Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا -آيين تجليل از برگزيدگان سي و يکمين جشنواره بين المللي خوارزمي از بين محققان داخلي و خارجي صبح امروز شنبه با حضور رييس جمهوري در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمي ايرنا، جشنواره بين المللي خوارزمي يکي از باسابقه ترين جشنواره هاي رقابتي علمي است که سال 1366 با هدف شناسايي و معرفي برترين هاي عرصه علم و صنعت بنيان گذاري شد تا به واسطه تشويق پژوهشگران به منظور ارائه راهکارهاي نوين و کاربردي مسير شکوفايي علمي، استقلال و خودکفايي کشور هموار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جشنواره خوارزمي با نگاه ملي براي شناسايي و معرفي بهترين و موثرترين پژوهش هاي بنيادي، کاربردي و طرح هاي توسعه اي، اختراع و نوآوري، هرساله صدها طرح داخلي و خارجي را به عرصه رقابت مي کشاند.
اين جشنواره بين المللي از سوي سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار مي شود.
مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما امروز شنبه با حضور رئيس جمهوري، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري و جمعي از شخصيت هاي سياسي، علمي و فرهنگي ميزبان برگزاري آئين سي و يکمين جشنواره بين المللي خوارزمي است.
بر اساس اين گزارش امسال در مجموع 337 طرح داخلي، 133 طرح خارجي از 49 کشور به دبيرخانه اين جشنواره ارسال و پس از بررسي کارشناسي و داوري گروه هاي تخصصي، قرار است امروز از 10 طرح داخلي و 5 طرح خارجي تجليل صورت گيرد.
اين طرح ها در گروه هاي بنيادي، کاربردي، اختراع و توسعه اي است و برگزيدگان اين جشنواره ضمن دريافت لوح تقدير براي استفاده از تسهيلات تجاري سازي طرح هاي خود به بنياد ملي نخبگان و صندوق نوآوري و شکوفايي معرفي خواهند شد.
فراخوان جشنواره بين المللي خوارزمي به زبان هاي انگليسي، عربي و فرانسه به يکهزار دانشگاه و مراکز تحقيقاتي از ابتداي سال جاري ارسال شد.
1836**1440
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان