Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:50:06 GMT

تولد سالانه ۷۵۰۰ نوزاد معتاد در کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۱۹۹۹

تولد سالانه ۷۵۰۰ نوزاد معتاد در کشور

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ازتولد سالانه ۷۵۰۰ نوزاد معتاد در کشورخبر داد.

ایران آنلاین / حمیدرضا صرامی گفت: در مورد زنان باردار مبتلا به اعتیاد لازم به یادآوری است که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار زن باردار در جامعه داریم. یک بررسی نشان داده است که نیم درصد از آن‌ها حدود ۷۵۰۰ نفر در سال نوزادان معتاد به دنیا می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۳۹۵ غربالگری نشان داد که از ۹۰۰ هزار زن باردار ۲۴۳۸ نفر زنان بارداری بودند که به عنوان مادر معتاد شناخته شدند. برای گرفتن نوزادان از مادران معتادی که نوزادان خود را در بیمارستان‌ها به دنیا می‌آورند دفتر سلامت وزارت بهداشت اقداماتی را آغاز کرده اما نیاز است که این فعالیت‌ها در سطح ملی صورت بگیرد و بتواند همه کشور را پوشش دهد.

صرامی ادامه داد: باید در آموزش دختران جوان با جدیت بیشتری ورود کرد؛ چراکه  اگر این اتفاق را جدی نگیریم در آینده مادرانی با مشکلات جدی‌تر خواهیم داشت. همچنین برای این دسته از نوزادان و کودکان باید اقدامات ویژه‌ای در فرایند رشد اعمال شود تا در آینده به چرخه اعتیاد نپیوندند. در این راستا از اقداماتی که در فرایند رشد می‌تواند مؤثر باشد بحث آموزش مهارت‌های تاب‌آوری و مهارت‌های خودکنترلی است تا توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه «در جامعه جهانی از هر سه فرد مصرف‌کننده مواد یک نفر زن است»، یادآور شد: در ایران این موضوع از وضعیت بهتری برخوردار است. در جهان ۳۳ درصد از مصرف‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دهند. در ایران از هر ۱۰ نفر مصرف‌کننده مواد مخدر یک نفر زن است. ولی روندها نشان می‌دهد که گرایش دختران و زنان نسبت به مصرف مواد مخدر در حال افزایش است. علت‌های گوناگونی همچون زمینه‌های فردی، هویت، هیجان‌های درونی، کاهش عزت نفس، ضعف مهارت‌ها، الگوهای نامناسب فرزندپروری در خانواده، دریافت تأیید اجتماعی از جامعه بدین معنا که برای پذیرش در گروه همسال از ماده گل یا ماری‌جونا و... مصرف کند، فقر گریزگاه‌های اجتماعی برای تخلیه هیجانات و... در کنار دسترسی آسان به مواد مخدر می‌تواند زمینه گرایش دختران به اعتیاد را در آینده بیشتر فراهم کند. آنچه اهمیت دارد این است که ما باید مداخلات برای افزایش مهارت‌های زندگی و به‌ویژه انتقال مدل ایرانی اسلامی را برای این نسل آموزش دهیم. بسیاری از دختران کشور شیوه زیستن در قرن بیستم را نیاموخته‌اند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشت نقش خانواده است. باید آرامش به عنوان واژه گمشده در خانواده قرن بیستم بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. ما در خانواده‌هایمان این آرامش را کمتر داریم و سطح انتظار خانواده از دختران برای تحصیل، ازدواج و ...بسیار بالاست. همچنین حضور زنان در اجتماع می‌تواند زمینه‌ گرایش به مصرف مواد را ایجاد کند. هنگامی که زنان حضور بیشتری در جامعه دارند با حجم استرس‌ها و اضطراب‌ها روبه رو می‌شوند. این موضوع زمینه را برای مصرف مواد فراهم خواهد کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران گمرک بازرگان کشف شد. تصاویر جاساز خاص این کامیون را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟