Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اسلام آباد - ايرنا - برخي منابع خبري در پاکستان روز جمعه اعلام کردند که گروه ويژه اقدام مالي، اين کشور رادر( watchlist) يست نظارت و رصد (بازرسي) حاميان مالي تروريسم قرار داده است.

به گزارش ايرنا از تارنماي تلويزيون `دنيا` پاکستان، «گروه ويژه اقدام مالي» (FATF) تصميم گرفته است که پاکستان را به ليست بازرسي(رصد و نظارت) حاميان مالي تروريسم اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته منابع آگاه، نام پاکستان احتمالا از ماه ژوئن سال جاري ميلادي (تيرماه سال آينده) در اين فهرست قرار مي گيرد.
براساس خبر تلويزيون دنيا، پيش از اين چين، ترکيه و شوراي همکاري خليج فارسمخالفت خود را با اقدام آمريکا عليه پاکستان اعلام کرده بودند که گفته مي‌شود در لحظات آخر ديروز، برخي از کشورهاي عضو با اين طرح موافقت کردند.
به گزارش ايرنا پيش از اين، آمريکا تهديد کرده بود با همکاري انگليس تلاش مي کند تا نام پاکستان را در فهرست کشورهاي حامي تروريسم قرار دهد.
گروه ويژه اقدام مالي يک نهاد بين دولتي مستقر در پاريس است که براي مبارزه با امور مالي غير قانوني، معيارهاي جهاني وضع مي کند.
37کشور جهان عضو اتحاديه تصميم‌گيري در خصوص کشورهاي حامي تروريسم هستند که شامل آمريکا، انگليس، چين، هند، ترکيه و تعدادي از کشورهاي عربي حوزه خليج فارس و اتحاديه اروپا است.
قرار دادن پاکستان در اين فهرست که گفته مي‌شود از ماه ژوئن سال جاري ميلادي آغاز مي شود، به اقتصاد و سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي در پاکستان ضربه شديدي وارد مي کند.
پاکستاني‌ها از پيامدهاي منفي قرار گرفتن در اين فهرست بر بانکداري و روابط اقتصادي با بقيه جهان نگرانند.
طي هفته‌هاي گذشته آمريکا مشغول چانه‌زني با کشورهاي مختلف بود تا پاکستان را در «فهرست خاکستري» کشورهاي متهم به کم‌کاري در مقابله با تامين مالي تروريسم قرار دهد.
پاکستان طي سال هاي 2012 تا 2015 در فهرست گروه ويژه اقدام مالي قرار داشت.
وزير امور خارجه پاکستان شامگاه سه شنبه اول اسفندماه با انتشار پست توييتري اعلام کرد که راي گيري براي قرار دادن کشورش در ليست تامين کنندگان مالي تروريسم به مدت سه ماه به تاخير افتاده است.
آساق**6125**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خبر اعلام کرده است که متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست، باید به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰