Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح پنبه گفت: تولید داخلی تنها ٥٠ درصد از نیاز داخل را برطرف می‌کند و مابقی آن را با واردات تامین می‌کنیم.

ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه در وزارت جهاد کشاورزی، در خصوص حل مشکل پنبه کاران استان فارس اظهار کرد: ما مراکز خرید تضمینی پنبه را در سراسر کشور دائر کردیم. امسال خوشبختانه تولید ما بالاتر از سال‌های قبل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، وی افزود: استان فارس درخواست تمدید زمان خرید تضمینی داشت که ما هم زمان خرید را تا پایان بهمن ماه تمدید کردیم.

هزار جریبی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از کشاورزان این استان مشکل مسافت داشتندکه قرار شد این افراد محصول خود را به مراکز خرید تضمینی برسانند و هزینه حمل و نقل را دولت به کشاورزان بپردازد که این کار انجام شد.

وی در رابطه با میزان تولید پنبه در سال ٩٦ خاطر نشان کرد: امسال در کشور حدود ١٨٠ هزار تن پنبه برداشت و خرید تضمینی شده که الیاف از پنبه دانه جدا و به کارخانه نساجی، روغن گیری و خوراک دام ارسال شده است.

مجری طرح پنبه با اشاره به قیمت خرید تضمینی عنوان کرد: قیمت در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی ٣٢٠٠ تومان است و بخشی از آن توسط خرید تضمینی و بخشی دیگر طبق توافق کشاورزان با کارخانجات پنبه پاک کنی خریداری شده است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات پنبه کاران بیان کرد: مطالبات مربوط به بخش خصوصی کاملا پرداخت شده و مبلغ مربوط به بخش دولتی هم با بیشتر کشاورزان تسویه شده است.

هزار جریبی در رابطه با صادرات پنبه گفت: ما در حال حاضر صادرات این محصول را نداریم و تنها ٥٠ درصد از نیاز داخل را تامین می کنیم و ما بقی آن از بخش واردات تامین می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم