مدافعين حقوق زنان است و در نشست خبري فيلم فروشنده پس از بازگشت بازيگران فيلم از کن، مدت ها جنجالي بر سر وجود خالکوبي روي ساق دست عليدوستي با ساين و علامتي خاص که نشان از فمينيست بودن او مي داد به وجود آمد اما ترانه عليدوستي هرگز وارد مقوله توضيح و توجيه اين قضيه نشد.
اين بازيگر اکانتي فعال در توييتر نيز دارد که توييت هاي او بارها در مورد مسائل مختلف سياسي و اجتماعي مورد توجه رسانه هاي ايراني، خارجي و مردم قرار گرفته است و از خبرسازترين آنها مي توان به توييت اعتراض آميزش به فرمان اجرايي تبعيض آميز ترامپ براي ممنوعيت ورود اتباع ايران و شش کشور مسلمان ديگر به آمريکا اشاره کرد. او در ادامه آن توييت اعلام کرده بود در اعتراض به اين حرکت تبعيض آميز در مراسم اسکار که فيلم فروشنده در آن کانديد شده بود شرکت نخواهد کرد. اين حرکت عليدوستي بازتاب جهاني زيادي به همراه داشت.
براي ديدن عکس در سايز بزرگ تر بر روي آن کليک کنيد.

11 چهره فوتبالي و يک واليباليست در اينستاگرام بالاي يک ميليون فالوور دارند
ورزشکاران ميليوني
در اين مطلب به سراغ ورزشکاراني رفته ايم که توانسته اند خودشان را به باشگاه ميليوني ها برسانند. 11 ورزشکار از دنياي فوتبال و يک نفر از واليبال، 12 چهره ورزشي هستند که در جمع 80 ستاره برتر اينستاگرام جاي گرفته اند. تعداد زياد فالوورها و عبور آنها از مرز يک ميليون نفر باعث شده صفحه شخصي اين ورزشکاران به يک رسانه شخصي قدرتمند تبديل شود. بنابراين خيلي از اين چهره ها علاوه بر استفاده هاي معمولي که همه از اينستاگرام مي کنند، در صفحه شان نيم نگاهي هم به فعاليت هاي اجتماعي و حتي تبليغات تجاري داشته اند. چرخي در ميان ورزشکاران بزنيم و ببينيم اين چهره ها از رسانه شخصي شان چگونه استفاده مي کنند.

علي دايي؛ 300 کيلو بيشتر از کريمي
آقاي گل جهان در حال حاضر پرطرفدارترين ورزشکار ايراني در اينستاگرام است. صفحه علي دايي 3 ميليون و 100 هزار دنبال کننده دارد و اين آمار او را در رتبه پانزدهم چهره هاي پرطرفدار اينستاگرام قرار داده است. او يک رتبه پايين تر از رضا عطاران و در کنار بهرام رادان قرار گرفته اما جالب ترين اتفاق براي دايي و هوادارانش هيچ يک از اينها نيست.

همه از اختلافات کهنه دايي با علي کريمي خبر دارند و در اينستاگرام رقابت اين دو نفر با اختلافي حدود 300 هزار نفر به سود علي دايي پيش مي رود. آقاي گل جهان در صفحه شخصي اش گاهي درباره اتفاقات فوتبال و نتايج تيمش پست مي گذارد و گاهي هم به اتفاقات اجتماعي واکنش نشان مي دهد. اما به اتفاقات سياسي؛ هرگز! شهريار هنوز به توصيه اي که زماني پدر مرحومش به او کرده بود وفادار است و وارد مسائل سياسي نمي شود.
علي کريمي؛ جملات قصار مخاطب کش
در دنيا يک جملاتي هست که اساسا انگار براي اينستاگرام ساخته شده اند. مثلا «تيزترين دندان ها پشت چرب ترين زبان ها پنهان اند!» يا «شايد صداقت باعث شود دوستان زيادي نداشته باشي اما باعث مي شود دوستانت واقعي باشند» يا حتي «ما نسلي بوديم که با تهديد تا سه مي شمارم چشم مي گذاشتيم اما ... فلان و بهمان و الي آخر.» اگر از اينجور جملات آموزنده دوست داريد حتما سري به صفحه علي کريمي بزنيد.

جادوگر محبوب پرسپوليسي ها در اينستاگرام حرف هاي دلش را با اين جملات مي زند. حتي وقتي يک درگيري شغلي پيدا مي کند و مثلا با مالک باشگاهش به مشکل مي خورد با همين روش حرف هايش را انتقال مي دهد. البته صفحه کريمي فقط حاوي اين جملات نيست. او هر از گاه به وقايع روز هم واکنش نشان مي دهد. مثلا آخرين پست او (تا لحظه نوشتن اين مطلب) درباره نفتکش سانچي است و قبل از آن هم درباره محروميت هاي کودکان جازموريان.
سردار آزمون؛ دادشيِ کي بودي تو؟
بعد از دايي و کريمي، سومين ورزشکار پرطرفدار ايراني در صفحات مجازي، سردار آزمون است که 2.2 ميليون نفر فالوور دارد. با توجه به اين که دايي و کريمي هر دو الان مربي هستند، بايد گفت اين سردار جوان پرطرفدارترين فوتباليست شاغل ايراني در حال حاضر محسوب مي شود. سردار جوان و بازيگوش ما اتفاقا از فعال ترين چهره هاي حاضر در اينستاگرام هم هست.

او گاهي از سفرهايش با هواپيماي اختصاصي عکس مي گذارد، گاهي از خانواده اش در گنبد ياد مي کند و قربان صدقه مادرش مي رود و هر از گاهي هم لحظات شيرين زندگي و اوقاتي را که به قول خودش «فاز خنده» برداشته و چشمانش از شدت خنده سرخ شده را براي دنبال کننده هايش منتشر مي کند.
البته ردپاي ويدئوچت هاي او را هم گاهي مي توان در ميان استوري هايش پيدا کرد. چند وقت قبل استوري هايي از سردار و سعيد عزت اللهي منتشر شد که حاکي از اختلاف و کل کل آنها در مورد چت ها و رابطه هاي پر حاشيه و خصوصي شان بود اما هر دو آنها اين موضوع را تکذيب کردند و گفتند استوري ها فتوشاپ بوده است. البته استوري ها واقعا فتوشاب بود اما حاشيه هاي جوانانه اين دو بازيکن اصلا فتوشاپ نيستند.
مهدي طارمي؛ در حد صدف طاهريان!
مهدي طارمي دقيقا به اندازه صدف طاهريان فالوور دارد، يعني يک ميليون و 800 هزار نفر که با تعداد دنبال کننده هاي مهدي پاکدل هم مساوي است و اين 3 نفر را در رتبه سي و چهارم پرطرفدارترين ايراني هاي حاضر در اينستاگرام قرار مي دهد. آقاي گل پر سروصداي فوتبال ايران که اخيرا بالاخره پرسپوليس را رها کرده و به قطر رفته در صفحه شخصي اش بيشتر از هر چيز عکس گل ها و شادي هايش را مي گذارد تا در کنار آنها بنويسد: «خدا را شکر».

در رتبه بعدي بيشترين پست هاي طارمي به سفرها، کنسرت ها و گشت و گذارهايي اختصاص دارد که او همراه با دوستانش و اغلب در معيت محسن مسلمان در آنها شرکت مي کند.
جملات قصار هم مي توانيد در صفحه مهدي طارمي پيدا کنيد اما نه در حد علي کريمي. طارمي معمولا به مسائل سياسي واکنش نشان نمي دهد و از مسائل اجتماعي هم که کلا بي خبر است! تعداد فالوورهاي طارمي دقيقا 4 ميليون کمتر از سحر قريشي است. اين نکته را صرفا براي مقايسه آمار فوتباليست ها با بازيگران گفتيم وگرنه بين اين دو نفر هيچ رابطه خاصي نيست.
محسن مسلمان؛ محل چسباندن پوستر
ششمين ورزشکار پرطرفدار ايراني در اينستاگرام محسن مسلمان است که نسبت به رفيق فابريک خودش يعني مهدي طارمي نيم ميليون فالوور کمتر دارد. اين اختلاف نيم ميليوني هم قطعا به اين دليل است که طارمي گل مي زند و مسلمان پاس گل مي دهد و خب مردم هميشه تمام کننده ها را بيشتر دوست داشته اند.

در اينستاگرام مسلمان علاوه بر اتفاقي که در صفحه همه ورزشکاران مي بينيم، حجم بالايي از تبليغات هم هميشه به چشم مي خورد. البته اگر الان صفحه آقاي مهندس را باز کنيد هيچ ردي از تبليغات نمي بينيد چون او اين کارها را فقط در استوري هاي 24 ساعته اش انجام مي دهد نه در پست هاي ماندگار.
سعيد معروف؛ بدون اينستا هم معروف است!
طرفداران ميرسعيد معروف نسبت به روزهايي که مسابقات واليبال در جريان بود و درخشش دليرانه او دائما از تلويزيون پخش مي شد کمي ريزش داشته اند. کاپيتان تيم ملي واليبال با يک ميليون و 700 هزار فالوور دقيقا به اندازه سحر دولتشاهي و کامبيز ديرباز و نيوشا ضيغمي دنبال کننده دارد اما برخلاف همه آنها هنوز ازدواج نکرده است.

سعيد معروف در اينستاگرام خيلي پرکار نيست و دير به دير به صفحه شخصي اش سر مي زند. مثلا او در 3 ماه اخير فقط 3 پست منتشر کرده که از اين تعداد هم 2 پست به عرض تسليت براي زلزله کرمانشاه و غرق شدن نفتکش سانچي اختصاص دارد.
رامين رضاييان؛ آقاي لاکچري
ستاره سابق پرسپوليس خيلي اصرار دارد زندگي اش لاکچري و با کلاس و ريچ کيدزي به نظر برسد. اغلب پست ها و استوري هاي اين فوتباليست او را با لباس ها و ماشين هاي شيک و پيک در حال تمرين يا تفريح به تصوير کشيده اند. ويدئوهايي که در حين بدنسازي از رامين رضاييان گرفته مي شود هم بخش زيادي از استوري ها و پست هاي صفحه او را تشکيل مي دهند.

رامين مدتي قبل يک اتومبيل گران قيمت و مدل بالا را براي چند روزي به سوژه اصلي اش تبديل کرده بود و براي چند روز شما مي توانستيد در صفحه او يک خودروي سوپرلوکس ببينيد که يک رامين هم به آن الصاق شده بود.
رضا گوچي؛ مرد خانواده
رضا قوچان نژاد يکي از يک ميليوني هاي اينستاگرام است. او فعاليت زيادي در صفحه اش دارد و به خصوص استوري هاي زيادي از زندگي روزمره اش منتشر مي کند. قوچان نژاد مصداق بارزي از يک مرد خانواده است چون در صفحه اش پست هاي خانوادگي و عکس هاي همسرش هم به اندازه عکس هايي از زندگي حرفه اي و فوتبالي اش مي توان ديد.

قوچان نژاد با سروين بيات ازدواج کرده که خواهر ساره بيات بازيگر سينماست، به همين دليل گاهي عکس هايي از هنرنمايي هاي ساره بيات و جوايزي که دريافت مي کند هم در صفحه قوچان نژاد پيدا مي شود.
حسين ماهيني / فرشاد احمدزاده؛ جمعا 2 ميليون
حسين ماهيني و فرشاد احمدزاده 1.1 ميليوني هاي پرسپوليس اند. فرشاد روند متعادل و بي حاشيه اي را در اينستاگرام دارد و در آخرين پستش براي مهدي طارمي ابراز دلتنگي کرده است. اين پست از آن جهت جالب است که به جز فرشاد هيچ کدام از پرسپوليسي ها به رفتن طارمي واکنشي نشان نداده اند.

حسين ماهيني اما يکي از فعال ترين پرسپوليسي ها در شبکه هاي اجتماعي است. از اينستاگرام گرفته تا توييتر، اين بوشهري شماره 13 هر روز پست ها و توييت هاي زيادي براي ارائه به مخاطبانش و طرفداران پرسپوليس دارد. ماهيني نسبت به اتفاقات روز هم توجه خاصي دارد اما حواس او بيشتر از هر چيز به دخترش مايسا خانم است که هنوز 2 ساله هم نشده و نمک زندگي ماهيني است؛ چه زندگي حقيقي، چه مجازي.

فرهاد مجيدي؛ يهويي و ديگر هيچ
پرطرفدارترين استقلالي حال حاضر در اينستاگرام - و خارج از اينستاگرام - کماکان فرهاد مجيدي است. ستاره محبوب آبي ها که در زمين بازي دنبال کننده هايي مثل شيث رضايي هرگز به او نمي رسيدند در اينستاگرام يک ميليون و 200 هزار دنبال کننده دارد و تقريبا هم رديف با پرستو صالحي و همايون شجريان و ليلا اوتادي ايستاده است.

مجيدي جزو پرکارهاي اينستاگرام نيست اما کم کاري هم نمي کند. صفحه او از نظر محتوايي روال ساده اي دارد و در اکثر مواقع فقط عکس هاي شخصي اين ستاره بدون هيچ توضيح و تفسير خاصي در آن منتشر مي شود. مجيدي معمولا خارج از کشور است و از عکس هايش هم فقط تا اين حد مي شود فهميد که امروز چه لباسي به تن داشته است. او البته به تسليت گفتن اتفاقات تلخ اجتماعي هم بي توجه نيست، درست مثل 90 درصد حاضران در اينستاگرام. در ضمن آقا فرهاد در ازاي 1.2 ميليون دنبال کننده، فقط 4 نفر را فالو مي کند؛ برادرش فرزاد، پسرش اميربرديا، فابيو کاناوارو و ... چهارمي را خودتان برويد ببينيد!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏

به گزارش "ورزش سه"، شبکه‌های اجتماعی این روزها به جزئی مهم از زندگی انسانی ‏تبدیل شده‌اند. دنیای ورزش و فوتبال هم از تاثیر روز به روز در حال افزایش شبکه‌های ‏اجتماعی مصون نیست. ‏

درحالیکه احتمالا گمان می‌کنید تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر فوتبال به واکنش ستاره‌ها و ‏هواداران‌شان در پلتفرم‌های مختلف مثل اینستاگرام و توییتر خلاصه می‌شود باید ‏بگوییم که حالا کار از این حرفها گذشته است. دامنه حضور سوشیال مدیا در فوتبال به ‏حدی گسترش یافته که کم کم شاهد تولد باشگاه‌های فوتبالی هستیم که از دل این ‏شبکه‌های اجتماعی متولد شده‌اند. ‏

یک نمونه بسیار جالب، باشگاه فوتبال هشتگ یونایتد است. این باشگاه ابتدا با ابتکار ‏سپ و کارمایکل و اسپنسر اوون کارمایکل و دوستان‌شان تشکیل شد. اسپنسر از فعالان ‏دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بود و عقبه او و دنبال‌کننده‌های پرتعدادش در ‏سوشیال مدیا باعث شد هشتگ یونایتد در مدتی کوتاه هواداران و اعضایی پرتعداد پیدا ‏کند. ‏

شاید فکر کنید هشتگ یونایتد بیشتر به شوخی شبیه است ولی باز هم در اشتباه ‏هستید. در مدتی کوتاه دنبال‌کننده‌های باشگاه فوتبال هشتگ یونایتد از بسیاری از ‏باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال بیشتر شد و ویدیوهای اکانت باشگاه در یوتیوب آنقدر دیده ‏می‌شد که بسیاری از باشگاه‌های رسمی در خواب هم نمی‌دیدند. ‏

بنیانگذاران هشتگ یونایتد از قدرت شبکه‌های اجتماعی آگاه بودند ولی حتی آنها هم فکر ‏نمی‌کردند محبوبیت باشگاه‌شان از فضای مجازی به فضای واقعی سرایت کند. هشتگ ‏یونایتد در سال 2018 رسما از مجاز وارد واقعیت شد و ورودش را به هرم فوتبال انگلیس ‏جشن گرفت. هشتگ یونایتد در لیگ دسته یک جنوب در منطقه ایسترن کانتیز پذیرفته ‏شده بود. ‏

در سالهای بعد هشتگ یونایتد در دنیای واقعی سه بار به دسته بالاتر صعود کرد. ‏موفقیت این باشگاه در فضای مجازی حتی از دنیای واقعی هم درخشان‌تر بود. آنها حالا ‏در یوتیوب آنقدر دنبال‌کننده دارند که با باشگاه‌های فوتبال حاضر در لیگ برتر انگلیس ‏قابل مقایسه هستند. ‏

با اینحال رقبای هشتگ یونایتد در لیگهای دسته پایین انگلیس می‌گویند دنبال‌کننده‌های ‏میلیونی این باشگاه باعث شده آنها در زمین فوتبال نسبت به رقبا مزیتی غیرمنصفانه ‏داشته باشند. اما بنیانگذاران باشگاه این شکایت‌ها را رد کرده و می‌گویند مثل هر باشگاه ‏دیگری مسیر پیشرفت‌شان را از انتهای هرم شروع کرده و پله به پله در حال صعود به ‏بالای هرم هستند. ‏

کارمایکل، بنیانگذار باشگاه در این باره گفت:" ما در هر کدام از لیگهایی که حضور ‏داشتیم تیمی کاملا متعارف بودیم. بودجه ما هیچوقت بیشترین بودجه در لیگ‌ها نبوده ‏و حریفان ما نمی‌توانند از این نظر به هشتگ یونایتد خرده بگیرند. ما سه بار صعود ‏کرده‌ایم و در همه فصل‌ها یا در میانه جدول یا در بالای جدول حضور داشتیم. ما با ‏استفاده از تعداد دنبال‌کننده‌های باشگاه در شبکه‌های اجتماعی به روش‌های درست ‏درآمدسازی کردیم و با استفاده از محبوبیت‌مان در اینترنت موفق شدیم بازیکن‌های ‏خوبی جذب کنیم. راز موفقیت ما این بوده است. رقبای ما فکر می‌کنند هشتگ یونایتد ‏کل لیگ را خریده ولی این دروغ محض است. آنها فکر می‌کنند یوتیوب برای ما گنج ‏قارون بوده ولی فراموش می‌کنند که بزرگی عملیات تجاری ما باعث شده هزینه‌هایی ‏وحشتناک هم داشته باشیم. در واقع ما با استفاده از هنر مدیریت و جاذبه سوشیال ‏مدیا موفق شده‌ایم". ‏

سه صعود در عرض پنج سال نشان می‌دهد هشتگ یونایتد این قابلیت را دارد که در ‏سالهای آینده صعودهای بیشتری را هم تجربه کند. شاید دور نباشد روزی که برای اولین ‏بار باشگاهی متولد شده در سوشیال مدیا را در لیگ برتر جزیره ببینیم. فضای مجازی در ‏حال تغییر دادن چهره دنیایی است که می‌شناسیم، باید سعی کنیم با این واقعیت کنار ‏بیاییم. ‏

دیگر خبرها

  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید
  • اقدام آبروبَر صداوسیما در فضای مجازی وایرال شد