Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی‌اصغر رفعت ‌حقیقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت مجموعه فرهنگی قرآنی شهید علیشیری نیز که نیازمند اعتبار افزون بر 15 میلیارد ریالی است نیز توسط خانواده این شهید بزرگوار با مشارکت دولت در حال انجام است.
وی اظهار کرد: در سه سال گذشته افزون بر سه میلیارد تومان برای تعمیر، تجهیز و احداث طرح های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان لارستان بودجه جذب‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان همچنین گفت: از سال‌های 93 تا 96 بیش از 400 برنامه فرهنگی هنری در این شهرستان برگزار شده است.
وی افزود: این برنامه‌ها در زمینه‌های رسانه‌ای، نمایش، سرود، نقاشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، عکس و فیلم، خوشنویسی، گویندگی و دوبلاژ، برپایی نمایشگاه‌ها، قرآن، کتاب‌خوانی، تعزیه و شبیه‌خوانی، نشست‌های مختلف، فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی و ... بوده است.
رفعت حقیقی با بیان اینکه در سه سال گذشته، 6 جشنواره در سطح استانی و منطقه‌ای به میزبانی شهر لار برگزار شده است، بیان کرد: این جشنواره‌ها شامل نمایشنامه خوانی، نقاشی دیواری، مطبوعات، شب‌های نمایش، تولیدات رادیویی بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان با اشاره به اجرای 36 نمایش صحنه‌ای و 18 نمایش میدانی با حداقل هفت شب برای اجرای هر نمایش اشاره و اظهار کرد: اجرای سه کنسرت ملی، 12 کنسرت موسیقی محلی، برگزاری 2 جشنواره موسیقی، اعزام گروه موسیقی به کشورهای بوسنی و کرواسی جهت اجرا ازجمله فعالیت‌ها در عرصه موسیقی است.
وی از برپایی 15 نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی، 12 کارگاه آموزش عکس و فیلم، برپایی پنج نمایشگاه عکاسی، برگزاری سه نمایشگاه خوشنویسی و 2 نمایشگاه نقاشی خط خبر داد و افزود: برگزاری مداوم دوره‌های گویندگی و دوبله توسط اساتید مجرب کشوری با حضور حداقل 300 شرکت‌کننده از دیگر برنامه‌ها در بخش هنری است.
رفعت حقیقی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با موضوعاتی از قبیل جریان‌های سلفی و تکفیری، تعلیم و تربیت فرزند، آسیب‌شناسی فضای مجازی، ازدواج و طلاق، رفتارشناسی همسر و ... ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب به‌طور متوسط چهار بار در سال، اجرای هشت کارگاه تخصصی نویسندگی و روزنامه‌نگاری، رونمایی از 20 اثر تألیفی توسط نویسندگان لارستانی، تأسیس 7 خانه فرهنگ در شهرها و روستاهای لارستان و همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی با ادارات مختلف از دیگر فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در شهرستان لارستان بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با برشمردن برخی فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه مذهبی و قرآنی گفت: تجلیل از حافظان قرآنی، تهیه و توزیع بیش از 2 هزار و 500 جلد قرآن کریم و 500 جلد مفاتیح بین مساجد، تهیه و توزیع کتب در بین مناطق محروم با هزینه‌ای افزون بر 800 میلیون ریال، استقلال دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لارستان از استان به عنوان دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب فارس، اجرای 50 تعزیه در ایام محرم و صفر از دیگر فعالیت ها در این عرصه است.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در 337 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
9877/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد هادی میرطاهری دبیر اجرایی مسابقه ملی «پارس آرا» گفت: رویداد فرهنگی مسابقه پارس آرا با هدف ارایه طرح‌های شخصیت‌ها و ایده‌های برتر در بخش مانوین نمایشگاه اینوتکس، ۱۹ اردیبهشت در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقه ملی پارس آرا به مرحله سوم رسیده است، گفت: در راستای تحقق شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم به گونه‌ای طرح‌ریزی شد که از یک سو طراحان شخصیت، خالقان کاراکتر بتوانند طرح خودشان را برای کسب و کارهای حوزه بازارپردازی ارائه بدهند به نوعی که با همرسانی هر صاحب شخصیت با این کسب و کارهای فرهنگ بنیان بتوانیم یک شریک تجاری برای هر طرح شخصیت با هدف توسعه زنجیره‌ای از محصولات حول محور هر شخصیت اتفاق بیفتد.

دبیر اجرایی مسابقه ملی «پارس آرا» در ادامه گفت: مرحله سوم پارس آرا در قالب یک نشست تخصصی ارایه می‌شود که در بستر بخش مانوین نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود و در این جلسه صاحبان طرح‌های شخصیت در مورد ظرفیت‌های شخصیت از حیث اقتصادی، فرهنگی بر روی سبک زندگی فرزندان نسل آینده تولید و خلق شده است، ارائه خودشان را به این کسب و کارها انجام خواهند داد و از بین این طرح‌ها طرحی که ظرفیت بیشتری دارد انتخاب می‌شود و در پایان‌ای نشست در صورتیکه طرح شخصیت انتخاب شود وارد مرحله بعدی می‌شود.

میرطاهری گفت: مرحله بعد پویش رسانه‌ای این شخصیت هاست که شبکه پویا در این زمینه به معرفی این شخصیت‌ها می‌پردازد و در مرحله نهایی برای هر شخصیت در نمایشگاه پایانی غرفه‌ای برپا می‌شود و به فعالان و تولیدکنندگان فرهنگی و ذی‌نفعان اقتصادی فرهنگ و هنر معرفی می‌شوند. در اختتامیه نمایشگاه پایانی که به این منظور برگزار می‌شود، «جایزه روزبه» به برترین طرح شخصیت سال که با رأی مخاطب عمومی، ذینفعان اقتصادی فرهنگ و هنر و فعالان صنایع فرهنگی انتخاب شده است، اعطا می‌شود.

کد خبر 6097332 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت