Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن شهرستان دشتی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های عمران روستایی گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی در شهرستان دشتی تخصیص یافت. ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ استانها بوشهر نظرات

سید اصغر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در دشتی بهسازی و بازسازی اماکن روستایی شهرستان دشتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: سالانه 250 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر تسهیلات ساخت به ازای هر  واحد مبلغ 200 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، میانگین مقاوم‌سازی روستاهای دشتی را 55 درصد دانست و تصریح کرد:  تولید مسکن در هر جامعه نه‌ فقط نشان‌ دهنده رشد اقتصادی است، بلکه در تأمین نیازهای اجتماعی افراد نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان دشتی با بیان اینکه روستاها مرکز تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع ‌دستی کشور محسوب می‌شوند افزود: توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان با توسعه زیرساخت‌ها امکان پذیر است و اگر این زیرساخت‌ها به‌ خوبی صورت نگیرد شاهد خالی شدن هرچه بیشتر روستاها خواهیم بود.

صالحی از آغاز اجرای طرح هادی روستایی با محوریت تقویت میدان محله در روستای گلستان خبر دادو تصریح کرد: یک میلیارد و 900 میلیون ریال توسط فرمانداری در کمیته برنامه ‌ریزی شهرستان دشتی برایپرداخت مطالبات بوستان روستایی، چمن مصنوعی و اجرای طرح هادی در این روستا مصوب شد.

وی، ضمن اشاره به کارهای انجام‌ شده در این روستا گفت: اجرای طرح هادی روستایی، بوستان روستایی، چمن مصنوعی ورزشی، صدور سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد، تسهیلات بهسازی ویژه برای ساخت اماکن مسکونی از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه روستاها در نقاط مختلف شهرستان دشتی است که تاکنون توانسته آن را به‌خوبی به انجام برساند.

صالحی با بیان اینکه  صدور سند مالکیت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات توسعه روستایی بود خاطر نشان کرد: در این راه بنیاد مسکن دشتی با همکاری اداره ثبت‌ اسناد در اقدامی مشترک سعی در رفع این نقیصه برای روستائیان دشتی کردند.

رئیس بنیاد مسکن دشتی با بیان اینکه تاکنون تعداد 140 جلد سند مالکیت در روستای کبگان با همکاری اداره ثبت صادرشده است افزود: با توجه به تعداد خانوار روستا در آخرین سرشماری رسمی (79 خانوار) تقریباً 100 درصد اماکن روستای کبگان سنددار شده‌اند.

وی بیان کرد: زمستان هرسال برای اهالی روستاهای حاشیه مُند و دهستان‌های بخش غربی شهرستان دشتی به سبب نداشتن آب ‌نماهای مناسب بسیار سخت و ناگوار بود به  سبب نبود راه مناسب و انبوه آب‌ نماها، عملاً زمستان مسیر راه در این روستاها از بین رفته و رفت و آمد اهالی بسیار مشکل و در عمل غیرممکن می‌شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتی بیان کرد: در این میان روستای کُردوان علیا یکی از مشکل دارترین روستاها در زمینه آب نماهای روستایی در شهرستان بود اما بنیاد مسکن برای رفع این مشکل بزرگ در این روستاها اقداماتی مانند ایجاد آب‌ نماها، تعریض و بهسازی جاده‌های روستایی پر رفت‌ وآمد انجام گرفته و در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات لازم در این زمینه تصویب شده است. 

صالحی گفت: در حال حاضر 90 درصد پل ورودی روستای یاد شده پیشرفت دارد و تا پایان سال آبراه ورودی روستا به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل اهالی در ایام بارندگی برطرف می‌شود.

وی اختصاص 500 میلیون ریال برای بهسازی معابر روستا را مورد اشاره قرار داد و گفت: عملیات روسازی آسفالتاز محل اعتبارات ملی و در قالب قیر رایگان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض و گچ ترابعلی وارد شده است.
وی با بیان اینکه این مسیر‌ها نیاز به بازگشایی دارند اضافه کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده در این زمینه هستیم.
استاندار گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه‌ها بهسازی و ایمن سازی شود.
احمد زاده به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.
استاندار عنوان کرد: از سهم آلایندگی نفت هم ۸۰ میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۱ هزار مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • کلات مند اثری حیرت‌انگیز در دل کوه‌های دشتی مقصد گردشگران استان بوشهر
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است