Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@15:07:05 GMT

نگاهی کوتاه به زندگی پدر صنعت حمل و نقل خراسان بزرگ

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۷۰۴۹

نگاهی کوتاه به زندگی پدر صنعت حمل و نقل خراسان بزرگ

طاهرعلی حسن زاده یکی از کارآفرینانا برتر شهرستان تربت حیدریه است که دردوران دفاع مقدس به دلیل خدمات ارزنده‌ای که ارائه داد پدر صنعت و حمل و نقل خراسان پهناور آن، لقب گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ار تابان تربت، طاهرعلی حسن زاده، بنیانگذار گروه شرکت های فجر فرزند اسماعیل متولد سال 1323 روستای قلعه نی بخش زاوه شهرستان تربت حیدریه است، در سال 1357 نخستین مدیریت حرفه ای وی در صنعت حمل و نقل آغاز شد

 

پیرو فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تخلیه بنادر، طاهر علی حسن زاده توانست با تهیه حدود 600 کامیون از سراسر خراسان و اعزام به بنادر جنوبی کشور نقش مهمی در زمینه تامین مایحتاج عمومی مردم سراسر کشور از بارهای انباشته شده در بنادر جنوبی کشور ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در طول ایام جنگ تحمیلی همچون عملیات والفجر در انتقال اسرای عراقی به پشت خط مقدم با تدارک 800 کامیون و اعزام به جبهه های جنگ جهت تحویل ارزاق و کمک های مردمی به رزمندگان مجاهد بخشی از دین خود به مردم و انقلاب را ادا کرد، به طوری که در پی این اقدامات ارزنده توسط صنف کامیون داران و سایر علاقه مندان، به لقب پدر صنعت و حمل و نقل خراسان پهناور آن زمان نائل شد، همچنین با تاسیس موسسه خیریه آوای فجر و حمایت از کودکان خردسال بی سرپرست و بد سرپرست یک بار دیگر عنوان پدر ایتام برای وی برگزیده شد.

 

این مدیر توانا با تکیه بر آموزه های اسلامی از سال 1382 با توکل بر خداوند متعال سرمایه گذاری در بخش معادن را آغاز و با همکاری فرزندان خود و همدلی سایر شرکا توانست با برنامه ریزی و مدیریت منسجم و هدفمند به اذعان بسیاری از صاحب نظران اقتصادی این نقطه کشور را به عسلویه شرق کشور مبدل سازد.

 

وی با اهداف بزرگی که در راستای اشتغالزایی داشت پا به این عرصه کار آفرینی نهاد.

 

حسن زاده در این راستا گام های محکمی برداشت و با در نظر گرفتن همه ظرفیتهای دولتی و مردمی٬ حمایت از کار و تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف وهمچنین به پشتوانه سالها تلاش و تجربه که شروع آن مصادف با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بوده و گذر با عزت و سرافرازانه از پیچ وخمهای دشوار مشکلات منجر به گسترش و توسعه شرکتها و ثبت نزدیک به 20 شرکت حرفه ای در زمینه های حمل و نقل، اکتشاف و بهره برداری معادن٬ صادرات غیرنفتی گاز رسانی، راه سازی ٬تولید کاشی در کارخانه٬ تولید تجهیزات پزشکی و سرمایه گذاری، همچنین ایجاد هزاران فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم به منصه ظهور برساند.

 

طاهرعلی حسن زاده و مجموعه هایی که وی بنا نهادند، به دلیل یک عمر فعالیت کارآفرینانه جوایز و تقدیرنامه های بسیاری کسب کرده اند که از افتخارات شهرستان تربت حیدریه بر شمرده می شوند.

 

نگاه ویژه و همیشگی این کارآفرین موفق به خدمات نیکوکارانه و بشردوستانه در راستای کاهش آسیب های فردی و اجتماعی ناشی از فقر و ناتوانی مالی در کشور مان مسبب ساخت و تکمیل پروژه های مختلفی در زمینه های کمک به ایتام و خانواده های کم بضاعت، احداث مدارس ٬بیمارستانها ٬مساجد٬تکیه ها و حسینیه ها وهمچنین همکاری در بازسازی عتبات عالیات را با سرمایه گذاری شخصی بوده و بدون دریافت کمک های دولتی و مردمی به بهره برداری رسانده است. این موارد اشاره شده در راستای تکمیل و تتمیم اقدامات سخاوتمندانه ایشان با توجه به علاقه مندی به خدمات رسانی در حوزه محرومین جامعه است.

 

افتخارات:
کارآفرین برتر ملی سال 1395 تجلیل شده در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان ایران

کارآفرین برتر سال 1394 –تجلیل شده در دهمین جشنواره کار آفرینان برتر - سالن اجتماعات تلاش مشهد

کارآفرین برتر خراسان رضوی - تجلیل شده در نهمین جشنواره کارآفرین و

معرفی کارآفرینان برتر خراسان رضوی سال 1393 -سالن صبای صدا و سیمای مشهد

کارآفرین برتر خراسان رضوی - تجلیل شده در هشتمین جشنواره کارآفرین و معرفی کارآفرینان برتر خراسان رضوی سال 1392 -سالن صبای صدا و سیمای مشهد
وغیره

این خیر نیکوکار روز گذشته و در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام رضاییان در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان، با اشاره به شرایط این تیم قبل از دیدار با تراکتور تبریز بیان کرد: پیش از هر چیز باید از حمایت و همراهی مردم شریف خوزستان، هواداران فهیم فولاد، پیشکسوتان ارزنده و همه دلسوزان فوتبال استان در روز‌های گذشته تشکر ویژه‌ای داشته باشم؛ به راستی که سرمایه‌های اصلی فولاد خوزستان همین عزیزان هستند و جای قدردانی دارد که درهر شرایطی تیم را تنها نمی‌گذارند. شکی نیست اعضای کادرفنی و بازیکنان فولاد هم با درک شرایط تمام توان خود را برای خوشحال کردن مردم خوزستان در هفته‌های پایانی لیگ برتر به کار خواهند گرفت.

‎مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره جریمه سنگینی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد در نظر گرفته، عنوان کرد: ما ضمن تمکین از قانون، از احقاق حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.

‎وی افزود: همانطور که مستحضر هستید، چند ساعت بیشتر تا بازی حساس فولاد مقابل تراکتور باقی نمانده و در چنین شرایطی پرداختن به موضوعات این چنینی جایز نیست؛ هرچند که اعتقاد داریم صحبت‌هایی که آقای ویسی انجام داده، جز برای نظارت بیشتر در راستای جاری شدن عدالت در هفته‌های پایانی لیگ برتر نبوده و ایشان قصد بی‌احترامی و اهانت به هیچ نهاد و شخصی را نداشته است. با این حال در موقع مناسب و از طریق مجاری قانونی پیگیر خواهیم بود تا خدای نکرده حقی از هیچ کدام از ارکان باشگاه فولاد خوزستان ضایع نشود.

‎رضاییان در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم تا در مقطع کنونی هیچ مسئله‌ای آرامش اعضای تیم فولاد خوزستان را بر هم نزند و بتوانیم در فضای همدلی و اتحاد به نتایج دلخواه در ۵ هفته پایانی لیگ برتر دست پیدا کنیم تا موجبات خوشحالی و سربلندی مردم شریف خوزستان را فراهم آوریم.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • نگاهی به رویارویی ذوب‌آهن و استقلال
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای که نباید از دست بدهید
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم