Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در منزل علامه طباطبایی، گفت: مکان برگزاری اختتامیه این مسابقات به تنهایی یکی از ویژگی های آن است، چرا که تمام اجزاء این مکان به نور قرآن مزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه در فضایی که تفسیر ارزشمند المیزان در آنجا نگارش یافته است مسابقات قرآن برگزار می شود، به تنهایی بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه با اشاره به نیاز فعالیت های قرآنی کشور به مساعدت و مشارکت بخش مردمی به حمایت های دارالقرآن امام علی(ع) و مسئول این دارالقرآن به فعالیت های قرآنی کشور اشاره کرد و افزود: مقصود از این مردم تمامی مردم کشورمان و هر کسی که توان کمک به این امر دارد، است. افرادی که تمکن مالی دارند می توانند در این حوزه حمایت ویژه داشته باشند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه به ویژگی های مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: این مسابقات ویژگی هایی دارد که شاید برخی مسابقات دیگر چنین ویژگی ای نداشته باشند. از جمله این ویژگی ها حدنصاب و اهدای جایزه به تقریباً تمامی شرکت کنندگان است، در صورتی که در مسابقات دیگر وضعیت به این شکل نیست.
قره شیخلو بیان کرد: همین باعث شده است تا فضای رقابتی سالمی بین شرکت کنندگان به وجود بیاید. این مسابقات هم از لحاظ کیفی و هم از لحظ کمی در سطح خیلی خوبی برگزار می شود. حال که این دارالقرآن بدون یک ریال کمک از منابع دولتی این حجم از فعالیت های قرآنی را انجام می دهد باید تمامی فعالان این حوزه و این عرصه از چنین فعالیت هایی حمایت داشته باشند تا شاهد فرهنگسازی در این عرصه باشیم.
وی اذعان کرد: با این وجود در حال حاضر نه تنها حمایت نمی شود بلکه برخی مواقع سنگ اندازی هایی هم صورت می گیرد. این با سیاست های کلی نظام مغایر است، همه ما می دانیم که سیاست نظام در حوزه های مختلف این است که کارها را به بخش خصوصی و مردمی بسپاریم. البته حاکمیت نیز به اندازه وسع کمک می کند اما نیاز قرآنی در کشور به حدی بالاست که بودجه های دولتی جوابگو نیست و ناگزیر از دریافت حمایت های مردمی هستیم.
قره شیخلو با تأکید بر اینکه مشارکت های مردمی هستند که می توانند کارهای قرآنی را پایدار کنند، گفت: امیدواریم دارالقرآن های دیگر به این شکل توسعه پیدا کنند تا حضور جدی تری در برنامه های قرآنی داشته باشند. بسیاری از خیرین هستند که شاید نخواهند مستقیم درگیر فعایت ها شوند، این افراد می توانند از طریق دستگاه ها حمایت کنند تا کار قرآنی توسعه پیدا کنند.
قره شیخلو در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های دارالقرآن امام علی(ع) در بخش های دیگر غیر از مسابقات اشاره و اظهار کرد: این دارالقرآن در کنار مسابقات قرآن فعالیت های آموزشی دیگری نیز دارد که این فعالیت ها نیاز به تقویت دارد; چرا که هم تخصصی تر است و هم برنامه ریزی مدون تری را می طلبد.
وی در بخش پایانی صحبت های خود در مورد عدم انعکاس این مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما، بیان کرد: اینکه این مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما پوشش داده نشده، کم لطفی است. این قبیل کارها نیاز به حمایت و تقویت دارد و اتفاقاً اگر خوب به آن پرداخته شود ابزاری برای تشویق دیگران به این کار خواهد بود، ما باید از دیگران بخواهیم اگر تمکن دارند به میدان بیایند و کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، اسامی اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.


پس از برگزاری آزمون انتخابی و ارزیابی‌های انجام شده، ۲۰ نفر شامل استادان، قاریان، حافظان و یک گروه تواشیح، به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و برنامه‌های قرآنی را در جمع حجاج ایرانی و حاجیان دیگر کشور‌ها اجرا خواهند کرد.


سیدپارسا انگشتان قاری مازندرانی هم به همراه اعضای کاروان قرآنی به سفر معنوی حج تمتع اعزام خواهد شد.


در کاروان امسال، حامد شاکرنژاد از خراسان‌رضوی، مهدی عادلی از تهران، سیدکریم موسوی از خوزستان، یوسف قنبری از زنجان، حمید صفدری از خراسان‌رضوی، آرش سوری از کرمانشاه، سیدرضا نجیبی از فارس، مسعود موحدی‌راد از خراسان‌رضوی، وحید براتی از خراسان جنوبی، سیدپارسا انگشتان از مازندران، خلیل سواری از خوزستان، مهدی عبرتی از گیلان، امیرحسین انواری از یزد، محمدرضا اکبری از مرکزی، گروه تواشیح العباد از خوزستان متشکل از مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت‌سعید، خلیل سعیدی و محمدامین سبهانی خالص حضور دارند. سرپرستی کاروان نور نیز به عهده علی صالحی‌متین، حافظ کل قرآن کریم از تهران است.

از چند دهه گذشته، در همکاری مشترک میان کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد