Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب ادعای مطرح شده درباره استفاده از چوپان برای یافتن لاشه ATR آسمان از انتقال ۱۰ کوله بقایای اجساد جانباختگان این هواپیما خبر داد وگفت:‌ برخی مدیران به جای گفتن حرف‌های جیب و غریب از مردم عذرخواهی کنند.به گزارش بلاغ، محمدسعید شرفی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص نحوه پیدا کردن لاشه هواپیمای ATR آسمان، اظهار کرد: بنده خدایی گفته برای یافتن لاشه هواپیما از یک چوپان کمک گرفته شده است احتمالا در تجوجیه این‌که در منطقه سقوط هواپیما حضور نداشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این‌که برخی اظهارنظر‌ها سازمان هواپیمایی را مجبور کرد قبل از انتشار رسمی اقدامات انجام شده در خصوص عملیات جستجور نجات احتمالی در رابطه با برخی اظهارات عجیب و غریب اطلاع‌رسانی کند، تصریح کرد: حدود ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه که این اتفاق افتاد، بلافاصله جلسه ستاد بحران در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد. حدود دو ساعت بعد تصمیم بر این گرفته شد که کارشناسان و متخصصان سازمان به منطقه اعزام شوند که این کار با پرواز اختصاصی هواپیمایی ماهان انجام شد.

وی با یادآوری این‌که گروه ۲۰ نفره کارشناسان و متخصصان با پرواز مذکور به اصفهان منتقل شدند، ادامه داد: به صورت زمینی از اصفهان تا بخشداری بیده در منطقه دناکوه طی شد تا حدود ساعت ۱۰ شب به منطقه رسیدیم.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که گروه ۲۰ نفره متشکل از مدیرکل مراقبت پرواز، مدیرکل پدافند شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها، معلم رادار مرکز کنترل فضای کشور، مدیرکل معاونت پرواز بود و در مجموع متخصصان حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور حضور داشتند.

شرفی با بیان این‌که ساعت ۲۲ روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور مدیرکل ستاد بحران و فرماندار سمیرم، بخشدار بیده و معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به این ترتیب عملیات برای جستجو هواپیما و نجات احتمالی آغاز شد و در این شرایط خبری از آن "آقا" نبود که بتواند برنامه جستجو و نجات طراحی کند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که ساعت ۵ صبح روز دوشنبه (حدود ۲۴ ساعت پس از سقوط ATR) بر اساس سه سناریوی عملیات جستجو و نجات آغاز شد.

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که مطابق سناریو‌ها عملیات جستجو در مستطیل‌های عمودی آغاز شد، اظهار کرد: سه چهارم این مستطیل‌ها بالا و زیر مه و ابر بوده و کار جستجو و عملیات را دشوار کرده بود.

شرفی با اشاره به این‌که همان شب تعدادی پهپاد اتحادیه هوافضا برای تصویربرداری به منطقه پرواز کردند، یادآور شد:‌تا بعدازظهر روز دوشنبهبالگرد‌های هلال احمر، سپاه و هوانیروز و همچنین پهپاد سپاه (کاشان) تصویربرداری‌های از مناطق مورد نظر برای پیدا کردن لاشه هواپیما انجام دادند.

وی بیان کرد:‌چند ساعت بعد همراه اول و ایرانسل دو نقطه را به ما اعلام کردند که آنتن‌های BTS موبایل‌ها را گرفته بودند. همان موقع متوجه شدیم که اپراتور‌ها می‌توانند مکان موبایل خاموش را نیز نشان دهند. پس از دریافت این اطلاعات از سه سناریو دو سناریو کنار فته و روی سناریو باقیمانده برای پیدا کردن لاشه هواپیما تمرکز کردیم.

وی تاکید کرد: ساعت ۱۹ بعدازظهر دوشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و به خلبان اعلام کردیم که فقط باید یک سناریو برای یافتن هواپیما تمرکز کند.

پرواز هواپیما‌های جنگی به منطقه سقوط ATR

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که ساعت ۱۲ و نیم شب ارتش اعلام کرد فردا (روز سه شنبه) هواپیمایی را برای پیدا کردن لاشه هواپیما به منطقه اعزام می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس یک فروند هواپیمای اف ۱۴ از فرودگاه اصفهان به پرواز درآمد و از ساعت ۷ ونیم تا ۸ و نیم مطابق اعلام قبلی اقدام به تصویربرداری از منطقه سقوط ATR آسمان کرد. در ادامه یک فروند هواپیمای اف ۴ از پایگاه هوایی نوژه همدان به پرواز در آمد و از منطقه احتمالی سقوط هواپیما تصویربرداری و فیلم‌برداری کرد.

تشکیل اتاق فرماندهی در خانه عشایر

شرفی با بیان این‌که یک فروند هواپیمای بال ثابت هوانیروز نیز که امیر نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش در آن جضور داشت از منطقه بازدید کرد، گفت: صبح روز شه شنبه هشت هلی کوپتر با توجه به محدودیت‌ةای سوخت به صورت دوتایی برای یافتن لاشه هواپیما پرواز کردند. دو هلی کوپتر اول به محل سقوط احتمالی پرواز کرده و برگشتند. دو هلی کوپتر دوم همین کار را انجام دادند که خوشبختانه در این پرواز هلی کوپتر شرکت هلی‌کوپتری یاس اعلام کرد لاشه هواپیما را پیدا کرده است. بلافاصله در خانه یکی از عشایر منطقه اتاق فرماندهی با حضور نماینده سازمان هواپیمایی، جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش، فرماندار، رئیس هلال احمر اصفهان و... تشکیل و اعلام شد که یکی از هلی‌کوپتر‌ها لاشه هواپیما را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور مسئول فنی هواپیمایی آسمان، قائم مقام سازمان هواپیمایی، معاونت حراست سازمان و یکی از فرماندهان تکاوران ارتش برگزار شد اعلام کردیم که لاشه پیدا شده و لوگوی آسمان روی دم هواپیما مشخص است.

وی یادآور شد: بلافاصله اتمام عملیات جستجو را اعلام و وارد مرحله نجات احتمالی و انتقال جانباختگان شدیم. در این راستا ۴ فروند هلی‌کوپتر تکاوران، امدادگران و کوهنوردان حرفه را به نزدیکی محل سقوط هلی‌بُرد کردند تا بقیه مسیر را به پیاده تا محل پیدا شدن لاشه هواپیما حرکت کنند.

وی با اشاره به این‌که در همین حین اعلام شد تعدادی از محلی‌ها در برف و کولاک گرفتار شده‌اند که هلی کوپتر هلال احمر آن‌ها را به کمپ تکاوران منتقل کرد، اظهار کرد: صبح روز چهارشنبه به تکاوران اعلام شد هر چه در کوله‌ها دارند خالی کرده و بقای جانباختگان را در کوله گذاشته و به پایین منتقل کنند.

وی بیان کرد:‌مجموع کوله‌های کوهنوردان و تکاوران ارتش که بقای اجساد جانباختگان داخل آن‌ها منتقل شد، ۱۰ کوله بود.

وی در ادامه با انتقاد از برخی اظهارنظر‌های عجیب و غریب در خصوص کمک گرفتن از چوپان برای یافتن لاشه هواپیما اظهار کرد: یک تیم ۲۰ نفره متخصص، دو هواپیمای نظامی عکس‌برداری، ۱۲ پهپاد اتحادیه هوافضا، پهپاد سپاه در کاشان، ۱۹ سورتی پرواز هلی کوپتر و هواپیما بال ثابت و... از جمله اقدامات انجام شده برای یافتن لاشه هواپیما بود که مستندات آن در سازمان هواپیمایی کشوری موجود است.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به این تیم تخصصی و عملیات‌های جستجو اطلاعات دقیق همراه اول و ایرانسل را نیز اضافه کنید، تصریح کرد: این‌که راهنمایی یک چوپان منجر به یافتن لاشه هواپیما شده، حرف بسیار عجیبی است. یعنی از این پس باید همه امکانات را کنار بگذاریم و به دنبال چوپان محلی برای پیدا کردن لاشه هواپیما برویم.

شرفی با طرح این پرسش که اگر می‌شد با چوپان محل دقیق سقوط هواپیما را پیدا کرد دیگر چه نیازی به پهپاد‌های اتحادیه هوافضا، سپاه، هواپیما‌های شناسایی عملیات خاص و... بود، افزود: یعنی افراد نظامی متوجه نیستند چه کاری انجام می‌دهند و برای «شو» این کار‌ها را انجام داده‌اند؟

وی با تاکید بر این‌که یکی از مشکلات ما حرف‌های عجیب و غریب است، گفت:‌یکی از مسئولان استان کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد لاشه هواپیما پیدا شده که با توجه به عدم صحت آنرا بلافاصله تکذیب کردیم.

وی ادامه داد:‌یا این‌که در حالی هنوز عملیات جستجو و نجات آغاز نشده می‌گویند ۴۵ جسد پیدا شده که ۱۵ جسد آن سالم بوده است. کل بقایای اجساد پیدا شده ۱۰ کوله پشتی است و هیچ جسد سالمی تا الان پیدا نشده است.

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری مناسفانه هر کسی هر حرفی می‌خواهد درباره سقوط هواپیما می‌زند، اظهار کرد: در بحث امورات تخصصی حمل‌ونقل هوایی کشور فقط سازمان هواپیمایی می‌تواند اظهار نظر کند و برخی مدیران به جای بیان حرف‌های عجیب و غریب مانند استفاده از چوپان برای یافتن لاشه هواپیما، از مردم عذخواهی کنند و دیگر هیچ حرفی نزنند.

شرفی با تاکید بر این که این‌ها مطابق قانون نباید حرف بزنند، گفت: چالش کنونی ما اظهارنظر‌های غیرواقعی است که مردم را سردرگم کرده و برای ما بحران ایجاد می‌کندو به عنوان مثال می‌گویند ۱۵ جسد سالم پیدا شده در حالی که کل بقایای اجساد ۱۰ کوله پشتی است و هیچ جسد سالمی در کار نیست.

وی همچنین با اشاره به این‌که هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده است، بیان کرد: کارشناسان سازمان هواپیمایی فرانسه در حال آموزش تکاوران تا عکس‌برداری از لاشه هواپیمای را از زاویه‌هایی انجام دهند تا بتوان بر اساس آن دلایل سقوط را بررسی کرد.

وی تاکید کرد:‌با توجه به بارش‌ها احتمال این‌که بتوانیم تا بهار وارد محل سقوط هواپیما شویم، کم است. از این رو روی آموزش تکاوران تمرکز کرده‌ایم. کد مطلب: 351284 مرجع : تسنیم 

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

مشکلات کشور با راه‌حل‌های یک خطی درست نمی‌شود/ قدرت‌های غربی جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

به لیلا بگو هوووو بکشه

اقتدار ایران رویاهای دشمنان را به کابوس تبدیل کرد/ گردان مسلم خط‌شکن سخت‌ترین محورهای عملیاتی بود

    انتقال ۱۰ کوله از بقایای اجساد جان باختگان ATR آسمان بانک مرکزی در مدیریت صحیح بازار ارز کوتاهی کرد نام ایران در فهرست سیاه FATF باقی ماند تعلیق ایران از لیست سیاه اف‌ای‌ تی‌اف تمدید شد ویژگی‌های دستمزد سال ۹۷ کارگران عمده میوه‌های قاچاق از کجا وارد می‌شود؟ مخالفت کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صنعت نرخ بیکاری جوانان ۲۸درصد شد آخرین مکالمه خلبان پرواز کی بود؟ اقدامات تنظیم بازار ارز عجولانه بود ویژگی‌های دستمزد سال ۹۷ کارگران جهرمی: وام دردی از استارت‌آپ‌ها دوا نمی‌کند‎ ایران ۸ ماهیگیر هندی را آزاد کرد وزیر نیرو: از جامعه بد مصرف آب و برق خارج شویم بیکاری جوانان کشور همچنان نگران‌کننده هزینه‌ای که خواهر «اون» روی دست کره جنوبی گذاشت! وعده پارکینگ و انباری مسکن مهر پردیس که بی‌عمل ماند/ پول نیست؛ نمی‌توانیم واحدها را تحویل دهیم/ آیا مسکن‌مهری‌ها تا سال ۹۷ به خانه‌هایشان می‌رسند؟ قیمت نفت در بازار‌های امروز ارزان شد سرقت ارز رمزنگار «مونرو» توسط هکر‌ها پیشنهاد ۲ بانک دولتی برای پرداخت وام با بهره ۳۵ درصد  

کمیته قضایی بررسی سقوط هواپیمای آسمان تشکیل شد

بهانه جدید واردکنندگان برای واردات گندم

کشف میوه‌های قاچاق در میدان تهران

زمان پرداخت «حقوق و عیدی حق‌التدریسان رسمی»اعلام شد

استقبال خریداران سکه از شرایط جدید

سال‌به‌سال، دریغ از پارسال!

کلاهبرداری با لاک طلای ۱۸ عیار!

افزایش قیمت آب و برق فقط برای مشترکین پرمصرف

معاون آخوندی: هواپیمای ۲۵ ساله آسمان مدرن بود

سقوط هواپیما نتیجه تحریم یا انحصار؟!

 

مشکل ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات مالی حل شد

وزیر اقتصاد در یک قدمی استیضاح / عقب‌نشینی بانک مرکزی از سیاست‌کاهش سود سپرده بانکی/ شکست تصمیمات اقتصادی دولت/ عاقبت تعیین دستوری نرخ سود و تورم

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از محدودیت پروازی به برخی از فرودگاههای کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مشرق از سازمان هواپیمایی کشوری، «جعفر یازرلو» اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی به وجود آمده در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آب‌گرفتگی سطوح و معابر، پروازهای فرودگاه‌های دبی و شارجه با تاخیر یا ابطال مواجه شده است.

وی ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه‌های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد: برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت‌های هواپیمایی مربوطه تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • حذف لاشه گاو ۴۰۰ کیلوگرمی از چرخه مصرف انسانی
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • خلاقیت کیف "سامسونیت" در فروشگاهش (عکس)
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی