Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهیار خسروشاهی دیابتولوژیست و عضو مدرسین انجمن دیابت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، در خصوص بیماری دیابت گفت: «دیابت یک بیماری همه گیر و جهانی است. بیش از 600 میلیون نفر در دنیا تا سال 2020 به بیماری دیابت در جهان مبتلا می‌شوند.»

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر، درایران 5 میلیون دیابتی که بیماری‌شان به طور واضح تشخیص داده شده، وجود دارد، بیان کرد: «اگر بیماران پیش دیابتی و افرادی که بیماری‌شان تشخیص داده نشده را هم با این 5 میلیون نفر در نظر بگیریم، ایران بیش از 10 میلیون نفر دیابتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خسروشاهی در خصوص عملکرد وزارت بهداشت در مورد بیماران دیابتی گفت: «با توجه به اینکه وزارت بهداشت یک سازمان دولتی است، در خصوص درمان دیابت و پیشگیری از آن برنامه‌هایی دراز مدت در دست دارد. وزارت بهداشت  در کنار عملکرد سازمان‌های خصوصی مانند انجمن دیابت ایران می تواند اقدامات مناسب و تاثیر به سزایی در کنترل و پیشگیری از دیابت داشته باشد.»

این متخصص دیابتولوژیست با اشاره به اینکه اساس کنترل و درمان دیابت، آموزش بیمار است، تصریح کرد: «به آن چیزی که باید توجه بیشتری در خصوص بیماری دیابت داشت، آموزش است. وزارت بهداشت، متخصصین و پزشکان دوره دیده دیابت را در کنار دیابتولوژیست ها و فوق تخصصان غدد و داخلی تربیت می کنند تا روند درمان بیماران دیابتی علمی و بهتر پیش رود. اما جدا از آموزش پزشکان، بیماران دیابتی باید آموزش داده شوند. این بیماران اگر اطلاعات و آموزش کافی از دیابت، فعالیت فیزیکی، تغذیه و داروهای تزریقی و خوراکی خود نداشته باشند، در طول درمان با شکست مواجه خواهند شد.»

وی چالش اصلی بیماران دیابتی را هزینه درمان آن‌ها خواند و بیان کرد: «سازمان‌های  بیمه گر در این خصوص بسیار می توانند به بیماران دیابتی در پرداخت هزینه‌ها کمک کنند. زمانی که هزینه درمان بالا می‌رود، در برخی موارد ممکن است بیمار توان پرداخت هزینه دارو و لوازم  جانبی را نداشته باشد که در این صورت درمان بیمار با شکست مواجه می‌شود. بنابراین اگر سازمان‌های بیمه‌گر بیماران دیابتی را تحت پوشش خود قراردهند و هزینه‌های درمان دیابت را مثل بیماری‌های خاص پوشش دهند، چالش‌های درمان کاهش پیدا می کند.»

این متخصص دیابتولوژیست در خصوص تفاوت هزینه درمانی بیماران دیابتی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، عنوان کرد: «به دلیل اجرای طرح بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی هزینه درمانی بیماران دیابتی بسیار پایین‌تر آمده و قابل مقایسه با بیمارستان‌های خصوصی نیست. اما تعداد مراجعین بیماران دیابتی به بیمارستان‌های دولتی بالا است که سر ریز این مراجعین در بیمارستان‌های خصوصی قابل مشاهده است و چون کیفیت درمان بیمارستان‌های خصوصی بالاتر است، هزینه های جاری درمان هم افزایش می‌یابد. اگر شرکت‌های بیمه‌گرهزینه بیمارستان‌های خصوصی را حمایت کنند، هزینه‌های بیمارستان خصوصی به تبع پایین‌تر و وضعیت درمان بیماران دیابتی سهل‌تر خواهد شد.»

 

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: ۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مستقر هستند که از این تعداد سه شرکت دانش بنیان اند.

عین اللهی با اشاره به فعالیت دو واحد تحقیق و توسعه دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: تعدادی از دارو‌های کمیاب و مورد نیاز و تخصصی کشور در سمنان تولید می‌شود که این امر باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است تصریح کرد: استان سمنان از نظر معادن وضعیت خوبی دارد که با توجه به این ظرفیت این استان و شرکت‌های تولید دارو می‌توانند در حوزه مواد اولیه دارویی نیز فعالیت نمایند.

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: شرکت‌های دانش بنیان در این استان از یک شرکت به چهار شرکت، واحد‌های فناور از هشت واحد به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ اختراع به ۳۰ اختراع افزایش یافته است.

عین اللهی افزود: اچ ایندکس فعالیت‌های پژوهشی نیز ۱۹ درصد رشد داشته است و امیدواریم با فعالیت پژوهشگران و اساتید دانشگاه در کشور در جهت تامین نیاز‌ها حرکت کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اجرای پویش سلامت کودکان زیر هفت سال در کشور خبر داد و گفت: غربالگری سلامت کودکان به منظور تامین سلامت جامعه در برنامه امسال قرار دارد و در قالب این طرح طبق برنامه اعلامی به مراکز بهداشتی در کشور کودکان از نظر سلامت کلی ارزیابی می‌شوند و در صورت نیاز به درمان به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی گفت: اجرای این طرح تا یک ماه آینده در کشور آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران