Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر بر ضرورت ایجاد هم‌افزایی در رشته‌های هنری و جشنواره‌های هنری مختلف تاکید کرد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و مجتبی آقایی دبیرکل این جشنواره در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی آقایی دبیرکل دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در این مراسم گفت: در این دوره از جشنواره تجسمی فجر، وجود جشنواره‌های استانی نشاط بسیاری را به این رویداد وارد کرد؛ در مجموع 20 استان کشور به طور همزمان با تهران جشنواره تجسمی فجر را اجرا کردند که این اقدامات، وجهه فستیوالی خاصی به جشنواره بخشید.

آقایی با اشاره به معرفی 47 مدال‌آور حوزه تجسمی در سطح بین‌المللی و هنرمندان برگزیده از 15 کشور در نمایشگاه بخش ملل در جریان این دوره از جشنواره تجسمی فجر اذعان کرد: در بخش رقابتی این دوره از جشنواره حدود 11 هزار اثر هنری از 44 کشور را دریافت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره شاهد بازدید سفیران کشورهای مختلف از نمایشگاه جشنواره بودیم که این امر زمینه‌ساز گسترش دیپلماسی فرهنگی است.

دبیرکل دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر گنجایش نمایش توانمندی تجسمی کشور را ندارد؛ تصریح کرد: با توجه به اعتلای هنرهای تجسمی، امروز نیازمند گالری ملی هستیم و برای برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر به وجود کاخ جشنواره نیازمندیم.

وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان جشنواره‌های هنری و برداشتن دیوار میان هنرها یادآور شد: باید زمینه‌سازی لازم صورت بگیرد تا حوزه جمعی هنرهای کشور را به رونق برسانیم و میزبانی فدراسیون هنرهای آسیایی را پیشنهاد دهیم.

انتهای پیام/

R1489/P1011199/S4,40/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، اولین نشست تخصصی نمایشگاه «بر فراز دشت» با موضوع «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» با حضور مسیحا ربیعی، پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و کیوریتور نمایشگاه، شهریار زرشناس پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره، سمیه رمضان ماهی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه سوره و امیر دستمردی هنرمند تجسمی و مدرس دانشگاه و دبیر جلسه، روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۴ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه «بر فراز دشت»، ۷۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش‌درآمده است. این نمایشگاه با رویکردهای طبیعت‌گرایانه، بخش بزرگی از تاریخ هنرهای بصری جهان را به خود اختصاص داده و تا ۱۶ اردیبهشت همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6086711

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد