Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير برنامه‌هاي اضطراري يونيسف در تازه‌ترين گزارش خود روز جمعه اعلام کرد هم‌اکنون نزديک به 720 هزار کودک مسلمان روهينگيايي در ميانمار و بنگلادش در معرض خشوننت و آسيب‌پذيري قرار دارند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، يونيسف در تازه‌ترين گزارش خود خواستار کمک فوري به کودکان روهينگيا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گزارش پايگاه يني‌شفق، صندوق کودکان سازمان ملل (يونيسف) روز جمعه در گزارشي با تشريح شرايط اسفناک کودکان روهينگيا در ميانمار و بنگلادش که در معرض خطر خشونت و اسيب‌پذيري در برابر بيماريهاي واگيردارقرار دارند، خواستار تلاشهاي فوري براي کمک به اين کودکان شد.
به گفته «مانوئل فونتين» مدير برنامه‌هاي اضطراري يونيسف هم‌اکنون نزديک به 720 هزار کودک مسلمان ميانمار يا در معرض خشونت و بي‌خانماني قرار دارند يا در اردوگاه‌هاي پرجمعيت در بنگلادش به سر مي‌برند چرا که نمي‌توانند به محل زندگي خود در استان راخين ميانمار برگردند.
مسلمانان ميانماري ساکن ايالت راخين در غرب ميانمار به نام مسلمانان روهينگيا شناخته مي شوند. آنان دست‌کم از سال 2012 مورد حمله بوداييان هستند و آنچه بر شدت اين وضعيت مي‌افزايد سکوت مقامات دولتي است تا جايي که گاه نظاميان دولتي نيز در اقدامات خشونت‌بار سهيم مي‌شوند.
در پي آغاز دور جديد خشونت‌هاي ارتش ميانمار عليه مسلمانان روهينگيا از 25 ماه آگوست تاکنون بيش از 4 هزار نفر از آنها کشته شده‌اند و نزديک به 650 هزار نفر از اين مسلمانان نيز به بنگلادش فرار کرده‌اند و علي‌رغم وعده‌هاي دولت ميانمار و بنگلادش تاکنون نتوانسته‌اند به محل زندگي خود برگردند.
در گزارش سازمان يونيسف از دولت ميانمار خواسته شده تا خشونت عليه مسلمانان روهينگيا را پايان دهد و حقوق اساسي و ابتدايي آنها از جمله آزادي جابه‌جايي، دسترسي به آموزش و بهداشت، و وسيله امرارومعاش تأمين کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم