Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@12:50:18 GMT

زنان، چند درصد جمعیت معتادان کشور را تشکیل می‌دهند؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۷۸۹۶

زنان، چند درصد جمعیت معتادان کشور را تشکیل می‌دهند؟

مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش شیوع شیشه در بانوان ایرانی در سال‌های گذشته، اعلام کرد: امروز حدود هفت درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش شیوع شیشه در بانوان ایرانی در سال‌های گذشته، اعلام کرد: امروز حدود هفت درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  فیروزه جعفری اعتیاد را اختلالی روانپزشکی معرفی کرد و گفت: موضوع ژنتیک همواره در اختلالات روانپزشکی نقش پر رنگ و مهمی دارد؛ به طوری‌که کسانی که در خانواده خود فرد معتاد دارند، همواره در معرض اعتیاد هستند. عوامل محیطی ترغیب کننده به اعتیاد در زنان، همواره از عوامل ژنتیکی مهم‌تر هستند.

وی با اشاره به افزایش شیوع شیشه در بانوان ایرانی در سال‌های گذشته، تصریح کرد: شفافیت پوست، لاغری و بهینه سازی وضعیت ظاهری از جمله باور‌های غلطی بود که بسیاری از زنان ایرانی را در سال‌های گذشته به دام مصرف شیشه انداخته بود. در حال حاضر اعتیاد همسران یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند بسیاری از زنان را در این دام گرفتار کند.

جعفری که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با بیان اینکه ایران کشور ترانزیت مواد مخدر است، تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، دسترسی به مواد مخدر در داخل کشور آسان شده است. امروز حدود هفت درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند. اختلالات روانی و موضوعاتی مانند افسردگی می‌تواند در بروز اعتیاد موثر باشد؛ به طوری که در تمام دنیا، اعتیاد اختلالی روانی تعریف می‌شود که با آسیب‌های اجتماعی همراه است.

مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در ادامه بیان کرد: افزایش یا کاهش نشاط اجتماعی رابطه مستقیمی با افزایش یا کاهش اعتیاد در جامعه ندارد. در حال حاضر ۱۵۶ هزار نفر از بانوان ایرانی درگیر اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر هستند. ستاد مبارزه با مواد مخدر با برنامه‌هایی دقیق و تدوین شده در مدارس و دانشگاه‌های کشور با اولویت بانوان موضوعات پیشگیرانه را مورد توجه قرار می‌دهد و نقش بسیار موثری در این زمینه ایفا می‌کند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Ibf

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر است، گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهر‌های استان وضع خوب است و در برخی شهر‌ها وضعیت مناسبی نداریم لذا مدتی است که بحث تقسیم استان تهران مطرح شده است.

وزیر کشور هدف از تقسیمات استان تهران را جلوگیری از تمرکززدایی، امکان رسیدگی بهتر به شهر‌های کمتر توسعه یافته و اداره بهتر عنوان کرد و افزود: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

احمدی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های غرب تهران ۳ میلیون نفر جمعیت ساکن است، ابراز کرد: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وی تقسیمات استان تهران را یک آورده مهم دانست و اظهار کرد: این موضوع توسط دولت در دست بررسی است و مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت از سالیان طولانی مطرح بوده که این موضوع نیز باید به طور کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان فوری تصمیم‌گیری کرد ضمن اینکه هزینه گزافی در حدود یک‌صد میلیارد دلار بودجه برای این کار لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد