Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسن رضایی فر، با اشاره به کاهش ارتفاع غیر مجاز هواپیما در محل وقوع سانحه گفت: اینکه هواپیما از ارتفاع مجاز کاهش ارتفاع داده است می تواند دلایل متعددی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتفاع مجاز در آن منطقه حداقل 17 هزار پا است، اظهار داشت: خطای خلبان، قفل شدن سطوح کنترل، از دست رفتن موتور، یخ زدگی بال و ملخ، پدیده های هوایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می تواند از دلایل کاهش ارتفاع خلبان باشد اما در حال حاضر تا قبل از بررسی اطلاعات FDRو CVRجعبه سیاه هیچ نظری نمی توان داد.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج ادامه داد: در ساعت 9 و 28 دقیقه صبح امکان اینکه موبایل روشن یکی از مسافران بسته به قدرت ماهواره های مخابراتی در محل سیگنالی داده باشد وجود دارد اما این امکان بعد ازساعت 9 و 30 دقیقه به بعد وجود نداشته است.

رضایی فر با تاکید بر اینکه خلبان پس از اینکه از رادار محو شده با برج مراقبت مکالمه داشته است، گفت: ساعت 9 و 30 دقیقه آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت بوده است و هواپیما ساعت 9 و 25 دقیقه از رادار خارج شده است و بعد از اینکه از رادار خارج شده توانسته 6 دقیقه پرواز و با برج مراقبت مکالمه داشته باشد.

او افزود: از آنجایی که منطقه کوهستانی است، سیگنال های ارسالی از هواپیما به انتن های راداری نمی رسد به همین دلیل پوشش نقطه کور راداری محسوب می شود.

رضایی فر گفت: هواپیما در ارتفاع بیش از 18 هزار و600 پا از رادار خارج شده و به کوهی با ارتفاع 13 هزار پا برخورد کرده است یعنی 5 هزار و 600 پا کاهش ارتفاع بدون پوشش راداری داشته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا پس از اینکه هواپیما از رادار خارج شده است، در مکالمات خلبان با برج مراقبت اشاره ای به علت خروج از رادار نشده است، تاکید کرد: اساسا آن منطفه فضای راداری ندارد و در اسناد هم آمده است در ارتفاعات بالای 20 هزار پا سرویس راداری باید وجود داشته باشد و برای مرکز کنترل بالای 20 هزار پا سرویس راداری ارائه می شود.

منبع: ایلنا

402

هواپیما آسمان رادار تهران یاسوج جعبه سیاه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان قضایی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم. لذا باید خیلی مراقبت کنیم و گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای مصدق [معاون اول سابق قوه قضاییه] در طول بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول جدید دستگاه قضا بیان کرد: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

"مصدق" از سمت معاون اول‌ قوه قضاییه استعفا کرد

رئیس عدلیه بیان کرد: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار کرد: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌ خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با  شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تأکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه طی سخنانی گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق دهد تا بتوانم در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه، در جهت بسط و گسترش عدالت، منشأ اثر باشم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام مصدق طی دو سال و نیم گذشته در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه گفت: ما باید از تجارب حجت‌الاسلام مصدق به نحو احسن استفاده کنیم.

خلیلی افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که در طول دوران مسئولیت خود، نه تنها از ارتباط با خداوند متعال غافل نشویم بلکه دائماً این ارتباط را افزایش دهیم.

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت: اگر ما امروز از تحول در دستگاه قضا سخن می‌گوییم و می‌خواهیم به نقطه مطلوب در قوه قضاییه برسیم، باید ابتدا به این حقیقت بیرونی که می‌خواهیم تحول را به معنای واقعی کلمه در دستگاه قضایی اجرا کنیم، باور داشته باشیم‌.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که همه ما دست به دست هم دهیم و تمام توان، ظرفیت، همبستگی، دلبستگی و انسجام خود را برای رسیدن به تحول و تعالی در دستگاه قضا و اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضاییه به کار بگیریم.

خلیلی با بیان اینکه مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است را نمی‌توان به‌تنهایی طی کرد، گفت: امروز زمان کوتاه است و ضرورت دارد که همه ما با مشارکت جمعی، تمام تلاش خود را صرف کنیم تا به هدف بزرگ تحول و تعالی در دستگاه قضایی نائل شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصویر) حمله اوکراینی‌ها به رادار کنترل آتش ارتش روسیه؛ ۹۲N۶E از کار افتاد؟
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • بلندترین برج آمریکا در قلب گردبادها / عکس