Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@19:52:14 GMT

علت سقوط هواپیمای آسمان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۰۲۳۰

هواپیمایی آسمان  مطلبی را به نقل از شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره پاسخ این هواپیمایی به پرسش های دوازده گانه وی درباره سقوط هواپیمای ATR آسمان در مسیر تهران یاسوج منتشر کرد.    به گزارش صدای ایران در این گزارش درباره علت احتمالی سقوط هواپیما عنوان شده است: دلایل احتمالی سقوط که البته  گمانه زنی بیش نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد، وضعیت آب و هوایی ناپایدار ارتفاعات دنا، شرایط  فرودگاه و عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز هوانوردی دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متن این گزارش بدین شرح است: 
  در متن و حاشیه سقوط دردناک هواپیمای تهران-یاسوج و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان، مطالبی در شبکه های اجتماعی در رابطه با غیبت و سکوت خبری سردار علایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان منتشر شد.   با شناختی که از ایشان دارم و با شهرتی که از مسوولیت پذیری ایشان سراغ دارم، برای اطلاع از صحت این موضوع و چرایی این سکوت و نیز علت سقوط هواپیما و روند تجسس و انتقال اجساد، با ایشان تماس گرفتم که موفق نشدم صحبت کنم. پیگیری را ادامه دادم و همکارانشان در روابط عمومی پاسخ زیر را به سوالاتم دادند.   خود سردار علایی نیز فردای تماسم(امروز) زنگ زدند و فرمودند که تا امروز در منطقه بودند و به دلیل تراکم کاری و تعدد تماسها، دیروز نتوانستند به تلفنم جواب دهند. البته که سقوط هواپیما، حادثه جانگدازی است و البته که مقصرانی دارد، ولی تخریب افراد بدون شناخت و اطمینان از موضوع، حکایت ماهی گرفتن از آب گل آلود است که شایسته نیست.


پاسخ روابط عمومی هواپیمایی آسمان به سوال اینجانب در 12 بند:

سلام. چند نکته مهم درباره سؤال سرکار خانم امانی عضو محترم شورای شهراسلامی تهران

 ۱- هواپیمای ATR که ازتهران به یاسوج پروازکرد هیچ مشکلی به لحاظ فنی نداشت و این امر مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری می باشد.                     

 ۲- مرحوم خلبان فولادی ازخلبانان زبده هواپیمایی آسمان که بیش از۳۰۰۰ ساعت پرواز در رزومه خود داشت و چهارصد مرتبه به شهریاسوج پروازکرده بود.

۳- خلبان قبل از پرواز، گزارش هواشناسی را مشاهده کرده وآنرا امضاء کرده بود.

 ۴- دکترعلایی مدیرعامل آسمان دارای دکترای مدیریت ازدانشگاه تهران، دانشیار و استاد دانشگاه با سابقه ۱۵سال مدیریت درصنعت هوانوردی کشوراعم ازنظامی وسیویل هستند.

 ۵- درمدیریت آسمان، کمترین ریسک دیده نشده و علیرغم محدودیت ها، اصرار بر رعایت قانون، آیین نامه و دستورالعمل وجود دارد.

۶- صبح روزحادثه، ستادی درسازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و از همه، از جمله مدیرعامل آسمان خواسته شد از هرگونه اظهارنظرخودداری نمایند و تنها از یک کانال اطلاع رسانی شود. دلیل سکوت و عدم اظهارنظر، همین است.

 ۷- آقای دکتر علایی و گروهی ازمدیران آسمان از روز یکشنبه تا امروز، چهارشنبه، دربخش بیده مستقر بوده و نهایتا با کمک فکری و اجرایی آقای علایی، محل هواپیما کشف می گردد.

 ۸- مدیرعامل آسمان پس از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با مرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیردقیق پرواز را برای خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و اونیز با تبحر، به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت.

۹- از نظر قانون، فقط بازرسان هواپیمایی کشوری حق دارند اولین گروهی باشند که درمحل سانحه حاضر می شوند. بنابراین تیم اسمان مسوولیتی در امر جستجو ندارد ولی از لحظات اولیه در کنار سایر عزیزان، در سطح مدیرعامل هواپیمایی، به موضوع  جستجو کمک کرده است.

۱۰- اشکالات تکنیکال هواپیما وفق قانون برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است و آسمان باید به قانون عمل نماید که اینکار انجام شده است.

 ۱۱- اشکالات مدیریتی بیشترجنبه سیاسی و شخصی دارد. سردار علایی دست تعدادی ازمدیران را از بیت المال کوتاه کرد و مواضع سیاسی ایشان مورد مخالفت گروهی ازمسوؤلین صنعت هوانوردی است.

۱۲- دلایل احتمالی سقوط که البته  گمانه زنی بیش نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد، وضعیت آب و هوایی ناپایدار ارتفاعات دنا، شرایط  فرودگاه و عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز هوانوردی دنیاست.


بار دیگر مراتب احترام و تسلیت خود را خدمت خانواده های معزز جانباختگان تسلیم میکنم و برایشان صبر و شکیبایی آرزو میکنم. قبلا هم در سانحه سانچی عرض کرده بودم، ما که از "از دست دادن ابایی نداریم"، ایزد منان محافظ ایران عزیز و فرزندانش باشد.


با احترام
شهربانو امانی
عضو شورای شهر تهران ،ری و تجریش

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۶ قرار گرفته است و شاهد افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت هستیم.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6088873

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا