Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در نشست مجمع سالانه شورای راهبردی بسیح فرهنگیان استان لرستان که پنج‌شنبه، سوم اسفند در پادگان امام حسین(ع) سپاه ابوالفضل(ع) برگزار شد، گفت: شورای راهبردی بسیج فرهنگیان باید با نگاهی عمیق، جامع و کلان‌نگر به‌دنبال آسیب‌شناسی مسائل و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سطحی‌نگری و نگاه صرف گروهی یا جناحی را ظلمی مضاعف به پیکره مقدس بسیج برشمرد و افزود: شورای راهبردی بسیج باید مسیر حرکت خود را گم نکند و خود را در چارچوب‌های محدود گروهی محصور نکند و با نگاه جامع‌نگر به‌دنبال ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی به مدیران باشد.

جایگاه حساس و تاثیرگذار تعلیم و تربیت

دریکوند به جایگاه حساس و تاثیرگذار تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش متعلق به هیچ شخص یا گروهی نیست و این اشتباهی بزرگ است که اگر تصور کنیم با تخریب و تضعیف این نهاد به اهداف خود می‌رسیم.
وی بر تقویت اعتمادسازی مردم به دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: بی‌اعتماد کردن مردم به آموزش و پرورش و ایجاد حس بدبینی نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت که همگان از آن متضرر خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به آسیب‌های اجتماعی در جامعه و تلاش دشمنان بر مایوس کردن نسل جوان، افزایش دین‌گریزی در آنان و بی‌هویتی در جوانان اشاره کرد و گفت: در تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی نقش دارند و باید گفت که در انجام نقش و رسالت خود شاید قصوراتی هم انجام شده است.

دریکوند تاکیدکرد: نمی‌توان همه تقصیرها را به یک نهاد یا دستگاه موکول کرد و باید با جسارت و شهامت بر این نکته تاکید کرد که در تربیت دینی و انقلابی نسل آینده‌ساز کوتاهی‌هایی صورت گرفته که هر دستگاه یا نهاد باید سهم خود را در این کوتاهی‌ها بپذیرد و برای جبران کم‌کاری‌ها یا خطاهای گذشته اقدام نماید.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان فرهنگ عذرخواهی را یک ارزش قلمداد کرد و افزود: آموزش و پرورش برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را اجرا می‌کند که از آن جمله می‌توان به آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان، سبک‌های فرزندپروری به والدین و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی اشاره کرد.
دریکوند به وجود بیش‌از 17هزار فرهنگی بسیجی در آموزش و پرورش و 160هزار دانش‌آموز بسیجی در مدارس اشاره کرد و گفت: اگر سخنان مدیران ارشد دستگاه تعلیم و تربیت را مرور کنید متوجه خواهید شد که محور تمام این سخنان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مورد تایید و ابلاغ مقام معظم رهبری است و جفایی نابخشودنی است اگر بخواهیم تهمت‌هایی مانند اجرای سند 2030 را به دستگاه تعلیم و تربیت نسبت دهیم.

شرکت 170 هزار دانش‌آموز لرستانی در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری

وی به برگزاری محفل انس با قرآن‌کریم با شرکت 2 هزار نفر نخبه قرآنی، اعزام بیش‌از 5200 دانش‌آموز به اردوی راهیان نور و شرکت 170هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: این اقدامات اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت را نسبت به مبانی ارزشی و دینی نشان می‌دهد و نباید این موارد را نادیده گرفت.
دریکوند در ادامه به تلاش‌های نظام سلطه برای ایجاد تفرقه در بین نیروهای انقلاب و ایجاد بدبینی، یاس و ناامیدی در میان مردم اشاره کرد و افزود: هیچ چیزی مانند تفرقه برای کشور شکننده و آسیب‌زا نیست و باید به این نکته حساس و مهم توجه داشت کمااینکه باید نگاه شورای راهبردی نگاهی علمی و کارشناسی و خیرخواهانه باشد تا تاثیرات مثبتی بر جای بگذارد .
در ادامه این نشست اعضای شورای راهبردی بسیج فرهنگیان به آسیب‌شناسی چالش‌های موجود دستگاه تعلیم و تربیت پرداختند و برای تقویت و پیش‌برد بهتر اهداف به ارائه راهکارهای اجرایی خود پرداختند .

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی نشست هم اندیشی با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کنار آموزش باید به رویکرد تربیت پرداخته شود و منشا چالش‌ها از غفلت در حوزه پرورش است؛ از این رو، تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود.

محسن نصرپور با اشاره به تبیین بیش از پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش، ایده‌ها و سوژه‌های جذاب برای ساخت برنامه و الگو سازی معرفی کند؛ اثر بخش بودن یک کار به فرهنگ سازی دائمی آن بستگی دارد.

وی  بر تشکیل کارگروه مشترک همراه با امضای تفاهمنامه برای تولید محصولات مرتبط با آموزش و پرورش تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: هفتصد برنامه در سطح استان در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

شوشتری با تاکید بیشتر بر تعامل با رسانه ملی، افزود: زنگ سپاس معلم، غبارروبی مزار شهدا، تقدیر از معلم‌های شاخص، یادمان معلم‌های شهید، جشنواره معلم پژوهنده و گرامیداشت معلم‌های برتر از برنامه‌های این هفته با شعار همه مدیون تو هستیم، است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش استان نیز درخواستی مبنی بر ایجاد یک هنرستان در رشته‌های مرتبط با صداوسیما مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی