Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@20:32:41 GMT

خشونت میان پلیس ایتالیا و معترضان ضد فاشیست

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۹۲۱۸

خشونت میان پلیس ایتالیا و معترضان ضد فاشیست

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
ده‌ها معترض ضد فاشیست سعی در شکستن حلقه پلیس برای دست یافتن به محل برگزاری اجماع حزب راست فراطی به نام «کازاپاند» داشتند. اما پلیس ضد شورش با شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین آب پاش معترضان را متفرق کرد.

در آستانه انتخابات چهارم مارس در ایتالیا، نیروهای پلیس با معترضان چپ افراطی در تظاهراتی بر علیه حزب نئونازی در شهر تورین درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده‌ها معترض ضد فاشیست سعی در شکست حلقه پلیس برای دست یافتن به محل برگزاری اجماع حزب راست فراطی به نام «کازاپاند» بودند. پلیس ضد شورش با شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین آب پاش معترضان را در نهایت متفرق کرد.

اما اعضای دو حزب افراطی چپ و راست توانستند در مکانی دورتر از محل برگزاری رو در روی یکدیگر قرار بگیرند و به سوی هم ترقه و شیشه پرتاپ کنند. اعضای حزب افراطی چپ پرچمی با شعار «تورین ضد فاشیست» را در دست داشتند. پلیس با شلیک گازاشک آور معترضان را پراکنده کرد.

حزب راست افراطی «کازاپاند» در انتخابات ماه نوامبر گذشته موفق شد تا ۹ درصد آرا را در انتخابات شهرداری‌ها بدست آورد اما این حزب تا به حال نتوانسته است در انتخابات پارلمانی موفقیتی کسب کند.

درگیری‌های خشونت آمیز در ماه‌های گذشته در آستانه انتخابات نگرانی سیاست مداران و مطبوعات ایتالیایی را برانگیخته است. آنها نگران بازگشت خشونت در عرصه سیاست هستند. دهه هفتاد و هشتاد میلادی در ایتالیا به خاطر قتل ها و بمب گذاری های سیاسی به نام «سال‌های سربی» شناخته می‌شود.

در همین زمینه: مافیای ایتالیا، تامین‌کننده قرص‌های مخدر برای داعش تیراندازی به عابران در یکی از شهرهای ایتالیا یک نشریه ایتالیایی از شهادت خلاف واقع «عرفات» به نفع برلوسکونی در دادگاه خبر داد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903034

دیگر خبرها

  • حمله پلیس به معترضان نسل کشی در غزه
  • زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا