Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ویژه ارتش سوریه موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی را در شمال شرق استان دمشق به طور کامل رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار جنگنده های روسی و سوری قرار دهند.به گزارش بلاغ، در تازه‌ترین تحولات میدانی استان دمشق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت تابستان امسال در عملیاتی هماهنگ با ارتش لبنان توانستند مناطق اشغالی را در مرزهای مشترک از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و آرامش را پس از ۵ سال به این محور باز گردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از چند ماه برقراری آرامش در این منطقه، گروهی از هسته های خاموش تروریست ها با دهها خودروی نظامی مجهز به دوشکا درصدد بودند عملیات گسترده ای را در مرزهای مشترک لبنان و سوریه و غرب استان دمشق انجام دهند.

**انهدام خودروی تروریست‌ها**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات تروریست ها اشاره کرد و گفت: نیروهای ویژه جبهه مقاومت در عملیات دقیق موفق شدند تحرکات تروریست ها را در منطقه رصد و شناسایی کنند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

وی با بیان این که در این عملیات حساس طرح تروریست ها برای انجام عملیات ناکام ماند، افزود: با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی، تلاش عناصر تروریستی برای برهم زدن تمرکز نیروهای مقاومت در حومه پایتخت به نتیجه نرسید.

در روزهای گذشته، نیروهای سوری مستقر در غرب استان حمص هم موفق شدند گروهی از عناصر تروریستی که در تلاش بودند از داخل خاک لبنان به مرزهای غربی سوریه وارد شوند، شناسایی کنند.

به گزارش مشرق، تروریست‌ها درصدد بودند از گذرگاهی غیر رسمی در جنوب منطقه «الدبوسه» وارد خاک سوریه شوند اما در حومه منطقه «تلکلخ» رصد شدند؛ نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند شماری از تروریست ها را کشته و زخمی کنند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

با واکنش قاطع نیروهای سوری در غرب استان حمص، تروریست هایی که توانسته بودن جان خود را نجات دهند به سمت مرزهای لبنان متواری شدند و عملیات آنان برای نفوذ به سوریه ناکام ماند.

همزمان با تحرکات و تلاش تروریست ها در مرزهای مشترک لبنان و سوریه، تروریست های محاصره شده در شمال شرق استان دمشق درصدد بودند عملیاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در فرودگاه نظامی «الضمیر» انجام دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی موسوم به «احمد العبدو» و چند گروهک دیگر در تلاش بودند با انجام این عملیات بزرگ، محاصره تروریست ها را در غوطه شرقی بشکنند که با هوشیاری نیروهای سوری و متحدین ناکام ماندند.

نیروهای ویژه ارتش سوریه در این عملیات موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی را در شمال شرق استان دمشق به طور کامل رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار جنگنده های روسی و سوری قرار دهند.

**انهدام خودروی تروریست‌ها**

جنگنده های روسی و سوری هم مواضع عناصر تروریستی محاصره شده را در مناطق «الرحیبه و البترا» در شمال شرق استان دمشق هدف قرار دادند؛ در این عملیات ۷ خودروی نظامی مجهز به دوشکا تروریست ها منهدم شد. در این عملیات دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

 بخش هایی از شمال شرق استان دمشق از جمله  مناطق «جیرود، ناصریه، البترا، فتحه منقوره و...» در اشغال عناصر تروریستی است؛ پیشتر در ماه های گذشته مذاکراتی برای تخلیه مناطق اشغالی شمال شرق استان دمشق انجام شده بود و آتش بس غیر رسمی در منطقه حاکم بود.

آخرین تحولات میدانی عفرین را هم اینجا بخوانید:

حمله ارتش ترکیه به کاروان‌ کمک‌های غذایی به بهانه هدف قرار دادن کاروان نظامی + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش مشرق، منابع میدانی در خصوص تحرکات تروریست ها در غرب وشرق استان دمشق اعلام کردند: تروریست ها در غرب استان دمشق درصدد بودند با انجام عملیاتی بزرگ، تمرکز نیروهای سوری را برهم بزنند تا زمینه عملیات سایر تروریست ها در شمال شرق استان دمشق فراهم شود.

کد مطلب: 351260 مرجع : مشرق 

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

مشکلات کشور با راه‌حل‌های یک خطی درست نمی‌شود/ قدرت‌های غربی جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

به لیلا بگو هوووو بکشه

اقتدار ایران رویاهای دشمنان را به کابوس تبدیل کرد/ گردان مسلم خط‌شکن سخت‌ترین محورهای عملیاتی بود

    افزایش تحرکات در غرب و شرق دمشق؛ تلاش تروریست ها برای شکست محاصره غوطه شرقی در نطفه خفه شد + نقشه میدانی تیراندازی در سوئیس هم 2 کشته برجا گذاشت اجرای بزرگترین تحریم آمریکا علیه کره‌شمالی زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس در «غوطه شرقی» دمشق چه می گذرد؟ درخواست سعودی‌ها از آمریکا برای بمباران ایران حمایت اسرائیل از معارضان سوری حداکثر حقوق مقامات چقدر است؟ دور جدید بازداشت‌ عوامل کودتای 2016 ترکیه فرافکنی الجبیر در مورد شکست در یمن چرا در اجرای عدالت عقب افتاده‌ایم؟ آغاز اقدامات عملی برای بازگشت الواح هخامنشی وضعیت عادی هواپیمای آسمان 4 دقیقه قبل از سقوط درخواست چاووش اوغلو از ایران و روسیه انتقاد از وجود نرده‌های جداکننده مسئولان و مردم حزب‌الله سکوهای گازی اسرائیل را کوه آتش می‌کند کمپین خداپسندانه وزیر ارتباطات برای زلزله‌زدگان اعتراف ائتلاف عربستان به بمباران خودرو «برنامه غذای جهانی» جامعه مدرسین: قاطعانه با آشوب‌طلبان برخورد شود زلزله‌زدگان کرمانشاه نیازمند توجه بیشتری هستند/ قوه قضاییه با عاملان جنایت پاسداران برخورد قاطع کند  

پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ

بمباران «صرواح» در مارب یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

خط و نشان دوباره عادل الجبیر برای قطری‌ها

ظریف: اقداماتی که صورت می‌دهند حباب روی آب است

عباس: آماده تبادل اراضی مطابق مرزهای ۶۷ هستیم

۲ شرط آمریکا برای طالبان

زمان نشان دادن مشت آهنین همین حالاست

دومین شب مراسم ایام فاطمیه با حضور رهبر انقلاب

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

تحریم محصولاتی که ترویج فرقه ضاله می‌کنند

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، بنا بر اعلام این سازمان امنیتی روسیه، این فرد قصد داشت بمبی را در ساختمان یک مرکز پذیرش کمک‌های بشردوستانه منفجر کند.
بر اساس این گزارش، این فرد که متولد سال ۱۹۹۴ میلادی بود، در زمان عملیات نیروهای امنیتی برای دستگیری وی، خود را منفجر کرد.
بنا بر این گزارش، در این حادثه به کارکنان امنیتی و غیرنظامیان آسیبی وارد نشد.

پیش از این، تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به آتش‌سوزی محل قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد. شاهدان عینی از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند. این آتش‌سوزی منجر به فروریختن بخش‌هایی از این تالار شد.
عملیات آواربرداری و جستجوی قربانیان این حادثه از زیر آوار قرار است سه شنبه هفتم فروردین‌ماه پایان یابد.
بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند. نخستین جلسه دادگاه متهمان این عملیات تروریستی شامگاه یکشنبه به دلایل امنیتی پشت درهای بسته در مسکو برگزار شد.
با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، برخی مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • جزئیات ضربه حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی / هدف قرار دادن پایگاه فرماندهی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار + نقشه میدانی
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • ولادیمیر پوتین: اوکراین هم‌دست تروریست‌هاست | ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است