Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@12:35:45 GMT

روزهای پایانی سال و رکوردشکنی مصرف بنزین

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۰۱۰۱

روزهای پایانی سال و رکوردشکنی مصرف بنزین

براساس پیش بینی های صورت گرفته هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم مصرف بنزین نیز افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود شاهد رکورد شکنی در مصرف این حامل انرژی باشیم.

به گزارش مشرق، برای سوخت رسانی در تعطیلات نوروز شرکت ملی پالایش حدود دو ماه قبل ذخیره سازی بنزین را آغاز کرده است. و این در حالی  است که متوسط مصرف بنزین در کشور به حدود 80 میلیون لیتر در روز رسیده است که مصرف این فرآورده پر تقاضا در سال گذشته به طور میانگین 74 میلیون لیتر در روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشتر بخوانید:

تمام بنزین سوپر کشور، وارداتی است

افزایش مصرف بنزین در کشور در حالی رخ می‌دهد که به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی هم اکنون در کشور 74 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود که تنها با واردات بنزین و استفاده از ذخایر استراتژیک می‌توان جوابگوی مصرف بنزین در کشور بود.

براساس پیش بینی های صورت گرفته هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم مصرف بنزین نیز افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود شاهد رکورد شکنی در مصرف این حامل انرژی باشیم.

بیشتر بخوانید:

کیفیت بنزین تهران چرا افت کرد؟

مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی نیز مدعی هستند، در روزهای انتهای سال شاهد مصرف بنزین بیش از 100 میلیون لیتر خواهیم بود که تنها در صورتی می‌توان این حجم از تقاضا را جوابگو بود که وضعیت ذخیره سازی بنزین در کشور مطلوب باشد.

فارغ از تولید و واردات بنزین نکته‌ای که نباید از آن غافل بود عدم برنامه دولت به منظور کنترل مصرف این فراورده است، هرچند که دولت در لایحه بودجه سال 97 تصمیم به افزایش قیمت بنزین داشت، اما این تصمیم با عدم رای نمایندگان مجلس منتفی شد و ظاهرا دولت تصمیم جایگزینی هم در این باره ندارد و با این شرایط ظاهرا باید منتظر افزایش مصرف بنزین در سال 97 نیز باشیم زیرا به طور طبیعی سالانه مصرف بنزین بین 7 تا 8 درصد رشد می کند و با این شرایط باید منتظر میانگین مصرف حدود 87 میلیون لیتری بنزین در سال 97 باشیم.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با انتقال ریزگرد به استان، وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده وزش باد و گردوخاک مهم‌ترین پدیده‌های جوی در سطح استان هستند.

وی افزود: در این مدت با انتقال ریزگرد به استان و با وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان به ویژه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه‌غربی و مناطق جنوب‌شرقی و در روزهای پنجشنبه تا شنبه برای نیمه‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمالی، غربی و مرکزی استان ضمن افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق محتمل است.

کد خبر 751414

دیگر خبرها

  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی