Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان با ارزیابی عملکرد دولت در جایگزینی ارز در مبادلات بین المللی، اظهارداشت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع انتظار می رود که دولت به سمت و سوی این جایگزینی برود اما واقعیت این است که چنین اقدامی کار ساده‌ای نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بلافاصله تمهیدات جایگزینی ارز را در دستور کار قرار داده است، گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری به هند شاهد بودیم که قراردادها و مبادلات اقتصادی بین ایران و هند بر اساس روپیه انجام شد بنابراین دولت دراین زمینه اقداماتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنندج و دیوان دره در مجلس دهم شورای اسلامی در باره همراهی کشورهای دیگر در زمینه جایگزینی ارز در مبادلات مالی، عنوان کرد: به نظر می رسد کشورهای دیگر نیز در این زمینه که از وابستگی به دلار خارج شوند اهتمام دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید کشورها را به جایگزینی ارز تشویق کنیم تا مشکلات مبادلاتی بین المللی ایران برطرف شود و به کشور آسیبی وارد نشود در حال حاضر چنین ارتباطی را با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و روسیه داریم و با پول این کشورها مرداوات اقتصادی داریم.

فرشادان با اشاره انزوای دلار با جایگزینی ارز در مبادلات مالی بین المللی، اظهارداشت: اگر با جایگزینی ارز در مبادلات بین المللی انزوای دلار رخ ندهد، حداقل در کشور خودمان اقدام مثبتی در زمینه حذف دلار برداشته می شود و می توانیم الگوی مناسبی در این امر در سطح بین المللی باشیم.

این نماینده مجلس گفت: ایران می‌تواند الگوی خوبی برای کشورهایی باشد که تحت فشارهای مالی سنگین آمریکا و کشورهای مرتبط با آن هستند و مسیر حذف دلار و جایگزینی ارز را در مبادلات خود را طری کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص همراهی اروپایی ها در زمینه حذف دلار، اظهارداشت: از آنجایی که کشورهای اروپایی پول واحدی دارند، می‌توانند از طرح ایران برای جایگزینی ارز استقبال کنند و مبادلات خود را با ایران براساس یورو انجام دهند.

 

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود