Web Analytics Made Easy - Statcounter

به رغم غائله بزرگ رقم خورده با مرگ سیدامامی در بازداشتگاه اوین، ظاهرا هنوز چرخ بر همان روال سابق می‌چرخد؛ بازداشت برخی فعالان محیط زیست و عدم اطلاع رسانی در این خصوص! آفتاب‌‌نیوز : در آخرین روز‌های بهمن ماه و در شرایطی که ابهامات فراوان پیرامون خودکشی کاووس سیدامامی در زندانِ مجهز به دوربین‌های امنیتی مطرح بود، در جنوب کشورمان و در یکی از شهر‌های استان هرمزگان سه تن دیگر از فعالان حیات وحش بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشتی که این بار هم در خصوص آن اطلاع رسانی نشد.
به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از نابناک، درست مثل پرونده «موسسه حیات وحش میراث پارسیان» که با دستگیری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این موسسه در یک روز رقم خورد و، چون نهاد دستگیر کننده، یکی از نهاد‌های امنیتی بود، ترجیح داد در خصوص آن اطلاع رسانی نکند. وضعیتی که با انتشار خبر مرگ مدیرعامل این موسسه در سلولش در زندان، تغییر کرد.
انتشار این خبر همان و تلاش برخی مسئولان و نهاد‌ها برای توضیح دادن در خصوص این بازداشت، دلیل آن، چگونگی مرگ سیدامامی و اتهامات وارد به وی و همقطارانش، همان. تلاشی که به برگزاری نشست میان نهاد امنیتی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی پخش فیلمی عجیب و غریب در رسانه ملی هم کشیده شد و یک هدف مهم را دنبال می‌کرد؛ اینکه دستگیرشدگان ارتباطات جاسوسی داشته‌اند!
موضوعی که اگر از رد یا تایید آن صرف نظر کرده و اظهار نظر در خصوص آن را به افراد مسئول واگذار کنیم، باز جای طرح این سوال را باقی می‌گذاشت که چرا بازداشت این افراد اطلاع رسانی نشده است؟ مگر نه این است که بازداشت طولانی مدت افرادی که فعال محیط زیست و همکار سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند، شائبه برانگیز و شایعه ساز است؟
بستری که موجب شد برخی به مرگ سیدامامی به دلیل خودکشی یا موارد مطرح دیگر در خصوص پرونده وی و همکارانش به دیده تردید بنگرند و نتیجه این تردید، اتفاق خوشایندی نباشد. وضعیتی که به نظر می‌رسید بتواند مسئولان را مجاب کند که رویه شان در این دست موارد را تغییر دهند یا دست کم مانع از آن شوند که بازداشت‌های بعدی شان در هر زمینه، به شائبه‌هایی که به دستگیری سیدامامی و همکارانش وارد است، مبتلا شود.
اتفاقی که تاکنون رخ نداده است. این را می‌شود از بازداشت سه تن دیگر از فعالان حیات وحش، این بار در بندر لنگه دریافت که هنوز ادامه دارد، اما در خصوص آن توضیحاتی ارائه نشده است. اعضای «موسسه حافظان طبیعت لاوردین» که ایشان هم توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده‌اند، اتهاماتشان نامعلوم است و توضیحی در خصوص شان به افکار عمومی داده نشده است. انگار نه انگار که چه اتفاقی در پرونده مشابه رخ داده است!

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه تهران پایتخت است این تصور وجود دارد که دارای امکانات مورد نیاز می‌باشد اما یکی از استان‌های محروم کشور، استان تهران است.

به گزارش مشرق، «سپهر خلجی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران به یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع قرار گیرد.

خلجی افزود که در دولت با این نگاه، برنامه‌ریزی شکل گرفت تا در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفر به استان تهران هم مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌های استان تهران نیز مورد بازدید قرار بگیرد تا تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود