Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@23:33:41 GMT

تميز کردن لکه هاي ديوار گچي

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۷۹۸۴

تميز کردن لکه هاي ديوار گچي

خبرگزاري آريا -
روش تميز کردن ديوار گچي از لکه هاي مختلف
ديوار‌هاي گچي را با هر نوع مواد يا وسايل نمي‌توان پاک کرد، زيرا ممکن است لکه بزرگتر و بدنماتري ايجاد شود. در اينجا روش‌هاي مناسب براي تميز کردن ديوار گچي از لکه‌هاي مختلف مثل مداد، خودکار و جاي تابلو ياد داده شده است.
اگر ديوار خانه شما گچي است و هنوز رنگ نشده است، به طور کلي براي تميز کردن آن مي‌توانيد از مايع ظرفشويي و اسکاچ استفاده کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين يک راه ساده و سريع براي تميز کردن ديوار گچي استفاده از سمباده است. براي تميز کردن کلي ديوار گچي محلول جوش شيرين نيز مي‌تواند تا حدودي لکه‌ها و سياهي‌ها را از بين ببرد.
تميز کردن انواع مداد از روي ديوار گچي
1- روش تميز کردن مداد رنگي از روي ديوار
براي پاک کردن رد مداد رنگي از روي ديوار مي توانيد مقداري خمير دندان را روي يک مسواک کهنه بماليد و به آرامي روي خطوط مداد رنگي را تميز کنيد. همچنين مي‌توانيد مقداري جوش شيرين را در آب مخلوط کنيد و با پنبه روي خطوط مداد رنگي روي ديوار گچي بکشيد تا تميز شود.

براي پاک کردن رد مداد رنگي از روي ديوار از خميردندان و مسواک کهنه استفاده کنيد
2- روش تميز کردن مداد سياه
براي پاک کردن مداد سياه مي‌توانيد يک پاک کن معمولي استفاده کنيد. براي اين کار پاک کن را به آرامي روي خطوط مداد بکشيد و آن‌ها را پاک کنيد. اگر اين روش فايده نداشت مي‌توانيد از جوش‌شيرين استفاده نماييد. به اين صورت که مقداري جوش شيرين را با آب قاطي کرده و با يک پارچه به صورت آرام بر روي محل بکشيد. اين کار به ديوار آسيب وارد نمي‌کند.
3- روش تميز کردن ديوار گچي از مداد شمعي
پاستل ها و مداد شمعي به دليل روغني بودن به راحتي از سطح ديوار پاک نمي شوند، براي اين کار مي توانيد ابتدا مداد شمعي به جا مانده روي ديوار را با قاشق پلاستيکي بتراشيد.
سپس مقداري جوش شيرين روي يک پارچه نم دار بريزيد و به آرامي روي باقي مانده مداد شمعي بکشيد.
بعد با يک اسفنج مرطوب روي محدوده لکه ها بکشيد تا آن ها را کاملا تميز کند و در نهايت ديوار را با حوله مرطوب تميز کنيد.

براي پاک کردن جاي پاستل ها و مداد شمعي از جوش شيرين و پارچه نم دار استفاده کنيد
4- پاک کردن لکه هاي سياه از روي ديوار گچي
اين لکه ها ممکن است به طور کامل از روي ديوارهاي گچي محو نشوند اما حداقل مي توانيد سعي خود را بکنيد. کمي جوش شيرين را در آب حل کنيد و بعد با يک پنبه آن را روي لکه‌هاي ديوار بکشيد. در نهايت با يک دستمال نم دار آن را تميز کنيد.

کمي جوش شيرين را در آب حل کنيد و بعد با يک پنبه آن را روي لکه هاي سياه ديوار بکشيد
5- تميز کردن خودکار از روي ديوار گچي
براي پاک کردن رد خودکار از روي ديوار مي‌توانيد از الکل سفيد استفاده کنيد. براي اين کار ابتدا مقداري الکل سفيد روي پنبه بريزيد. دقت کنيد که مقدار الکل اندازه اي نباشد که از روي پنبه بچکد و لکه باقي بگذارد.
سپس پنبه را روي لکه فشار دهيد و اگر جوهر خودکار به پنبه منتقل نشد، از الکل بيشتري استفاده کنيد. نبايد پنبه را روي قسمت‌هاي لک شده بماليد زيرا اين کار باعث پخش شدن لکه مي‌شود. هرگز يک پنبه کثيف را دوباره روي ديوار قرار ندهيد و براي هر بار پاک کردن از قسمت تميز پنبه و يا يک پنبه ديگر استفاده کنيد.
سپس يک پارچه تميز را به الکل آغشته کرده و روي باقي مانده لکه بماليد براي پارچه نيز هر بار از قسمت‌هاي تميز آن استفاده کنيد و تا محو کامل لکه جوهر به اين کار ادامه دهيد. در پايان، جاي لکه را با يک پارچه خشک پاک کنيد.
6- پاک کردن جاي تابلو‌ها روي ديوار گچي
وقتي يک قاب عکس يا تابلو به مدت طولاني روي يک ديوار باشد، اگر تابلو به ديوار بچسبد به اين دليل که گرد وغبار به زير تابلو نفوذ نمي‌کند، تکه ديوار پشت آن تميز‌تر از بقيه قسمت‌هاي ديوار باقي مي‌ماند. در اين حالت ديوار دورنگ مي‌شود. بهترين روش براي حل اين مشکل استفاده از بخارشور است.
اگر بخار شور در دسترس نداريد مي توانيد محلول شوينده را در آب گرم بريزيد و مخلوط کنيد سپس با دستمال يا اسفنج اطراف رد تابلو را محکم تميز کنيد.

مي توانيد محلول شوينده را در آب گرم بريزيد و با دستمال يا اسفنج اطراف رد تابلو را تميز کنيد
7- آخرين راهکار براي تميز کردن ديوار گچي
اگر از روش هاي بالا نتوانستيد نتيجه بگيريد مي توانيد با يک کاغذ سمباده مقداري روي محل لکه روي ديوار گچي بکشيد. بعد گرده‌هاي آن را تميز کنيد و يک دستمال نم دار را روي محل لکه بکشيد.

مي توانيد با يک کاغذ سمباده مقداري روي محل لکه روي ديوار گچي بکشيد
منبع : setare.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خلاصه بازی دورتموند ۱ - ۰ پاری‌سن‌ژرمن؛ ناکامی امباپه در عبور از دیوار زرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # لیگ قهرمانان اروپا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و ثبت یک آمار تاریخی؛ دیوار تهران
  • این اتوبوس شمیران به در و دیوار می‌خورد
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • (ویدئو) خلاصه بازی دورتموند ۱ - ۰ پاری‌سن‌ژرمن؛ ناکامی امباپه در عبور از دیوار زرد
  • تصاویر | نجات معجزه‌آسای زن بمی بعد از ۴ روز حبس بین دیوار
  • ببینید l دیوار مرگ قمری ناجی فضانوردان!
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • «پل آستر»‌ درگذشت