Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از ارائه خدمات جدید به معلولان در منزل خبر داد و گفت: می خواهیم خدمات مبتنی بر خانواده را برای معلولان داشته باشیم.

به گزارش فارس، حسین نحوی نژاد گفت: برای نگهداری معلولان در خانواده برنامه ریزی های جدیدی داریم تا با دادن مبالغی به خانواده ها، نگهداری هر معلول در خانه میسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در واقع می خواهیم شرایط نگهداری معلولان را در میان خانواده ها فراهم کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: بیشترین مدل معلولیت در کشور ما، جسمی، حرکتی است که معلولیت های ذهنی، شنوایی و بینایی از نظر فراوانی رتبه های دوم تا چهارم فراوانی نوع معلولیت را دارا هستند.

نحوی نژاد ادامه داد: می خواهیم طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده را در کشور اجرا کنیم به همین منظور، پرداخت حق پرستاری برای نگهداری از معلولان ضایعه نخاعی در منزل یکی از این بسته های جدید است.

وی تصریح کرد: متاسفانه خانواده ها به پنهان کردن فرد معلول خانواده اقدام می کنند و از ترس برچسب زدن توسط جامعه تا مدت ها فرآیند درمانی فرزندانشان را به تاخیر می اندازند که در این راه، بهزیستی با اقدامات مشاوره ای سعی در انجام اقدامات فرهنگی کرده اما هنوز مشکلات در این حوزه وجود دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان هستیم.

وی با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانسته و خواستار تحقق مفاد این تفاهم نامه شد.

عزیزنژاد ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح علمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع، همکاری در ایجاد پیشخان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

کد خبر 6079878

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند