Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@20:39:22 GMT

مشکلات مردان علت ۵۰ درصد ناباروری زوجین است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۰۵۹۰

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان می‌شود، گفت: بهترین سن باروری برای زنان ۱۸ تا ۲۸ سالگی است.

به گزارش فارس، سراج‌الدینی وحیدی در ارتباط با موضوع ناباروری در مردان اظهار داشت: به دلیل مسائل روان‌شناختی و اجتماعی، مردان کمتر از زنان به مشکلات ناباروری خود باور دارند و متصور هستند که زنان سهم بیشتری در این زمینه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه 50 درصد علل ناباروری مربوط به مردان است، گفت: رفع مشکلات روان‌شناختی و اجتماعی مربوط به مسائل مردان نیاز به اقدامات فرهنگی دارد تا مردان احساس شرم نکنند و مشکلات باروری خود را جهت رفع برطرف کنند.

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: رسانه‌ها نقش مؤثری در آموزش مردان در این زمینه دارند و باید این قشر از جامعه به این باور برسند که با بررسی و آزمایش ساده می‌توان به مشکلات ساده مردانه در این زمینه پی برد و برای رفع آن اقدام کرد.

وحیدی اضافه کرد: افزایش سن ازدواج و گران بودن درمان ناباروری در این حوزه تأثیرگذار بوده و رسانه‌ها باید به این موضوع توجه کرده و اهمیت سن ازدواج را برای جوانان تشریح کنند.

وی تأکید کرد: بهترین سن باروری برای زنان 18 تا 28 سالگی بوده و باردار شدن بعد از 35 سالگی مشکلات ژنتیکی برای جنین آنها به وجود می‌آورد.

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: اگر جوانان به‌موقع ازدواج و فرزنددار شوند، احتمال باروری در آنها به‌شدت کاهش می‌یابد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای

تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با شکست مقابل حریفان خود از صعود بازماندند.

به گزارش ایسنا، مسابقات مرحله مقدماتی مرحله اول کاپ جهانی شانگهای چین در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان نیز با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی هر چند در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم