Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف و تقدیر از مفاخرحوزه تجسمی شامگاه جمعه ۴ اسفند در تالار وحدت به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ولانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان شامگاه جمعه ۴ اسفند در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم  گزارش مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره هنرهای تجسمی فجر پخش شد.

سپس مجتبي آقايي، دبير كل دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به حضور پر رنگ استان ها در دهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجرگفت: امسال ۲۰ استان نمایشگاه‌های استانی برگزار کردند و از هر استان هم آثار یک هنرمند شاخص برای حضور در جشنواره به تهران آمد؛ همچنین مشارکت بخش خصوصی نکته مهمی در جشنواره امسال بود. گالری‌ها در حلقه تولید، توزیع و مصرف، نقش مهمی دارند و امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب در دوره‌های بعدی جشنواره این مشارکت افزایش یابد.

وی افزود: در سال‌های بعد دبیرخانه بخش بین‌الملل جشنواره هنرهای تجسمی باید پیش از ستاد برگزاری جشنواره فعالیت خود را آغاز کند و با انجام مذاکرات در طول سال، زمینه را برای همکاری با هنرمندان خارجی فراهم کند.

 

آقاییبا بیان اینکه دردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دیوارهای بین رشته‌های هنری برداشته شد و مدیاهای مختلف وارد جشنواره شدند،گفت:  رونقی در این جشنواره بوجود آمده است که می‌توانیم پیشنهاد دهیم فدراسیون هنرهای آسیایی تشکیل شود؛ با سرمایه انسانی که در کشور داریم، می‌توانیم جریانی را در کنار جریان‌های متکثر دنیا ساماندهی کنیم.

 

در ادامه این مراسم فیلمی از هنرمندان درگذشته در سال 96 پخش شد و یاد هنرمندانی مانند علی اکبر تجویدی، شاهرخ حاتمی، بهمن پارسا، منصور دولو، ایرج انواری، میهن بهرامی، صادق تبریزی، منیژه میرعمادی و... گرامی داشته شد.

 

هادی شفائیه عکاس، حسین محجوبی نقاش، هوشنگ جزی زاده نقاش، ایرج محمدی مجسمه‌ساز، عبدالصمد صمدی خوشنویس، فریده تطهیری مقدم نگارگر و نقاشی سفال، امراله فرهادی طراح و گرافیست، اکبر نیکان‌ پور تصویرگر، علی دیواندری کاريكاتوريست و تصویرساز  و حبیب الله صادقی نقاش از مفاخر اين دوره دهمين جشنواره تجسمي فجر که نشان عالی  و لوح زرین به آنها اهدا شد.

 سپس از حسين فرخنده خراسان شمالي، حسين مسگراني سيستان و بلوچستان، محمد باقر كريمي آذربايجان غربي مديران كل برگزيده استاني دهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر تقدیر شد.

در ادامه مراسم برگزيدگان بخش رقابتي دهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر حسن قائدي ، حسن كاكاوند،سجاد رافعي،سمانه(شيلان)سليمي،عبدالرحمن مجرد،ميترا سلطاني،ليليانا پتروويچ (صربستان)،مرتضي پور حسيني،مهدي بهبودي و نيماد آذرگان با اهدای تنديس طوبي زرين،لوح افتخار،جايزه نقدي معرفی شدند.

 

سپس برگزيده بخش اينستاگرام دهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر حسين اسفنداني و صمد قربان زاده به طور مشترک معرفی شدند.

در این مراسم از  احمد تاجي( استان چهارمحال و بختياري)،حجت مجرد (اردبيل)،سيد تقي رضايي(خراسان شمالي، مجيد كاظمي (قزوين)، ياسر قادر( آذربايجان غربي) و علي راشكي سيستان و بلوچستان(هنرمند منتخب استان) به عنوان مديران هنري منتخب دهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر تقدیر شد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»

مهدی عطاریان، آهنگساز و خواننده، مبدع رسمی «ارکستر تک نفره» در ایران و عضو فدراسیون بین‌المللی موسیقیدانان جهان، با ارائه اثر خود تحت عنوان «دلبسته» به جشنواره بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» موفق به کسب مدال بُرنز در دسته‌ی موسیقی جهانی شد.

«دلبسته» یک موسیقی عاشقانه و بسیار لطیف است. این اثر به طرز برجسته ای هم از حیث خط ملودی و هم سازبندی، تلفیقی از عناصر موسیقی مکاتب غرب و شرق است. خط اصلی ملودی توسط گیتار کلاسیک در بستر متنوع و پویایی از درامز ارائه شده است .این خطوط اصلی، با همراهی بسیار پر حس و دلنشین دودوک، آکاردئون، و عود همراهی شده اند. فضای کلی موسیقایی این اثر در اوج شفافیت و از همان ثانیه های آغازین، مخاطب را وارد فضایی بسیار عاطفی می کند. مخاطب گاه گاهی، شنونده روایتی شفاف از شور و شوق است، و گاه گاهی، شنونده روایت پژمردگی. همان جذبه ای که روزی با دلربایی دل را می برد، روزی با کاستی یا نیستی، دل را به شیدایی می کشاند. اما مهم تر آن است که گرچه آسمان چشمان دلبسته، نمناک است و گاها بارانی، لکن صورتش با طهارت است و قلبش با طراوت.

Global Music Awards نوعی جشنواره بین الملل موسیقی است که بدون در نظر گرفتن شهرت، ملیت و سن یک هنرمند و صرفا با شاخص قرار دادن امتیازات ذاتی یک اثر موسیقی، آن را توسط هیاتی معتبر و برجسته از داوران موسیقی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. در این جشنواره حتی برخی از دارندگان جایزه Grammy نیز شرکت می‌کنند. برنده شدن در این جشنواره تحت عنوان «مهر طلایی تایید موسیقی» شناخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد