Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@10:34:38 GMT

اردوی رزمی ـ فرهنگی یاوران ولایت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۶۵۸۰

روتیتر: سپاه ناحیه بهبهان خبر داد

تیتر : اردوی رزمی ـ فرهنگی یاوران ولایت

زیر تیتر : رزمایش گردان عملیاتی شهید پیش بهار حوزه مقاومت بسیج شهید دقایقی ناحیه بهبهان برگزار شد.

متن خبر: به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهبهان، در روز چهارشنبه 96/12/02 اردوی رزمی ـ فرهنگی یاوران ولایت با محوریت گردان عملیاتی شهید پیش بهار حوزه مقاومت بسیج شهید دقایقی ناحیه بهبهان و به مدت سه روز در منطقه عمومی رزمایش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ساعات ابتدایی روز اول رزمایش شاهد حضور بسیجیان گردان عملیاتی شهید پیش بهار و آمادگی آنها جهت اعزام به منطقه رزمایش بودیم که پس از سازماندهی به محل رزمایش اعزام شدند؛ نیروها پس از استقرار، اقدام به برپایی چادر کردند و در کلاسهای آموزشی حضور یافتند.
پس از اقامه نماز و صرف نهار، بسیجیان در کلاس دفاع ثابت منطقه ای حضور پیدا کردند و در مرحله بعد پدافند دورا دور و دفاع از مراکز حساس را اجرا نمودند.
بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام و المسلمین طواف-امام جمعه موقت شهرستان بهبهان- برای بسیجیان سخنرانی کردند، ایشان دلیل سلب توفیق اقامه نماز صبح را دیر خوابیدن، وسوسه شیطان و پرخوری دانستند و در ادامه با استناد به روایت امام صادق(ع)، یکی از نشانه های شیعه را کمک به برادران مؤمن با مال و اموال خود دانست و به ذکر نمونه هایی از انفاق در راه خدا پرداخت و پایان مجلس را به روضه خوانی حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها اختصاص داد.
مرحله آخر از روز اول این رزمایش کلاس جهت یابی در شب و راهپیمایی شبانه با مسافت و همراه با انفجارات بود.
در روز دوم این اردوی رزمی ـ فرهنگی بسیجیان پس از اقامه نماز صبح و مناجات، در میدان صبحگاه استقرار پیدا کرده که بدلیل شرایط جوی و بارش نزولات آسمانی، بخش سخنرانی صبحگاه را در چادر نمازخانه سپری کردند؛ در این صبحگاه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان از حضور مسئولین، نیروی انتظامی و بسیجیان عمل کننده در رزمایش تقدیر و تشکر کرد و هدف اصلی رزمایش گردان اولویت اول شهید پیش بهار را بالا بردن توان رزم بسیجیان و تمرین و تداوم آموزشها دانست و به تفسیر در این زمینه ایراد سخن نمود، در ادامه فرمانده گردان عملیاتی شهید پیش بهار حوزه مقاومت شهید دقایقی نیروها را به رعایت نظم، نکات ایمنی و امنیتی توصیه کردند.
پس از این مراسم کلاسهای اصول پیشروی و اجرای تک، ضد هلی برن و اجرای عملی آن اجرا شد و بلافاصله پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین محبی، کلاسهای انواع کمین و تاکتیکهای دفاع برگزار شد و بسیجیان اقتدار خود را در عملیات های ترسیم شده علیه دشمن فرضی به نمایش گذاشته و با اجرای سناریوی تعریف شده بر دشمن پیروز شدند.
نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین ناصری امام جمعه محترم شهرستان بهبهان اقامه شد که در بین الصلاتین ایشان با دعوت سرهنگ خیران پور به ایراد سخن پرداختند؛ وی در ابتدای سخنان خود از پاسداران و بسیجیان فداکار تشکر کرده و آنان را یادگاران به حق شهدا نامگذاری کردند و در ادامه، ویژگیهای جوانان را مطرح کرده و گفتند یکی از این ویژگی ها این است که جوان همیشه طرفدار حق و حقیقت است و هرگز تمایل ندارد کسی که طرفدار باطل باشد از آنها سو استفاده کند و آنان را حقیقت گرا عنوان کرد و خصوصیت این افراد را تبعیت پذیری از پیامبران و همه جانشینان به حق آنها دانست و با استناد به حدیثی از امام عصر(عج) گفتند مردم باید از فقیه جامع الشرایط پیروی کنند.
ایشان با استناد به این حدیث و اتفاق نظر همه فقها بر این موضوع افزودند ما از طریق ولایت فقیه به ائمه و اولیای الهی، پیامبران و خداوند متعال اتصال داریم و این نشانه حق بودن است، ولی فقیه کسی است که جانشین امام عصر(عج) است و به یقین می توان گفت نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون به حق تعالی اتصال دارد و این رهبری تا زمانی که گناهی صورت نگرفته باشد ادامه دارد.
وی در ادامه، خصوصیت دیگر حق را اجتناب از طاغوت عنوان کرد و قبول نماز را اجتناب از طاغوت دانست و در پایان گفت کسانی که دستشان در دست طاغوت، استکبار جهانی و جبارین است چنانچه به تاریخ مراجعه کنید چیزی جز ویرانی و خرابی نداشته اند.
بسیجیان گردان عملیاتی سردار شهید مسعود پیش بهار در مراحل بعدی اردوی رزمی ـ فرهنگی یاوران ولایت در کلاس تاکتیک های عملیات شبانه حضور پیدا کردند و عملاً اجرای تاخت نمودند و در پایان رزمایش با راهپیمایی مسافت های بالا و پاکسازی منطقه رزمایش، ضد استقرار نموده و محل را ترک نمودند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در رزمایش واکسیناسیون طرح شهید زاهدی در دهستان فامور از بخش جره و بالاده کازرون اظهار کرد: رزمایش ۲۵۰ هزار دام در استان فارس به نام طرح شهید زاهدی برگزار شد.

او با بیان اینکه امروزه بخش دامپروری یکی از مشاغل مهم و تأثیر گذار در اقتصاد ملی است، گفت: رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس به مدت ۲ هفته با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و اداره دامپزشکی برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون تصریح کرد: شهرستان کازرون در رزمایش طرح شهید زاهدی با واکسیناسیون بیش از ۲۵ هزار رأس دام فعالیت داشته است.

سرهنگ پاسدار حیاتی با بیان اینکه امنیت غذایی، تولید محصولات دامی سالم و کاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین ویژگی‌های واکسیناسیون در سطح شهرستان است، افزود: خدمات بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی و اداره دامپزشکی در جهت خدمات به جامع بزرگ عشایری بخصوص خدمت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد.

رضا وحدانی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان فارس نیز بیان کرد: یکی از خدمات مهم سازمان دامپزشکی در جهت حفظ سرمایه‌های دامی کشور ارائه خدمات واکسیناسیون دام و طیور به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و عشایری است که این امر با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی و دامپزشکی در سطح استان به طور مستمر انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه برگزاری اردو‌های جهادی در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه مجموعه دامپزشکی در جهت مقابله با شیوع بیماری‌های دامی در واقع واکسیناسیون و رصد و پایش بیماری‌های دامی و بیمار‌های مشترک بین انسان و دام است که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و امنیت غذایی نقش سازنده‌ای دارد.  

محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون هم اظهار کرد: امروز تأمین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در گرو سلامت مواد غذایی آن‌ها بوده که واکسیناسیون دام و طیور در سلامت فرآورده‌های گوشتی و در نتیجه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

او، هدف از رزمایش را حفظ سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی شهروندان دانست و افزود: واکسیناسیون به موقع دام و طیور یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌ها و پیشگیری با برخی بیماری‌ها است که در طول سال در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه فعالان مجموعه دامپزشکی و مهندسین علوم دامی در حقیقت سربازان گمنام عرصه سلامت هستند که در کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و دامپزشکی همه ساله فعالیت گسترده‌ای را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهد که در این رابطه در وهله نخست واکسیناسیون دام و طیور و به دنبال آن پایش و مراقبت بیماری‌ها در جمعیت‌های دامی در سطح شهرستان است.

او گفت: رزمایش ملی جهاد دامپزشکی در سطح گسترده در خردادماه امسال با توجه به ظرفیت شهرستان در مناطق محروم کازرون انجام خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن