Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-گروه ویژه اقدام مالی به عنوان یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس تصمیم گفته تا نام پاکستان را در لیست نظارت و رصد (بازرسی) حامیان مالی تروریسم قرار داد. «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) تصمیم گرفته است که پاکستان را به لیست بازرسی(رصد و نظارت) حامیان مالی تروریسم اضافه کند.

به گفته منابع آگاه، نام پاکستان احتمالا از ماه ژوئن سال جاری میلادی (تیرماه سال آینده) در این فهرست قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس خبر تلویزیون دنیا، پیش از این چین، ترکیه و شورای همکاری خلیج فارسمخالفت خود را با اقدام آمریکا علیه پاکستان اعلام کرده بودند که گفته می‌شود در لحظات آخر دیروز، برخی از کشورهای عضو با این طرح موافقت کردند.

به گزارش ایرنا پیش از این، آمریکا تهدید کرده بود با همکاری انگلیس تلاش می کند تا نام پاکستان را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

گروه ویژه اقدام مالی یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس است که برای مبارزه با امور مالی غیر قانونی، معیارهای جهانی وضع می کند.

۳۷کشور جهان عضو اتحادیه تصمیم‌گیری در خصوص کشورهای حامی تروریسم هستند که شامل آمریکا، انگلیس، چین، هند، ترکیه و تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا است.

قرار دادن پاکستان در این فهرست که گفته می‌شود از ماه ژوئن سال جاری میلادی آغاز می شود، به اقتصاد و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در پاکستان ضربه شدیدی وارد می کند.

پاکستانی‌ها از پیامدهای منفی قرار گرفتن در این فهرست بر بانکداری و روابط اقتصادی با بقیه جهان نگرانند.

طی هفته‌های گذشته آمریکا مشغول چانه‌زنی با کشورهای مختلف بود تا پاکستان را در «فهرست خاکستری» کشورهای متهم به کم‌کاری در مقابله با تامین مالی تروریسم قرار دهد.

پاکستان طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در فهرست گروه ویژه اقدام مالی قرار داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان شامگاه سه شنبه اول اسفندماه با انتشار پست توییتری اعلام کرد که رای گیری برای قرار دادن کشورش در لیست تامین کنندگان مالی تروریسم به مدت سه ماه به تاخیر افتاده است. 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است

مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تحسین اقدام شجاعانه نیروهای مسلح کشور در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار داشت: اقدام اخیر در جهت تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی موجب شادمانی امت اسلامی گردید؛ بی تردید این موفقیت و پیروزی در نتیجه وحدت و تقریب ملت ایران و امت اسلامی شکل گرفته است.

مولوی فاضل حسینی، افزود: امت اسلام بر این موضوع واقف است که قدرت اسلام در نتیجه وحدت بین امت اسلامی می باشد و همه یک صدا ندا می دهند: «رَضيتُ بِاللَّهِ رَبّاً، وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وآلِهِ نَبِيّاً، وَبِالإِسْلامِ‏ ديناً وَبِالْقُرآنِ كِتاباً، وَبِالْكَعْبَةِ قِبْلَةً»؛ راضى و خشنودم كه پروردگارم خدا است و محمد (ص)پيغمبرم هست و اسلام‏ دینم ، قرآن كتابم و كعبه قبله‏ ام می باشد.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: اتحاد امت اسلامی در این مقطع کنونی یک ضرورت و فریضه است؛ دین آن را بر همه مسلمانان و  بر همه زعامداران کشورهای اسلامی واجب کرده است، این مسئله واقعیت اسلامی و جهانی است فلذا بر مسلمانان لازم است متحد باشند و قدرت خود را حفظ نمایند و تفرقه را کنار بگذارند.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند مسلمانان متحد باشند؛ تفرقه امت اسلام را برای دشمنان لقمه آسانی می گرداند و مسلمان ها را قطعه قطعه و نابود می سازد، قرآن کریم می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»؛ در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد اميد كه مورد رحمت قرار گيرد.

وی در پایان با اشاره به بی تفاوتی و انفعال کشورهای عربی، تاکید کرد: تمامی زعامداران و حاکمان کشورهای عربی در جهان باید در مواجهه با این جنایات و مصیبت تعاون و ایثار داشته باشند که متاسفانه فقط یک نام از اسلام برای آنان باقی مانده است و در عمل حرکتی را مشاهده نمی کنیم.

 انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد
  • اقدام علیه ایران زیانی جدی به اسرائیل خواهد زد | ایران حق داشت که انتقام بگیرد
  • اقدام علیه ایران زیان جدی برای اسراییل را در پی خواهد داشت