Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: از زمانی که محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان رسیده است، مسئولان این کشور روند اقدامات علیه مخالفان را تشدید کرده‌اند.
به گزارش خرداد،ایرنا به نقل از رأی‌الیوم، کاتیا رو، مسئول آزادی‌های عمومی و فردی در سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان از انجام اصلاحاتی خبر داد که هدف از آن مشارکت در به‌روز کردن کشور و باز کردن فضای آن بود و نمادین‌ترین نمونه برای ما، دادن مجوز به زنان برای رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نباید نقض‌های خطرناک حقوق بشر که در عربستان صورت می‌گیرد و به صورت سرکوبی شدید علیه جامعه مدنی اعمال می‌شود، از دیدگان پنهان بماند؛ چراکه مخالفان سیاسی و مدافعان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران در عربستان هدف قرار گرفته و برای آنکه ساکت بمانند، مورد هجمه‌ قرار می‌گیرند.
وی به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم به جای قانون سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت: این قانون دامنه وسیع‌تری را برای سرکوب جامعه مدنی فراهم می‌کند؛ به گونه‌ای که بسیاری از سازمان‌ها از فعالیت بازداشته شده و اعضای آنها به زندان انداخته شده‌اند و اتهامات واهی علیه آنها مطرح شده است.
این مسئول سازمان عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد: در عربستان صحبت‌هایی درمورد به روز کردن کشور مطرح می‌شود اما این واقعیت نیز در عالم واقع وجود دارد که هر صدای مخالفی در این کشور مسکوت گذاشته می‌شود.
در همین حال، نینا والش، مسئول بخش درگیری‌های مسلحانه در سازمان عفو بین‌الملل در مورد تجاوزهای صورت گرفته توسط عربستان در جنگ علیه یمن گفت: غیر نظامیان بهای سنگینی را به دلیل جنگ در یمن می‌پردازند. این فاجعه از اوضاع حقوقی و انسانی پا فراتر گذاشته و محاصره هوایی و دریایی توسط عربستان علیه یمن اعمال می‌شود.
وی گفت: تا به این لحظه تحقیقات میدانی ما نشان داده که سلاح‌های ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل در یمن مورد استفاده قرار گرفته و این امر مانع از این نمی‌شود که نگوییم از سلاح‌های فرانسوی در جنایت‌های جنگی در یمن استفاده نشده باشد. فرانسه باید فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند و این چیزی است که ما خواهان آن هستیم. برچسب ها: عفو بین‌الملل ، بن‌ سلمان ، حقوق بشر

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟

قطعا باور دارید که «ان الله لایجری الامور الا باسبابها» و باور دارید که اصلاحات امام زمانی قاعدتا زمانبر و تدریجی است.
بیایید فرض کنیم آقا تشریف آوردند آیا بلافاصله تمام زنان بی حجاب و بدحجاب و شل حجاب تنبیه می شوند؟ یا مردان و زنان اختلاسگر و سوء استفاده چی تنبیه میشوند؟
آیا در اولین سخنرانیها دوچرخه سواری بانوان را محکوم میکنند یا میگویند ای دولتمردان وای مردم قسط و عدالت را بر پای دارید؟
آیا وزرای ارتباطات تمام جهان مامور میشوند فیلترینگ شدیدی اجراکنند و نیروهای انتظامی برفراز بامها دیش های ماهواره را جمع میکنند یا مسئولین موظف به تهیه برنامه های متنوع فرهنگی میشوند تامردم را رشد بدهند؟
آیا بیت المال به سمت طرفداران شان سرازیر میشود یا همه واجدین شرایط ازآن بهره می برند و مکتبی و حزب اللهی و هم خط و چپ و راست با دیگران برابرند؟

ظاهرا در این مملکت عده ای تفکرات خود را دقیقا منطبق بر ایده های امام(عج) میدانند و شاید خود را امام می پندارند و میخواهند قبل از ظهور ان را پیاده کنند ولی اساس حرکت انبیا که مبتنی بر توحید و قسط است رافراموش کرده اند. تا آنجا که مشخص است پس از توحید و پرهیز از شرک نوبت قسط وعدل است ان هم نه در شعار و بلکه در عمل و اگرچنین نباشد جهان امادگی همراهی باامام را نخواهد داشت .
مسئولین محترم و مدعیان دینداری اگر قصد دارند قبل از ظهور منجی به راه ان معصوم بروند بسم الله .... بدون شعار بلکه با عمل پای دروادی برقراری قسط و عدل بنهند. از اختلاف و نفاق و دروغ و شعارزدگی و تهمت و سیاسی کاری و گروه گرایی و چوب لای چرخ یکدیگر گذاشتن و کندکردن جریان توسعه و.... دست بردارند.
مردم خسته اند و نیازبه کمک و رسیدن به آرامش دارند.

* منتشر شده در سایت مبلغ

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902279

دیگر خبرها

  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد