Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:56:34 GMT

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق بارانی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۳۷۲۲

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق بارانی

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش باران شدید و برف در برخی استان‌های کشور خبرداد و اعلام کرد: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیلها در برخی نقاط بارانی وجود دارد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ اجتماعی محیط زیست و گردشگری شهری نظرات

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای به شدت بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه در برخی نقاط کشور اشاره کرد و توصیه‌های را به مردم متذکر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن اخطاریه سازمان هواشناسی کشور آمده است:

شنبه مورخ پنجم اسفند ماه 96: بارش باران و برف در جنوب استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و در استانهای زنجان، قزوین ، البرز، ارتفاعات تهران، ارتفاعات غرب مازندران سمنان،  کردستان، همدان،  چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و مرکزی، لرستان، فارس، شمال بوشهر، غرب کرمان، جنوب یزد.

یکشنبه مورخ ششم اسفند ماه: بارش برف در جنوب اردبیل و استانهای کردستان ، زنجان، چهارمحال بختیاری.  بارش باران و برف در استان های غرب مازندران، شرق گیلان ، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات شرق خوزستان.  بارش باران در استان های کهکیلویه وبویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی 

با توجه به پیش بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر توصیه می‌شود:

-تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی به‌خصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف.

-با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

R1365/P1014143/S2,23,25/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق