Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجموعه رباتیک آریانا در کشور گفت: زمینه انجام فعالیت های دانش بنیان در کشور فراهم شده و لازم است از این موقعیت به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز، داوود جعفری شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره سهند رباتیک شهرضا که در سالن اجتماعات شهرداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: امسال، دهمین سال آموزش رباتیک در ایران است و باید بدانیم که در همه این سال ها افرادی مستعد و توانمند در این بخش شناسایی و تربیت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد: آموزش هایی که در ایران ارایه می شود منطبق با آخرین استانداردهای روز دنبا طراحی شده و به این منظور باید بگوییم که فرصت بسیار خوبی از این نظر در کشور فراهم شده است.

مدیر مجموعه رباتیک آریانا در کشور، با بیان اینکه خانواده ها باید از استعدادهای فرزندان خود در این زمینه حمایت کنند، بیان کرد: خانواده و محیط آموزشی دو رکن بسیار مهم در زمینه آموزش رباتیک هستند.

جعفری، با بیان اینکه امروز شاهد تحقق دهکده جهانی هستیم، عنوان کرد: همه افراد می‌توانند به آخرین دستاوردهای علمی در بخش های مختلف دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

وی، با بیان اینکه در جمهوری اسلامی زمینه رشد و توسعه علم و فن آوری فراهم شده است، اظهار کرد: زمینه انجام فعالیت های دانش بنیان در کشور فراهم شده و لازم است از این موقعیت به بهترین شکل استفاده شود.

مدیر مجموعه رباتیک آریانا در کشور، تأکید کرد: جمهوری سلامی ایران در ردیف برترین کشورهای جهان در زمینه آموزش رباتیک و فن آوری ها نوین است.

تیم های اعزامی از جمهوری اسلامی ایران هیچ کمبودی نسبت به دیگر تیم ها ندارند

جعفری، در ادامه این مطلب افزود: تیم هایی که از جمهوری اسلامی ایران اعزام می شوند هیچ کمبودی نسبت به دیگر تیم ها ندارند و می توانند عناوین برتر جهانی را کسب کنند.

وی، تصریح کرد: لازم است خانواده ها از تمایل فرزندانشان برای حضور در رشته های مرتبط با تکنولوژی های نوین حمایت کنند.

مدیر مجموعه رباتیک آریانا در کشور، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از رویکردهای نوین در آموزش و پرورش دنیا که از حدود چهار دهه قبل آغاز شده استفاده از ابزار روزآمد و تکنولوژی در کلاس های درس است.

جعفری، تأکید کرد: باید در کلاس های درس از پرداختن به آموزش تئوری فاصله گرفته و آموزش های عملی مبتنی بر دانش روز را توسعه دهیم، به همین دلیل لازم است آموزش با استفاده از ابزار علمی در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

آموزش معلمان آینده بر اساس یافته های نوین علمی

وی، تصریح کرد: مجموعه علمی آموزشی آریانا در همه دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور دوره های آموزشی رایگان برگزار کرده تا معلمان آینده کشور با صنعت رباتیک و شیوه های مدرن آموزشی در این زمینه آشنا شوند.

مدیر مجموعه رباتیک آریانا در کشور،، در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: یکی از مهمترین مسئلی که باید در حوزه آموزش و پرورش به آن توجه شود، استعدادیابی نوجوانان برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است به همین منظور این مجموعه آموزشی سرفصل های آموزشی را از دوم ابتدایی تا دوم متوسطه پیشبینی کرده است.

ضرورت همکاری خانواده ها و نظام نوین آموزشی بری توسعه صنعت رباتیک

جعفری، تأکید کرد: همکاری نظام آموزشی و خانواده ها می تواند تحولات بزرگی در صنعت رباتیک کشور ایجاد کند که در نوع خود بی نظیر باشد.

وی، از انعقاد تفاهمنامه مجموعه رباتیک آریانا ایران با کشور استونی خبر داد و افزود: به موجب این تفاهمنامه نفرات برتر مسابقات رباتیک کشورمان به رقابت هایی که در این کشور برگزار می شود، اعزام می شوند.

ضرورت مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی

مدیر مجموعه رباتیک آریانا در کشور، بیکاری را یکی از مهمترین معضلات اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: موقعیت های شغلی فراوانی در کشورمان وجود دارد ولی دانش آموختگان دانشگاهی تنها تئوری آموخته اند و از انجام کارهای عملی ناتوان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا، نیز در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره سهندکاپ در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز، اظهار کرد: سومین دوره رقابت‌های رباتیک تحت عنوان «سهندکاپ» به مناسبت ایام الله دهه فجر آغاز شده و مراسم اختتامیه آن نیز امروز برگزار شد.

محمد مهدی مولائیان، ادامه داد: این جشنواره با همکاری شهرداری شهرضا، کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک و سهند رباتیک، برگزار می‌شود.

تطبیق یافته های علمی با الگوهای ملی

وی، اضافه کرد: بخش نمایشگاهی این جشنواره شامل ساخت مکانیزم‌های حرکتی، آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف الکترونیک و بخش رقابتی این جشنواره نیز، دست‌ساخته‌های شرکت‌کنندگان در دو بخش رباط جنگجو و ماشین کنترلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا، تصریح کرد: مکانیزم این جشنواره در بخش نمایشگاهی 12 نفر، در بخش رقابتی ماشین کنترلی هفت تیم، در بخش رقابتی جنگجو هفت تیم و در بخش نمایشگاهی آزمایش نیز هفت تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مولائیان، اظهار کرد: توسعه فن آوری های نوین با توجه به الگوهای بومی و ملی نقش بسیر مهمی در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور دارد به همین منظور انجام فعالیت های فرهنگی در زمینه معرفی فن آوری های نوین و دانش بنیان بخش مهمی از رویکرد شهرداری شهرضا است.

وی، ادامه داد: بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی وظیفه دارند تا بر اساس امکاناتی که در اختیار دارند نیازهای کشور در این بخش را شناسایی و در این زمینه فعالیت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا، تصریح کرد: برگزاری جلسات آموزشی با موضوعات مختلف آسیب های اجتماعی نظیر فضای مجازی، طلاق و افسردگی از دیگر فعالیت های شهرداری شهرضا در حوزه فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: مقدمه زندگی در عصر جدید، حضور در حوزه فناوری است چراکه زندگی در دستان قدرتمند علم است و فناوری زندگی را متحول می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ یکشنبه دوم اردیبهشت _ در آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت دستاوردهای فناوران و دانش‌بنیان‌ها در راستای برنامه اجرایی و عملیاتی تفاهم‌نامه منعقده بین آموزش و پرورش و سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، اظهار کرد: برای آموزش دادن، تربیت کردن فرزند یا ورود به حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید با شناخت وضعیت مجموعه الگوها و باورها، اقداماتی متناسب با وضعیتی که در آن هستیم، داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فناوری در عصر جدید، افزود: فناوری همه چیز است و مقدمه زندگی عصر جدید، حضور در این حوزه است چون زندگی در دستان قدرتمند علم است و تکنولوژی و فناوری زندگی را متحول می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه الزامات عصر جدید را داده‌محور، تجربه‌محور و نوآوری دانست و خاطرنشان کرد: عصر جدید ترکیبی از حوزه فیزیکی و الکترونیکی است و برای رشد باید داده، تجربه و نوآوری داشته باشیم.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز نقشه راه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم را سند تحول بنیادین معرفی کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم دانش‌آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم تا به مراتبی از حیات طیبه برسند که مقدمه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان نیازمند همکاری منسجم و هماهنگ دیگر ظرفیت‌های نظام هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یکی از بسترها برای رشد دانش‌آموزان را جهاد دانشگاهی دانست و تصریح کرد: در همین راستا در ۲۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه‌ای با هدف گسترش تعامل و ترویج فرهنگ در همه ساحت‌های تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین با جهاد دانشگاهی امضا شد.

محمدی ادامه داد: دانش‌آموزان در ساحت علمی و فناورانه با حضور در اردوهای راهیان پیشرفت از واحدهای فناورانه بازدید و با فضای کسب و کار و همچنین کارآفرینی آشنا می‌شوند و در قالب ساحت اجتماعی و سیاسی با شرکت در مناطره‌های دانش‌آموزی آگاهی پیدا می‌کنند.

کد خبر 746641

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است