Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:04:30 GMT

افزایش 32 درصدی مدال آوری ورزشکاران خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۲۴۱۹

افزایش 32 درصدی مدال آوری ورزشکاران خراسان رضوی

سیدجواد حسینی روز جمعه در مراسم آغازین بازیهای بومی و محلی غرب خراسان رضوی در شهر ششتمد شهرستان سبزوار، بدون توضیح بیشتر افزود: خراسان رضوی همچنین در ورزشهای همگانی، بانوان و آموزشهای ورزشی مقام برتر کشور را کسب کرده است.
وی ادامه داد: دولت اهتمامی ویژه در موضوع ورزش دارد چنانکه 26 درصد اعتبارات ورزش در برنامه ششم توسعه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار خراسان رضوی به نقش و جایگاه ویژه بازیهای بومی و محلی نیز اشاره و بیان کرد: این بازیها هویت آفرین، فرهنگ ساز، انسجام بخش، همگرادهنده و وحدت آفرین هستند که سبب ارتقا فرهنگ می شود.
وی گفت: اعتلای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی امروز با برنامه فرهنگی، ورزشی و علمی در دستور کار قرار گرفته و در بخش ورزشی، ورزشهای بومی محلی عامل و ناقل انتقال فرهنگ بوم کهن ایران است که به دست ورزشکاران احیا شده اند.
حسینی افزود: سنتها، آداب و رسوم ایرانی در قالب عیدگاهها از طریق میراث فرهنگی در ایام نوروز و احیا فرهنگ شهرستانها با هفته فرهنگی شهرستانها و یادآوری سنتها و فرهنگ ورزشی از طریق ورزشهای بومی و محلی در مناطق مختلف معرفی می شوند.
مسابقات بومی ‌محلی و آیینی نوجوانان غرب خراسان رضوی به یاد شهید دانش آموز احمد نظیف در رشته‌ های والیبال، پرتاب وزنه، وسطی و پنالتی با حضور ورزشکاران نوجوانان شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب ، بردسکن و ششتمد در سالن شهید قناعتی و مجموعه ورزشی شهید ‌شعبانی سبزوار در حال برگزاری است.
ششتمد در 30 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۹۱۲ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

مهدی اله پور افزود: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و کاستن از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، پرداختن به مشارکت در حوزه محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و مشارکت آگاهانه مردم می‌تواند، از هزینه‌های هنگفتی که بر محیط پیرامونی ما که همان محیط زیست است وارد می‌شود، جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا این پویش با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد  که استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی، توزیع پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاکسازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسوولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی، پاکسازی زیست محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاکسازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های متولی از محور‌های این پویش به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳