Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@08:41:55 GMT

کی‌روش چی پی اس را به برانکو و شفر تحمیل کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۹۵۳۵

کی‌روش چی پی اس را به برانکو و شفر تحمیل کرد

سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس اعتقادی به استفاده از چی پی اس توسط بازیکنان خود ندارند و این در شرایطی است که این وسیله توسط دیگر نمایندگان آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ برخلاف سرمربیان تراکتورسازی و ذوب آهن اعتقادی به سود بردن شاگردان‌شان از چی پی اس ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جی پی اس، یک ابزار تکنولوژیک مدرن است که تغییرات فیزیولوژیکی بازیکنان را مانیتور می‌کند و در اختیار مربیان قرار می‌دهد؛ تغییراتی مانند ضربان قلب و فشار خون که به صورت لحظه به لحظه در جریان تمرین‌های تیم به مربیان تیم منتقل می‌شود. این لباس‌ها معمولا در تمرین‌های آماده‌سازی پیش فصل استفاده می‌شود و با داده‌هایی که در زمان جابه‌جایی و تحرک بازیکنان ارائه می‌دهد، به آنها کمک می‌کند آمادگی بدنی خود را بالا ببرند و با تمرین‌ها بهتر تطبیق پیدا کنند. کاربرد دیگر این بالاپوش‌ها در دوره مصدومیت بازیکنان است. داده‌های GPS به مربی این اختیار را می‌دهد تا با آگاهی کامل از شرایط بدنی بازیکن، تمرین‌های مناسب‌تری را برای بازگشت زودتر او به شرایط مسابقه، طراحی کند.


سرمربی تیم ملی اولین مربی‌ای بود که در ایران از این ابزار سود برد. کارلوس کی‌روش در مرحله نهایی آماده‌سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی برزیل و در اردوی آفریقای جنوبی از آن سود برد. اتفاقی که در اردوی تیم ملی در استرالیا و پیش از جام ملت‌ها نیز بار دیگر تکرار شد و سرمربی پرتغالی تیم ملی عملکرد و آمادگی شاگردانش را زیر نظر گرفت. تکنولوژی‌ای که گفته می‌شود نزدیک به 300 میلیون هزینه روی دست تیم ملی گذاشته و البته با توجه به قابلیت‌هایی که دارد به نظر می‌رسد این هزینه کاملا به صرفه و سود تیم ملی باشد.

 


نکته جالب توجه اما اینجاست که وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ دو سرمربی استقلال و پرسپولیس اعتقاد چندانی به این تکنولوژی ندارند و آخرین بار این چی‌پی‌اس‌ها در زمان حضور علیرضا منصوریان، مربی جوان آبی‌ها که علاقه زیادی به قرار گرفتن در مسیر حرفه‌ای و روز دنیا داشت، در تمرینات استقلال و پیش از آن در نفت تهران مورد استفاده قرار می‌گرفت.


چی‌پی‌اس‌ها در دوران یحیی گل محمدی در ذوب آهن نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون نیز توسط امیر قلعه نویی، سرمربی کنونی سبزپوشان اصفهانی این راه ادامه دارد و آنها در لیگ قهرمانان آسیا نیز از آن برای ارزیابی عملکرد و شرایط بازیکنان استفاده می‌کنند.

 


کارلوس کی‌روش هم اکنون در اردوهای ریکاوری و تمرینات آماده سازی تیم ملی نیز با چی پی اس عملکرد شاگردانش را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.


اینکه شفر و برانکو هنوز توجهی به این موضوع نشان نداده‌اند باید دید به بُعد هزینه آن روی دوش باشگاه‌ها مربوط می‌شود یا آنها دیدگاهی متفاوت نسبت به این موضوع دارند. هر چند در مورد استقلال گفته می‌شود این چی‌پی‌اس‌ها و بالاپوش مربوط به آن متعلق به آنالیزور قبلی بوده و با توجه به پایان همکاری طرفین، آنها نسبت به تهیه آن اقدام نکرده‌اند.

پرسپولیس تهران برانکو ایوانکوویچ (سرمربی) استقلال تهران تمرینات استقلال تیم ملی ایران تمرینات تیم ملی ایران کارلوس کی روش(سرمربی) تمرینات پرسپولیس وینفرید شفر

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند

 به گزارش تابناک، دیدار تراکتور و استقلال هفته جاری در تبریز برگزار خواهد شد. این مسابقه برای آبی‌پوشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی می‌تواند شرایط جدولی دو تیم سرخابی در صدر جدول را دچار تغییر و تحول کند و بر همین اساس چشم پرسپولیسی‌ها هم به نوعی به این دیدار است تا دیگر تیم قرمز لیگ برتر که حمید مطهری را به عنوان یک مربی پرسپولیسی روی نیمکتش می‌بیند، با کشیدن ترمز استقلال در تبریز، کار را برای پرسپولیس راحت‌تر کند.
 

اما این مسابقه برای تراکتوری ها از جهات دیگری حائز اهمیت است. تی‌تی‌ها این فصل در پنج مسابقه‌ای که با استقلال، پرسپولیس و سپاهان داشته‌اند حتی یک بار هم برنده نشده‌اند تا این ناراحتی و غم بزرگ بین طرفداران این تیم وجود داشته باشد و حتی یکی از عمده دلایل انتقادات به پاکو خمز همین موضوع بود و حالا تراکتور در آخرین مسابقه این فصل برابر یک تیم مدعی می‌خواهد این حسرت را به پایان برساند.

در همین راستا باشگاه تراکتور ترجیح داده برای کنترل شرایط پیش از بازی برابر استقلال و عدم ایجاد تنش‌ها و حساسیت‌ها، بازیکنان خود را تا برگزاری بازی با آبی‌ها ممنوع‌المصاحبه کند و از بازیکنان این تیم در تمرین دیروز خواسته شده، تا انجام این بازی مهم گفت‌وگویی با رسانه‌ها نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • یک تراکتوری، آخرین گلزن استقلال در تبریز!
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (+عکس)
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • لواندوفسکی: بازیکنان، چشم‌بسته دستورات آنچلوتی را انجام می‌دهند؛ او یک مرد بزرگ است
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • دو ستاره خارجی لیگ برتری در سبد خرید تابستانی پرسپولیس