Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، شامگاه جمعه 4 اسفند با حضور سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران، پیشکسوتان و هنرمندان فعال در این عرصه هنری در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم، سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اعطای نشان طوبی زرین به مفاخر هنرهای تجسمی، گفت: هنرهای تجسمی علاوه بر اینکه از نظر فرم متنوع است و قادر است ارتباطی زبانی با مخاطب داشته باشد اما با این حال برای ایجاد این ارتباط نیاز به زبان واسط ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنرهای تجسمی وادی تصویر است و لذا هنری انسانی و جهانی است و پدیدآورنده آنها می‌تواند بی‌واسطه با مخاطب جهانی صحبت کند. مخاطب نیز قادر است با اثر هنری زندگی کند و به همین دلیل فرصتی برای هنر به طور عام و هنر ایران به طور خاص در این عرصه به وجود می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خلاقیت در هنرهای ایرانی، تصریح کرد: سبک و فرم  از جمله ویژگی‌های هنر ایرانی است و خلاقیت هنرمند ایرانی در دهه‌های اخیر موجب شده است تا هنر مدرن و سنتی و معاصر در روزگار اخیر با یکدیگر عجین شوند.

صالحی ادامه داد: هنرهای تجسمی در فرهنگ سرزمینی که ریشه کهن در عرفان، حکمت و معنویت دارد هم‌اکنون با سبک‌ها و روش‌های هنرهای جدید در حال تجلی است و تصور این است که موضوع طمالعات و مباحث میان رشته‌ای که در این دوره از جشنواره به آن توجه شد بتواند  در این راستا منجر به قوام و پیشرفت مقولات هنری شود.

وی افزود: به همین دلیل باید دوره جدید هنرهای تجسمی را قدردان بود زیرا در عرصه جهانی  در عین حالیکه هویت خود را حفظ کرده است اما در سطح جهانی خوش می‌درخشد و ما باید جشنواره «تجسمی فجر» را در این عرصه یعنی نمایش و عرضه محصولات تجسمی ارج نهاده و آن را وسیله و ابزاری ارتباطی میان نسل‌های گذشته و حال بدانیم.

صالحی با اشاره به حضور چشمگیر هنرمندان در این دوره از جشنواره تأکید کرد: محصولات و آثار پدیدآورده شده توسط هنرمندان باید به عنوان کالای فرهنگی در جامعه مورد استقبال جامعه هنردوست قرار گیرد و این توقع بجایی است که این محصولات نه به عنوان کالای لوکس اما زینتی و الهام‌بخش مورد استفاده تمامی 80 میلیون ایرانی قرار گیرد و من همینجا مجدد از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره کمال تشکر را دارم.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند راز میرزا رونمایی می‌شود

مدیر هنر‌های تصویری حوزه هنری اصفهان گفت: فیلم مستند راز میرزا از تولیدات حوزه هنری استان اصفهان است که حجت الله معراج کارگردان و سید محسن طباطبایی پور تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته اند. 


نرگس رجایی افزود: در این فیلم از طریق تحقیقات یک دانشجوی رشته فرش با گوشه‌هایی از آثار و زندگی حاج میرزا آقا امامی آشنا می‌شو یم.


وی با اشاره به اهمیت شناساندن هنرمندان بنام اصفهانی از طریق ساخت فیلم‌های مستند گفت: حا ج میرزا آقا امامی، زاده ۱۲۶۰ هجری خورشیدی در اصفهان - درگذشته ۱۳۳۴ هجری خورشیدی در اصفهان) نقاش ایرانی و هنرمند جلد‌های سوخت بود. این هنرمند در کسوت روحانیت نیز بود و در شاخه‌های مختلف نگارگری و ساخت جلد و تابلوی سوخت فعالیت داشته است.


رجایی با اشاره به اینکه این فیلم با مصاحبه با استادان رشته‌های مختلف هنری و شاگردان میرزا آقا و نویسنده کتاب میرزا آقا و دختروی زینت السادات امامی توانسته چهره این هنرمند را به خوبی به نمایش بگذارد افزود: مستند راز میرزا روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ما ۱۴۰۳ (مصادف با هفته اصفهان) ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی ساحل رونمایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • اثر زیبای احصایی در دوسالانه ونیز رونمایی شد
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد