Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@02:53:34 GMT

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۵۲۱۷

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر

فرهنگ > تجسمی - مجتبی آقایی، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر تاکید کرد دیگر موزه هنرهای معاصر گنجایش نمایش توانمندی هنرمندان کشور را ندارد و باید به فکر ساخت کاخ جشنواره بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، عصر امروز (جمعه چهارم اسفند) با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون هنری وزیر ارشاد، مجتبی آقایی، دبیر جشنواره، مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی، علی‌محمد زارع، سرپرست موزه هنرهای معاصر و جمعی زیادی از هنرمندان حوزه تجسمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز مراسم، منصور ضابطیان که اجرای برنامه را برعهده داشت، از حاضران دعوت کرد تا فیلمی از توضیحات ملانوروزی درباره جشنواره را نظاره‌گر باشند.

سپس، مجتبی آقایی، دبیر جشنواره با حضور روی صحنه درباره دهمین دوره این رویداد هنری گفت: «امسال با نگاه کلی به 9 دوره گذشته، جشنواره‌ای بسیار عالی را پشت سر گذاشتیم. نخستین شاخص جشنواره امسال این بود که اصلا انتظار نداشتیم به این شکل در استان‌ها با کیفیت برگزار و با استقبال همراه شود. اما دبیران هنری ۲۰ استان به نحو احسن، جشنواره را برگزار کردند و طبق گزارش‌ها شاهد یک اتفاق پرشور و نشاط بودیم.»

او افزود: «شاخص دوم این دوره همراهی بسیار خوب نگارخانه‌ها بود. نقش نگارخانه‌ها در معرفی استعداد‌ها و به گردش درآوردن اقتصاد هنر بسیار مهم است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر، انشالله پررونق‌تر هم خواهد شد.»

آقایی ادامه داد: «همچنین در نیاوران از ستاره‌های تجسمی کشور که در عرصه‌های جهانی نیز درخشیده‌اند، نمایشگاهی برگزار کردیم. سومین شاخص این دوره، حضور هنرمندان ۱۵ کشور در موسسه فرهنگی هنری اِکو و نمایش آثارشان بود و خوشحالیم که در میان برگزیده‌های این دوره، هنرمندی از کشور صربستان هم حضور دارد.»

این هنرمند تاکید کرد: «در حوزه ملی، جشنواره گام بلندی در این دوره برداشت و به تحقق اهداف خود نزدیک‌تر شد. در بخش دیگر مفاخر را داشتیم که از دوره اول تاکنون، بزرگانی که برای ارتقا هنرهای تجسمی زحمت کشیده‌اند، مورد تقدیر قرار گرفتند. امسال خوشبختانه شاهد حضور بسیاری از سفیران و نمایندگان فرهنگی کشور در بازدید از نمایشگاه‌ها هم بودیم.»

آقایی ادامه داد: «در حوزه هنرهای تجسمی، امروزه حتی موزه هنر‌های معاصر دیگر گنجایش نمایش توانمندی کشور را ندارد. با داشته‌های امروزی، نیاز به کاخ جشنواره داریم تا بتوانیم طیف وسیع‌تری از هنرمندان را در این رویداد مشارکت دهیم.»

دبیر جشنواره تجسمی فجر در پایان سخنانش گفت: «اتفاق خوش‌آیندی که جشنواره هنرهای تجسمی به آن دست زده، برداشتن دیوار بین رشته‌ای است. قرار است این ظرفیتی را که وجود دارد، در قالب پیشنهادی به فدراسیون جهانی هنر ارائه بدهیم.»

این خبر در حال تکمیل شدن است ....

کلید واژه‌ها : جشنواره تجسمی فجر - هنرهای تجسمی - هنرهای معاصر -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان