Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@19:48:09 GMT

کانادا، آمریکا و مکزیک میزبان مشترک جام جهانی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۹۶۶۳

سناتور های آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از او درخواست کردند که از نامزد شدن مشترک آمریکا با مکزیک و کانادا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا حمایت کند.

به گزارش صدای ایران، از ایسنا ، چهل و چهار سناتور آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ از او خواستند که از نامزدی آمریکا برای میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سه کشور کانادا، آمریکا و مکزیک قصد دارند که به صورت مشترک میزبانی این بازی‌ها را برعهده بگیرند.

در نامه‌ی سناتورها به رییس‌جمهور آمریکا آمده است:

میلیون‌ها آمریکایی در دوران جوانی و در دانشگاه فوتبال بازی می‌کنند ورزش باعث ارتباط نسل‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف با هم می‌شود و می‌تواند هواداران و ورزشکاران عاشق ورزش  را در سراسر دنیا به هم متصل کند. جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا با حضور ۴۸ تیم ملی و ۸۰ مسابقه یکی از بزرگ‌ترین جام‌های جهانی در طول تاریخ خواهد بود. به عنوان یکی از سه میزبان، آمریکا می‌تواند فرصت افزایش ارتباط مردم کشورش با دیگر کشورهای جامعه‌ی فوتبال را ایجاد کند. این سه کشور پیش از این نیز با هم میزبان ۱۳ تورنمنت فوتبالی بوده‌اند. بسیاری از شهرهای آمریکا به میزبانی این مسابقات علاقه نشان داده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در آخرین اظهار نظر خود کشورهای آفریقایی را "کشورهای کثیف" خواند و این مساله باعث شد که بین او و تیم مذاکره کننده برای میزبانی آمریکا در جام جهانی فاصله بیافتد. بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز به اظهار نظر دونالد ترامپ واکنش نشان دادند.

۳۲ شهر از آمریکا، کانادا و مکزیک برای نامزدی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ از سوی این کشورها انتخاب شده‌اند. آمریکا در سال ۱۹۹۴ میزبان جام جهانی فیفا بوده است و مکزیک در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان این تورنمنت بوده است.

میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ سال آینده در کنگره‌ی فیفا مشخص می‌شود. مراکش دیگر نامزد میزبانی این مسابقات است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • برای این تغییر ظاهری در آیفون باید تا ۲۰۲۶ صبر کنید!
  • عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی