Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@16:21:17 GMT

افزایش صادرات تسلیحات آلمان برای جنگ علیه یمن

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۷۴۶۹

افزایش صادرات تسلیحات آلمان برای جنگ علیه یمن

به گزارش جهان نيوز؛ به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن سال گذشته تسلیحاتی به ارزش بیش از یک میلیاردی از آلمان تحویل گرفته اند.  نشریه "دی سایت" این خبر را با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست پارلمانی فراکسیون حزب سبز پارلمان این کشور منتشر کرده است. بر این اساس میزان مصوبات صادرات تسلیحات به کشورهای شرکت کننده در ائتلاف نظامی علیه یمن سال گذشته نسبت به سال قبل از آن حدود 9 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس دولت آلمان در سال 2017 صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 1.3 میلیارد یورو به ائتلاف جنگ علیه یمن تصویب کرده است.

بر اساس این گزارش بزرگترین بخش این صادرات تسلیحات به کشورهای مصر (708 میلیون یورو)، عربستان سعودی ( 254 میلیون یورو) و امارات ( 214 میلیون یورو) بوده است. عربستان سعودی ائتلاف نظامی علیه یمن متشکل از 9 کشور عربی که از ماه مارس سال 2015 این جنگ را آغاز کرده اند رهبری می کند. همچنین کشورهای بحرین، اردن، کویت، مراکش، سنگال و سودان هم به این ائتلاف نظامی تعلق دارند.
اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان در قرارداد ائتلافی برای تشکیل دولت در این کشور برای توقف صادرات به همه کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن با هم توافق کردند. اما همچنان مشخص نیست که کدام کشورها شامل این ممنوعیت صادرات تسلیحات می شوند.

امید نوری پور، از کارشناسان حزب سبز آلمان این انتقاد را به دولت وارد می کند که خیلی دیر درباره توقف صادرات تسلیحات به کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن تصمیم گیری کردند. به گفته وی همین دولت که در حال شکل گیری است دقیقا در چهار سال گذشته بر کشور ما حکومت کرده و تازه اخیر تصمیم به توقف این صادرات تسلیحات گرفته است. ما به یک بازنگری در سیاست صادرات تسلیحات خود نیاز داریم.

از زمان شروع جنگ یمن حدود 9 هزار نفر کشته شده و ده ها هزار نفر هم مجروح شده اند. بر اساس اطلاعات سازمان ملل در یمن حدود 8.4 میلیون نفر در معرض خطر گرسنگی قرار گرفته و شیوع بیماری وبا هم در این کشور قربانیان زیادی گرفته است.

اما عربستان و متحدان آن همچنان به جنگ افروزی ها و بمباران های خود علیه مردم بی دفاع این کشور ادامه داده و به وضعیت فاجعه بار و اسفناک این کشور دامن می زنند. منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند