Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@05:24:56 GMT

شیوع ۱۰ درصدی نازایی در کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۶۶۱۰

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي : دکتر الهام کشاورز در حاشیه سمینار دو روزه تصویربرداری زنان، افزود: این سمینار با تمرکز بر روی تصویربرداری زنان آماده شده است و همچنین موارد پزشکی قانونی که هر رادیولوژیست باید آنها را بداند، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: استانداردسازی گزارش های رادیولوژی موضوع دیگری است که در این کنگره مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استانداردسازی هم به نفع بیمار است و هم از نظر قانونی به نفع رادیولوژیست است.

کشاورز اظهار داشت: یک رادیولوژیست باید بداند در زمان نازایی بیمار، چه مواردی را گزارش کند و چه مواردی را در گزارش خود نیاورد تا بیمار درمان مناسبی را دریافت کند.

وی یادآور شد: در زمینه نازایی، تمرکز باید بر روی سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی برود زیرا کاربرد بیشتری در فیلد نازایی دارند.

کشاورز خاطرنشان کرد: شیوع نازایی در کشور حدود ۱۰ درصد از زوجین است که میان خانم ها و آقایان تقریباً متوسط است. نازایی این طور تعریف می شود که در زوجین زیر ۳۵ سال، یک سال و در زوجین بالای ۳۵ سال، شش ماه تلاش برای بارداری صورت گیرد.

دبیر علمی سمینار، گفت: روش های تشخیصی نازایی احتیاج به دستگاه های تخصصی دارند که بعضاً قیمت این دستگاه ها به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان می رسد و این در حالی است که میزان تعرفه ها پائین است و اجازه نمی دهد که رادیولوژیست بتواند آن دستگاه ها را تهیه کند.

وی افزود: در یک سال گذشته حدود ۳۰ درصد دستگاه های رادیولوژی افزایش قیمت داشته و تعرفه ها کاهش یافته است و این موضوع به ضرر بیمار تمام می شود.

منبع : mehrnews

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز مرکز جامع دیالیز مجتمع درمانی پیامبر اعظم بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان گفت: این تجهیزات با هزینه ۹ میلیارد تومانی صنایع هرمزگان و پیگیری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خریداری شده است.

مهدی دوستی افزود: در دو ماه گذشته نیز ۵ دستگاه دیالیز جدید به این مرکز اضافه شده بود.

وی گفت: با توجه به تعهد صنایع هرمزگان، ابتدای سال آینده نیز ۱۴ دستگاه دیالیز دیگر به مرکز جامع دیالیز مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم بندرعباس اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: اکنون در مرکز جامع دیالیز مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم بندرعباس به ۱۸۹ بیمار با ۵۱ دستگاه دیالیز، ۳۳ تخت بیمارستانی و ۱۷ پرستار خدمت رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ پرداخت کمک هزینه ۵۰ میلیون تومانی درمان به بیماران خاص

غلامعلی جاودان با اشاره به هزینه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای هر نوبت دیالیز افزود: با توجه به پوشش بیمه ای، هزینه دیالیز برای بیماران رایگان است.

وی گفت: اکنون در هرمزگان به ۷۵۰ بیمار دیالیزی در ۱۶ مرکز دیالیز خدمت رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شیوع هپاتیت در اردوگاه پناهجویان سودانی در چاد
  • تجهیز مرکز جامع دیالیز مجتمع درمانی پیامبر اعظم بندرعباس
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • فاصله ۲۲ درصدی تولید خودرو با برنامه‌ها
  • تولید خودرو ۶ درصد رشد یافت/ سهم ۸۴ درصدی سواری ها از کل تولید
  • تولید خودرو ۶ درصد رشد یافت/ سهم ۸۴ درصدی سواری‌ها از کل تولید
  • افزایش ۲۰ درصدی سرعت دانلود اینترنت کشور نسبت به سال قبل
  • فاصله ۲۲ درصدی تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • ساخت خوابگاه برای دختران دانشجوی غرب کشور/ معرفی زوجین برای دریافت تسهیلات «ایران جوان»