Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > گیلان - فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مدیریت خدمات درمانی در این شهرستان بی در و پیکر است و این جای انتقاد دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یونس رنجکش در حاشیه بازدید سرزده از مرکز خدمات درمانی شهر لوندویل اظهار داشت: متاسفانه وضعیت نامطلوب خدمات درمانی در این شهر اسفناک است و این نشان دهنده عدم مدیریت صحیح و نظارت های لازم مدیریت بهداشت درمان استان و شهرستان در این زمینه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در خصوص شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی لوندیل متاسفانه این وضعیت هم اکنون اجرایی نشده و مردم دچار مشکل هستند.

رنجکش ادامه داد: برغم برنامه ریزی های رئیس شبکه بهداشت درمان آستارا برای راه اندازی این مرکز درمانی شبانه روزی، وی از خودداری پزشکان در این زمینه سخن به میان می آورد که این امر پذیرفته نیست و دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید تکلیف اقدامات خود سرانه را روشن کند.

وی اظهار داشت: پزشکان موجود در این مرکز پس از وقت اداری در آنجا حضور ندارند و این امر موجب اختلال در ارایه خدمات درمانی به مردم شده است و مسوولان بهداشت و درمان باید پاسخگوی نارضایتی های مردم و هزینه های اجتماعی آن باشند.

فرماندار آستارا یادآور شد: حوزه مدیریت بهداشت درمان استان و بخش های نظارتی آن باید به صورت جدی پیگیر این موضوع باشند و این پذیرفته نیست که کادر درمانی به تشخیص خود عمل کنند.

وی ادامه داد: شهر لوندویل با توجه به موقعیت خاص آن از لحاظ قرار گرفتن در مسیرجاده ترانزیتی و تردد جمعیت بسیاری از این مسیرعلاوه بر ساکنان منطقه که نیازمند دریافت خدمات هستند، جمعیت شناور نیز به صورت ویژه در حوزه بهداشتی و درمانی باید به صورت شبانه روزی خدمات به آنها داده شود و هر چه سریعتر باید وضعیت این مرکز مشخص شود.

رنجکش یادآور شد: باتمام محدودیت ها و مشکلاتی که دولت تدبیر و امید دارد تمام تلاش خود را برای تکمیل زیرساخت های بهداشتی و درمانی انجام داده است که می توان به راه اندازی بیمارستان جدید شهید بهشتی و همچنین احداث بیمارستان جدید در شهر لوندویل که در ایام دهه فجر امسال کلنگ زنی آن انجام شد اشاره کرد و این شایسته نیست که به دلیل ضعف در مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی خدمات صادقانه و سازنده دولت به زیر سوال بروند.

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست هر چه سریع‌تر وضعیت نابسامان مدیریت مراکز درمانی در این شهرستان را ساماندهی نماید.

46

کلید واژه‌ها : استان گیلان - هزینه‌های درمان - وزارت بهداشت - درمان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد